tilbage

Land Rover Forum  

Index
43716: diff lock (05-03-2007 22:12:00)
Lars Normann (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.199.151.129)
Hej lige et spørgsmål!

Hvordan virker diff lock på en 110 200tdi?
Sad fast i weekenden. Og jeg syntes ikke diff locken virkede som jeg troede. Altså med lock på alle 4 hjul samtidig.
Er der nogen der kan fortælle lidt om diff lock?

MVH Lars
Index
43719: sv: diff lock (05-03-2007 22:19:28) (svar på 43716)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.164.88.160)
Index
43720: sv: diff lock (05-03-2007 22:24:32) (svar på 43716)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Lars

I Land-Rover verden betyder "diff-lock" at der er spær i centerdifferentialet og ikke ude i akslerne. Dvs. at du sagtens kan opleve at der er et hjul på hver aksel der fedter rundt mens de andre to (diagonalt) sidder fast i sølet. Centerdif.lock sørger bare for at der bliver sendt energi ud til begge aksler.
Vil du have spær i selve akseldifferentialet er du ude i noget eftermontering af f.eks. Detroit Lockers, ARB, OME til x-antal tusinde pr. aksel. Hvis du søger på "spær" her i forum finder du hurtigt ud af at der er mange trosretninger på området.

mlrh
Claus
Index
43759: sv: sv: diff lock (06-03-2007 22:23:25) (svar på 43720)
Lars Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.215.42)
Tak for de gode forklaringer.
Jeg var også ude i noget meget våd eng.
mvh Lars