tilbage

Land Rover Forum  

Index
44002: Råd om køb af Land Rover (12-03-2007 11:25:42)
Jakob Seedorff (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.202.122)
Hej,

Jeg overvejer at anskaffe en Land Rover som fritidsbil. 90" modellen finder jeg interessant, da den har en tilpas størrelse (den er til sjov, og ikke til daglig transport).

Jeg kan pt. ikke ofre mere end 30.000-40.000 DKK. Er det overhoved muligt at få noget til den pris. Jeg er indstillet på at lave lidt selv, men motor og mekanik skal selvfølgelig fungere - tilsvarende skal den selvfølgelig kunne synes.

Hvad koster sådan en i ansvarsforsikring og vægtafgift?

Gode råd og tip vil blive værdsat :-)

Mvh.

Jakob
Index
44015: sv: Råd om køb af Land Rover (12-03-2007 13:09:58) (svar på 44002)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 195.212.29.67)
Hej Jakob,

Først en kort beskrivelse af de forskellige modeller, antallet af tommer angiver akselafstanden:

88" : Ældre model med bladfjedre, komfort som en grå ferguson. Motorer: 2,25B - 2,25D

109" : Ældre model med bladfjedre, komfort som en grå ferguson med affjedring(da den er længere). Motorer 2,25B - 2,25D - 2,6B -3,5 B(V8)

90" : nyere model med skruefjedre (laves stadig), en videreudvikling af 88". Findes med både benzin- og dieselmotorer i størrelserne 2,25 - 2,5 - 3,5(V8) - 3,9(V8)

110" : samme som 90" men længere/større

Range Rover Classic: ældre model, med skruefjedre og i store træk samme undervogn som 90". Findes med V8 benzinmotor til en billig penge, og med 2,4 samt 2,5 turbodiesel. En god bil, omend meget blødere i affjedringen end f.eks. 90"

Jeg kan lige så godt være ærlig og sige at til 30-40k får du ikke meget 90". Hvis du finder en til den pris, skal der laves meget ved den, før den kan synes. En 90" i fornuftig stand koster mindst omkring 50k, og så er den ikke nødvendigvis pæn.

Jeg ser umiddelbart 2 alternativer, det ene er en 88", også kaldet Serie 3(man kan så med lidt tilsnigelse kalde 90"eren Serie 4, for at give lidt sammenligningsgrundlag) En 88" kan sagtens skaffes som en god bil til det beløb du angiver.
Det andet alternativ er en RRC, Range Rover Classic. Det er faktisk en mere komfortabel udgave af 90"eren, den har 100" tommers akselafstand

Håber at dette var til lidt hjælp.

/tony
Index
44016: sv: sv: Råd om køb af Land Rover (12-03-2007 13:15:58) (svar på 44015)
Jakob Seedorff (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.202.122)
Tak for svar.

Så må jeg se om jeg kan finde en 88'er.

Er der noget specielt jeg skal kigge efter (svage punkter mht. rust og mekanik)?

Hvor er det bedste sted at finde en sådan model?

Mvh.

Jakob
Index
44017: sv: sv: sv: Råd om køb af Land Rover (12-03-2007 13:30:35) (svar på 44016)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.167.70)
Jeg mener, at hvis du er frisk på selv at skrue lidt, og er lidt heldig, og kan vente til den rigtige dukker op, og derefter handler lidt, så kan man godt finde en 90", der ret let kan synes for 35000-40000Kr.
Jeg var selv ved at købe en ok 90" for 32000,- for et par måneder siden. Jeg sprang dog fra og han solgte den for over 40000 i den blå avis. Det viser jo at priserne svinger meget.

Jakob
Index
44021: sv: sv: sv: sv: Råd om køb af Land Rover (12-03-2007 14:14:51) (svar på 44017)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.121.36)
Hej Jakob, på forsiden af www.dlrk.dk i højre spalte nederst er der et link til >seriebil-check før køb<
den er yderst anvendelig
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
44038: sv: sv: sv: sv: sv: Råd om køb af Land Rover (12-03-2007 19:27:28) (svar på 44021)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.107.183.146)
hej jakob.

Hvis du er tålmodig, så kan du godt finde en 90" til den pris som er fornuftig. Du skal ikke lade dig skræmme af høje km tal, min har nu gået 340000 km (har kørt de 8000 km ca) og kostede 40000 for en 90" 300 tdi fra 1995. Du skal selvfølgelig ikke regne med en perfekt bil uden skrammer til den pris.

Index
44065: sv: Råd om køb af Land Rover (13-03-2007 09:15:43) (svar på 44002)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Hej Jakob
Jeg er den lykkelige ejer af en 90" med en 200tdi motor, som jeg anskaffede mig for 3 uger siden, til 49.500.- Dette er prisen, hvis man vil have en bil med tdi. Men men men.... Hvis ikke bilen skal være pæn og du ikke har noget imod en 2,5 n/a motor(uden turbo og intercooler), så vil jeg mene, at hvis du udviser lidt tålmodighed, så skal der nok dukke et eller andet op.

Hilsen Jimmi
med en 200 TDI der kører godt, og en 2,5 n/a med flækket blok...