tilbage

Land Rover Forum  

Index
44196: Luftaffjedring RR P38 (15-03-2007 21:59:33)
Ebbe Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 147.29.73.129)
Har tidligere været på dette forum pga EAS-fault på min luftaffjedring. Min RR P38 fra 1996 meldt EAS fault og gik ned på bumperne. En tur til Glad i Kalundborg og det gik fint et stykke tid.´( fik nulstillet fejlen, de kunne ikke finde årsagen )
Fejlen kom igen 4 uger senere.
Så afmonterede jeg valveblokken, og udskiftede samtlige sliddele. Membran og O-ringe m.m. Det virker,...luftaffjedringen virker som på en ny RR. Operationen er måske en smule kompliceret, men jeg står gerne til rådighed, hvis det kniber.
Læs mit tidligere indlæg vedr. bypass af systemet, således at man manuelt kan styre lufttrykket indtil der er fundet en løsning. Det er jo ikke sjovt at køre helt nede på undervognen.

LR hilsen
Ebbe


Index
44243: sv: Luftaffjedring RR P38 (17-03-2007 08:44:00) (svar på 44196)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.199.154.83)
Har selv været lignende operation igennem, mangler dog lige at runde værksted for at få nulstillet EAS på testbogen.
Index
44246: sv: sv: Luftaffjedring RR P38 (17-03-2007 09:37:48) (svar på 44243)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Ebbe,

Tillykke med den vellykkede reperation - det er altid rart af høre at folks ihærdghed og "nysgerrighed" belønnes ved veludført arbejde...

Fandt du ud af hvad fejlen var - var det almindelig slidtage af delene i valveblokken (tørre/sprækkede O-ringe) eller skidt i ventiler??

Har du billeder af projektet??

Lad os høre mere om denne spændende opgave - vi er jo flere der kan få brug for viden!!

Thorstein - med "lastvognsaffjedring" (det kalder synsmanden det!!)
Index
44749: sv: sv: sv: Luftaffjedring RR P38 (29-03-2007 09:58:26) (svar på 44246)
Ebbe Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 147.29.73.129)
Hej Thorstein....

www.rover-renovations.com har en meget illustrativ side med billeder vedr. denne renovation af valveblokken. Vælg valveblok i menu siden og vælg derefter instructions.

Mine O-ringe var slidte og skæve. Selve membranen var ok.

vh
Ebbe