tilbage

Land Rover Forum  

Index
43686: Indsprøjtningsmængde i 2,5 diesel (05-03-2007 10:11:23)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.48.151.134)
Jeg har købt en 2,5L dieselmotor, hvor der er eftermonteret turbolader. Laderen er slidt op, så den ryger ud til højre.
Derfor er mit spørgsmål; Skal pumpens indsprøjtningsmængde ændres, eller er det indsprøjtningstidspunktet?
Og så lige et spørgsmål til topstykket; er det beskrevet nogen steder hvorledes man kan sikre forkamrene mod at løsne sig.
Jeg har set et topstykke hvor der var boret nogle rørstifter i mellem topstykket og forkamrene.
Mvh.
Martin
Index
43711: sv: Indsprøjtningsmængde i 2,5 diesel (05-03-2007 20:35:51) (svar på 43686)
Claus Pihl Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.120.63)
Hvad er det du vil?

Vil du lave din 2,5TD om til 2,5N/A? I så fald skal du blænde slangerne til turboen af. Jeg har hørt fra andre at pumpen ikke skal ændres.

Hvorfor finder du ikke bare en anden turbo? den er da ikke svær at finde!!

Med hensyn til rørstiften så er de monteret fra fabrikken og er kun med til at holde den så den ikke drejer rundt. Har du problemer med at de går løse, bør du se efter om dit topstykke ikke har taget skade, ellers er det jo din toppakning som skal sørge for at de bliver der hvor de skal. Det skal dog siget at man ikke skal bruge vold for at afmontere dem. Der står i manualen, at de "hvis de er løse bør de fastholdes med lidt fedt, så de ikke falder ud under montering".

Har netop modtaget 4 nye forkamre, dyseforinger, ventiler, stempler m.m. med posten i dag! Jeg ved godt hvad weekenden skal gå med!

Hilsen

Claus Pihl
Index
43713: sv: sv: Indsprøjtningsmængde i 2,5 diesel (05-03-2007 21:29:31) (svar på 43711)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.90.87.138)
Hej Claus
Ja, en turbo er ikke så svær at få fat på. Den kan fås for ca. 6000 i ombytning. Derfor afmonterer jeg hele balladen og monterer den originale manifold. Jeg har bare min gamle SIIIér som legetøj og når motoren skal hovedrepareres i forvejen, så dukker der jo også en økonomisk smertegrænse op.
Som du skriver er det sikkert mit gamle topstykke der har været "sygt". Derfor bliver der også indkøbt et helt nyt, jeg gider nemlig ikke at gentage øvelsen med et tabt forkammer.
Mvh.
Martin