tilbage

Land Rover Forum  

Index
44058: Vand i motor (13-03-2007 08:18:35)
Henrik Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.64.108)
Hvad skade kan der ske i en 200 TDI motor hvis den tager vand ind gennem indsugningen ved rimeligt højt omdrejningstal.
mvh Henrik
Index
44060: sv: Vand i motor (13-03-2007 08:32:26) (svar på 44058)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.44.111)
Hej Henrik ! det kan være en meget dyr fornøjelse at suge vand med motoren, her blot for at nævne nogle stykker, revnet topstykke, revet cylindervægge osv, altså en motorrenovering og hvis du er meget heldig kan du nøjes med en ny toppakning.
Hvis du absolut skal ud og lege i dybt vand så få monteret en TÆT snorkel, det andet bliver for dyrt i længden.

mvh

2547 Steen

www.sitecenter.dk/laro
Life's too short for boring cars....
Index
44061: sv: Vand i motor (13-03-2007 08:40:35) (svar på 44058)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.95.136.190)
ALT.
Vand kan ikke komprimeres, så der bliver et enormt tryk inde i forbrændningskammerne, så det er alt fra flækkede stempler, til bøjede plejlstænger, revnet topstykke, revnet cylindere, bøjede stødstænger, alle lejer på krumtappen er mast, krumtappen er knækket osv.
Men hvordan lød det da den druknede bankede den meget højt dang dang dang, eller gik den bare i stå - put.
Den skal nok skilles ad og måles op, og så kan du jo lige så godt renovere den med det samme, den har jo nok gået 2-300.000km alligevel?

Du kan også prøve:
Inden du gør noget som helst skal du naturligvis bytte olie og filter, køb noget billigt stads og byt staks efter. Afbryd dieselen (tag ledningen af på pumpen) tag gløderørene ud og tørn motoren med starteren, og hør om der er mislyde, hvis den lyder normalt så sæt gløderørne i og prøv igen, hvis det også lyder normalt, sæt ledningen på igen og prøv at starte motoren, prøv at få den startet kun i tomgang for hvis den er skadet kan den hurtigt stoppes igen.
De er nogen gange rigtig seje vores Land Rover motorer.
Vi krydser fingre.
Mvh
Kenneth Poulsen - ovenstående er kun forslag uden mit ansvar.
Index
44070: sv: sv: Vand i motor (13-03-2007 10:37:17) (svar på 44061)
Henrik Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.64.108)
Hej
Det er heldigvis ikke en skade som er sket i min LR 90" V8, men en komplet motor som er til salg, meget billigt, som har været ude for dette uheld. Den kunne måske renoveres. Da prisen på en brugt motor som har gået mange km. efter min mening er alt for høj, både her i DK og UK. Derfor så jeg muligheden i en motor som man ved er defekt men selvfølgelig ikke for meget, kunne renoveres til samme pris som man skal gi for en brugt motor. så havde man jo en næste lige så god som ny motor, til samme pris. Og det var her jeg søgte erfaringen om hvor meget kan der ske ved at den tager vand ind, Hvis cylinderblok er revnet er der nok ikke meget fidus i projektet, men hvis det er nogle stempler eller lignende var der måske noget at hente.
mvh Henrik
Index
44077: sv: sv: sv: Vand i motor (13-03-2007 11:34:18) (svar på 44070)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 195.212.29.67)
Det er noget af en undersøgelse du skal igang med der, hvis den er totalt smadret, kan du ikke bruge noget fra den, og så er det rent underskud.

/tony
Index
44121: sv: sv: sv: Vand i motor (14-03-2007 11:17:15) (svar på 44070)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.49.150.212)
Jeg købte engang en 2,5 d der havde haft slugt vand. Da jeg pillede bundkarret af, viste det sig at plejlstængerne var bukket og havde smadret blokken (Bunden af cylindergangen). At samle og levere tilbage til sælger der ellers mente motoren var ok.

Mvh Mads