44061:
sv: Vand i motor (13-03-2007 08:40:35) (svar på
44058)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (
ip-adr: 83.95.136.190)
ALT.
Vand kan ikke komprimeres, så der bliver et enormt tryk inde i forbrændningskammerne, så det er alt fra flækkede stempler, til bøjede plejlstænger, revnet topstykke, revnet cylindere, bøjede stødstænger, alle lejer på krumtappen er mast, krumtappen er knækket osv.
Men hvordan lød det da den druknede bankede den meget højt dang dang dang, eller gik den bare i stå - put.
Den skal nok skilles ad og måles op, og så kan du jo lige så godt renovere den med det samme, den har jo nok gået 2-300.000km alligevel?
Du kan også prøve:
Inden du gør noget som helst skal du naturligvis bytte olie og filter, køb noget billigt stads og byt staks efter. Afbryd dieselen (tag ledningen af på pumpen) tag gløderørene ud og tørn motoren med starteren, og hør om der er mislyde, hvis den lyder normalt så sæt gløderørne i og prøv igen, hvis det også lyder normalt, sæt ledningen på igen og prøv at starte motoren, prøv at få den startet kun i tomgang for hvis den er skadet kan den hurtigt stoppes igen.
De er nogen gange rigtig seje vores Land Rover motorer.
Vi krydser fingre.
Mvh
Kenneth Poulsen - ovenstående er kun forslag uden mit ansvar.