tilbage

Land Rover Forum  

Index
43454: Hvorfor brænder mine gløderør hele tiden af?? (2.25 D) (27-02-2007 22:49:42)
Jakob Garde #4065, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.51.232.90)
Efter at have skiftet benzinmotoren ud med en 2.25 ltr. dieselmotor i min serie 3 88" har jeg monteret et forvarmerelæ fra en 300 TDI, nye gløderør samt ny formodstand. Forvarmerelæet varmer ca. 10 sek. hvorefter det slukker. I løbet af de sidste par måneder har jeg skiftet 5 gløderør, da der hele tiden brænder et af - HVORFOR??!
Index
43457: sv: Hvorfor brænder mine gløderør hele tiden af?? (2.25 D) (27-02-2007 23:43:40) (svar på 43454)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.121.90)
Hej Jakob, hvis dine dysser ikke sprøjter helt korrekt, kan de brænde gløderørene over.

Er det på den/de samme sted hvergang.

Mvh
Kenneth Poulsen - der også har prøvet at blive brændt af.
Index
43468: sv: sv: Hvorfor brænder mine gløderør hele tiden af?? (2.25 D) (28-02-2007 10:31:49) (svar på 43457)
Jakob Garde (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.232.90)
Hej. Nej, det er lidt tilfældigt på hvilken cylinder de brænder af på. Dyserne skulle eftersigende ikke have kørt mere end 1000 km siden renovering, da jeg satte dem i, men i forbindelse med syn drejede jeg lidt på pumpen for at nedsætte røgudvikling - kan det have noget at sige?
Index
43469: sv: sv: sv: Hvorfor brænder mine gløderør hele tiden af?? (2.25 D) (28-02-2007 10:35:51) (svar på 43468)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 195.212.29.67)
Hvordan drejede?
Hvis du har sat tændingen højere, vil det give forhøjet forbrændingstemperatur, hvilket bl.a. kan brænde dine gløderør af og give ekstremt gifte NOx gasser.

/tony
Index
43471: sv: sv: sv: sv: Hvorfor brænder mine gløderør hele tiden af?? (2.25 D) (28-02-2007 12:17:52) (svar på 43469)
Jakob Garde (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.232.90)
Jeg drejede pumpen ca. 1/2 grad med uret i forhold til de mærker der er på den og motoren (har læst om det her på forummet). Men ved nærmere eftertanke lavede den også samme nummer med gløderørene før dette indgreb. Men i første omgang kan jeg jo prøve og dreje pumpen tilbage til fabriksindstillingen igen, for at udelukke denne fejl helt..
Index
43479: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor brænder mine gløderør hele tiden af?? (2.25 D) (28-02-2007 17:30:01) (svar på 43471)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 195.212.29.92)
Kommer til at tænke på at vi på vores gamle RR også fik brændt gløderør af, det viste sig at være relæet der nogle gange slog til under kørslen. Det kunne godt nok ikke ses på lampen, men da vi skiftede relæet forsvandt problemet.

/tony
Index
43484: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor brænder mine gløderør hele tiden af?? (2.25 D) (28-02-2007 18:52:02) (svar på 43479)
Jakob Garde #4065, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.51.232.90)
Det er med sikkerhed IKKE relæet :-)
Index
43639: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor brænder mine gløderør hele tiden af?? (2.25 D) (03-03-2007 21:27:44) (svar på 43484)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.244.62)
Er det de originale "grisehalegløderør" skal de serieforbindes, også det femte, dvs. formodstanden.
Prøv at forbinde udenom startrelæet (modepåhit) og styr
forvarmningen på lurenkik.
Index
43664: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor brænder mine gløderør hele tiden af?? (2.25 D) (04-03-2007 14:53:19) (svar på 43639)
Jakob Garde (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.245.200)
Det er en formodstand og gløderør fra Britpart - med "grisehale". Og det hele er monteret i serieforbindelse (efter foreskrifter i den originale Workshop Manual). Hvilken forskel skulle det gøre at køre uden om forvarmerelæet? - om jeg varmer manuelt i 10 sek. eller om relæet gør det automatisk giver da det samme??!