tilbage

Land Rover Forum  

Index
44498: Anskaffelse af gammel LR 110 (21-03-2007 21:53:18)
Christian Østerbye (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.73.68.191)
Hej

Jeg overvejer på det stærkeste at købe en gammel LR 110 V8 fra midten af 80'erne.

Jeg har ingen erfaring med reperation af biler (lidt teksnisk snilde), men har agdang til et stort værksted, og har gå på modet til at sætte mig ind i disse dejlige biler.

Jeg er derfor interesseret i at hører om der er nogle ting man skal være særligt opmærksom på når man besigtiger sådan en karl. Specielle mislyde, dele der skal kontrolleres for særlig meget rust osv.

på forhånd tak
Index
44508: sv: Anskaffelse af gammel LR 110 (22-03-2007 04:13:33) (svar på 44498)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Mit bedste dub til dig er at ringe til een fra Land Rover klubben og bestikke ham til at tage med ud og se på bilen. Det gjorde jeg da jeg var grøn. Der er rigtig mange faldgrubber som kan blive dyre.
Index
44520: sv: Anskaffelse af gammel LR 110 (22-03-2007 11:30:38) (svar på 44498)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Christian

Dejlig og opnåelig drøm du har der. Og så har du to fordele frem for mange af os andre:
1. Du har teknisk snilde
2. Du har adgang til et stort indendørs værksted.

Det kan ikke gå helt galt. Kom afsted og igang. Få dig en LR. Men det er altid en god ide at sikre du får en sund bil uden for meget rust i rammen og en nogenlunde ok teknik. Personligt prioriterer jeg dog mekanikken fremfor skærme uden buler. Og skynd dig at melde dig ind i klubben - så har du en global platform af hjælpere og folk der vinker til dig!

LR hilsen
Index
44726: sv: Anskaffelse af gammel LR 110 (28-03-2007 03:20:18) (svar på 44498)
verner lundtoft jensen 4586 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.50.81.114)
Hej Christian

I de her kredse er en LR fra midt firserne, en nyere LR, og ikke en gammel!

Verner
4586
Med en gammel LR 80" fra 1950 og en ny fra 110" 1987.