tilbage

Land Rover Forum  

Index
43706: skævbremsning... (05-03-2007 19:47:34)
Martin Sejr Nielsen #7477, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 194.239.84.34)
efter et godt mudderbad er min SIII 88 1978 begyndt at trække til højre ved bremsning. - kan det hænge sammen med at den efterfølgende rengøring ikke har været grundig nok eller? - syntes ellers jeg gjorde det ret grundigt men har ikke prøvet det før - og har ikke kunnet læse mig til fremgangsmåden.

er der mon nogen, der har en ide om hvad skævbremsningen skyldes - og som evt. kan gi mig et lille skriftligt kursus i rengøring af bil efter mudder/jord-kørsel?

mvlrh Martin Sejr Nielsen
Index
43710: sv: skævbremsning... (05-03-2007 20:24:51) (svar på 43706)
Lars Svane #5827, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.140.106)
Jeg har været ude for at der var så meget mudder inde i bremserne at det blev presset ind i bremsecylinderene og fik slidt hul i gummipakningerne ved stemplerne. Så kommer der bremsevæske ud på bremsebakkerne og så er det ikke godt.

Løsningen var at købe et renoveringssæt og skifte pakninger, fylde silikonefedt ind under den yderste gummikappe og sikre at den sidder fast og er tæt. Bremsebakkerne fik lidt sandpapir og tørret af med rensebenzin (ved ikke om det er godt men det virker)

Efterfølgende bremsejustering og så kunne den næsten blokere på asfalt :-)

Selvfølgelig blev alt det på billedet først skyllet grundigt af med vand.

En anden oplevelse jeg har haft var at papirspakningen ved hjulnavet blev utæt og så løb der olie fra akslen ned i bremserne, heller ikke godt.

Håber dette kan hjælpe, måske skal de bare justeres hvis du er heldig.

Under alle omstændigheder skal du nok have åbnet ind til bremserne som på billedet for at gøre ordenlig rent.


Mvh
Lars Svane

Index
43712: sv: sv: skævbremsning... (05-03-2007 21:10:41) (svar på 43710)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.141.87)
Der kan opstå lidt "særheder" efter terræn-kørsel,hvis det er længe siden bilen har været ude i noget, men en LR, alle modeller, og i særdeleshed en SIII, er beregnet til terrænkørsel. Jeg studser lidt over at afmontering af trømler, og rensning/afvaskning af bremse belægning, ikke blev grundigt gennemgået, da du tog det "Grønne Bevis".
Prøve at få fat i en af de "gammel rotter" til næste stævn, og få lov til at kigge over skulderen når han/hun vasker bremser, og derefter få ham/hende til at kontrollere når du udfører operationen på eget køretøj.
Det er (også) en af de ting som læres bedst ved praktik!
Index
43717: sv: sv: sv: skævbremsning... (05-03-2007 22:16:34) (svar på 43712)
martin sejr 7477 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.84.34)
jeg får først mit grønne bevis d.17 - men kunne jo ikke lade være med at køre lidt på familiens marker her i weekendens gode vejr. Men teorien og det praktiske mangler - så det håber jeg at få rettet op på på næste lørdag.
Index
43718: sv: sv: skævbremsning... (05-03-2007 22:18:48) (svar på 43710)
martin sejr 7477 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.84.34)
tak for oplysningerne - håber at det er justering - men det er jo altid hyggeligt at ligge og rode nder sin land rover - så ligegyldigt hvad - er jeg ret fortrøstningsfuld