tilbage

Land Rover Forum  

Index
43444: Fugtig bund i Discovery (27-02-2007 16:36:29)
René Davidoff #6283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 212.10.234.188)
Jeg har læst Lars indlæg fra den 6 okt. 2006, og jeg vil gerne høre fra Lars, hvordan du fandt ud af det var forruden der var utæt og hvordan du fik tætnet den? Alle I Andre er meget velkomne til at til at hjælpe mig med input. For det er blevet et kæmpe problem med vand i det elektriske system.

Herunder er svaret fra Lars fra den 6 okt. 2006
(38502: sv: sv: sv: fugtig bund i Disco 1 (06-10-2006 08:03:50) (svar på 38469)
Hej alle sammen så fandt jeg endelig ud af hvor det dejlige danske vand kommer ind i min ellers så dejlige Disco, det kommer ind ved toppen af frontruden, så nu skal jeg bare have fundet den ultimative tætningsmasse)
Hilsen Lars, snarlig medlem...)

Da jeg havde den på værksted prøvede de at finde ud af hvor vandet kommer ind, men de kunne ikke finde fejlen. Så i lørdags da jeg kørte med ca. 110 km i timen blev vandet presset ind på grund af fartvinden, og det er åbenbart svært at efterligne på et værksted.

(jeg har selvfølgelig været opmærksom på at jeg ikke har fundet årsagen til at der kommer vand ind) nå men vi efterlod Discoen ude i det våde element og gik ind i varmen. En time senere kunne vi høre en bilalarm, jeg kikkede ud af vinduet og så at det var Discoveryen der gav lyd fra sig. Jeg gik ud og fandt ud af at meldelampen for anhænger lyste selv om der ikke er tænding på og det gør den stadigvæk, og det er formodentlig årsagen til at alarmen reagerede da den tror at der blev koblet en trailer på.
Så der er ingen vej udenom jeg skal have fundet årsagen til at vandet kommer ind inden jeg igen får fyldt det elektriske system op med vand.
mvh.
René Davidoff
Dlrk Nvsj. medlemsnr. 6283

Index
43452: sv: Fugtig bund i Discovery (27-02-2007 22:12:17) (svar på 43444)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.107.183.146)
Hej Rene.

Jeg havde for nogle år siden et lignende problem med en alm personbil. Problemet bestod i, at ruden ikke var limet korrekt i, og ved bestemte hastigheder gav det således et pres på ruden at der var mulighed for vandet kunne komme ind. Endvidere lukkede ruden heller ikke tæt når den stod stille og derved fik jeg en del vand ind.. Fandt ud af problemet en dag da jeg i hidsighed over noget andet fik slået på ruden og den så gav sig lidt i den ene side...

Håber det kan hjælpe dig, måske til at efterse lister eller lignende, og ellers kan du altid grine lidt af det.

LR hilsen


Stephan
Index
43456: sv: sv: Fugtig bund i Discovery (27-02-2007 23:02:41) (svar på 43452)
René Davidoff #6283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 212.10.235.213)
Hej Stephan.
Det har også været min første tanke at det var forruden der var utæt, men der er ikke umiddelbart noget at se, så hvordan kan man så gardere sig?
Men alle forslag er velkomne.
mvh.
René
Index
43466: sv: sv: sv: Fugtig bund i Discovery (28-02-2007 10:29:40) (svar på 43456)
Rasmus Holm Jensen #6012, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.164.169.46)
Hej René,

Få fat i en højtryksrenser/puler og brug den til at lokalisere utætheden med. Det var sådan jeg fandt ud af at der kom vand ind ved de små ruder i taget på min Disco. Og der var heller ikke umiddelbart noget at se....

Det viste sig at det var taget der var tæret rundt om ruden så listen ikke sluttede tæt. Det kan være at det er det samme problem du har? Måske er det listen rundt om forruden der ikke slutter helt tæt?

Få en hjælper til at sprøjte vandet på udefra mens du selv kigger indefra - så burde du kunne se hvor det kommer ind. Start oppefra :-)
Hvis du bruger det rette tryk på vandet kan du simulere kørsel med høj fart i regnvejr.

Rasmus - nu med 110" bus der også tager vand ind - men det skal den vist gøre....
Index
43470: sv: sv: sv: sv: Fugtig bund i Discovery (28-02-2007 11:43:37) (svar på 43466)
René Davidoff #6283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 212.10.235.213)
Hej Rasmus.
Tak for dit input. Nu har jeg fået forskellige muligheder at gå videre med. Når jeg engang får løst problemerne vil jeg svare her.
mvh.
René
Index
43643: sv: sv: sv: sv: sv: Fugtig bund i Discovery (03-03-2007 21:44:16) (svar på 43470)
Jesper Højer Petersen #5437, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 212.10.27.193)
Hej Rene.

Jeg er netop ved at renovere min disco fra ´96 den er tærret i ruderammen inde under den øverste liste, listerne rundt om ruden er både "klikket på ruden og limet fast på taget, men hvis limen der skal holde listen fast på taget ikke holder listen rigtig tæt kan der komme vand ind mellem listen og rude-limen, det kombineret med en dårlig lakering fra fabrikken= en tæret rude ramme... Men for at komme med et bud, så tag panelet på A-stolperne af inde i bilen og se om den er fugtig inde bag ved, ellers så tag loft beklædningen ned, det var der jeg gjode min ubehagelige opdagelse... held og lykke.

JHP. Disco fordi kun det bedste er godt nok...S...
Index
43692: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fugtig bund i Discovery (05-03-2007 14:20:24) (svar på 43643)
René Davidoff (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.10.232.52)
Hej Jesper.
Tak for dit svar.
Jeg har haft min Disco til rep. hos min lille lokale mekaniker. Der var desværre igen kommet vand ind ide elektriske dele og jeg har absolut ingenforstand på EL.
Jeg fik ham til at eftersøge vand indtrængningen.
Han kunne se at der var spor efter vand i det nederste venstre hjørne ved forruden. Det er nu blevet sealet og så er der kun at afvente et ordentligt regnvejr og så ud at køre 110 km/t og så håbe på at det er overstået. Men ellers vil jeg prøve at gøre som dig og se efter bag indklædningen.
mvh.René