tilbage

Land Rover Forum  

Index
44775: Hva nu...... (29-03-2007 20:12:44)
Claus Mittag #7793, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.150.92.105)
Så lukker i bare op for erfaringerne. Min 90" 2,5 td er kaput og jeg er igang med at overveje hva der ska ske. Helst ville jeg jo gerne have en 200 tdi lagt i den, men jeg synes de er urimelig dyre. Så hvilke alternativer er der, jeg tænker lidt toyota, patrol og Iveco. Er der nogen der har erfaringer med disse motorer og hvor omfattende ville monteringen være. Glææder mig til at høre jeres mening og håber på nogle gode svar, da jeg ikke ka vente med at komme ud og rulle igen.
MLRH
Claus ( der er ret træt af at 90"eren ikke ka fragte os til Tirsbæk i påsken )
Index
44776: sv: Hva nu...... (29-03-2007 20:16:07) (svar på 44775)
Brian Jakobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.48.110)
jeg har haft lagt en 3,3L torbo maskine fra en patrol i en 110"hcpu
DET DU´R
men det er ikke noget man laver hen over en weekend
Index
44794: sv: sv: Hva nu...... (30-03-2007 08:44:50) (svar på 44776)
Urban Larsen #4263, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.53.255.155)
Hej Brian.
Har du model eller tegning over flangen, eller ved du evt. hvem man kan låne en af til kopiering, for jeg synes den er for dyr at købe færdig.
Urban.
Index
44777: sv: Hva nu...... (29-03-2007 20:25:17) (svar på 44775)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.95.138.19)
Hej Claus

Ved godt en paddi motor er stærk og går godt/lyder godt, men så ryger gearkassen bare næste gang, så forstærker vi her = så går kardan eller diffklump hvis ikke stikakslerne er gået inden.
Prøv om du kan finde en Disco eller 90" med 200TDI i Tyskland, de findes ret billige. ud med motoren og ind i din egen. snup så hvad du ellers kan bruge og så sælg resten som stumper, sammen med resterne af din TD'er. det er gjort før. men regn ikke med fortjeneste, men det er jo heller ikke der for vi kører land rover vel.

SIII Hilsen Anders

Index
44779: sv: sv: Hva nu...... (29-03-2007 20:31:26) (svar på 44777)
Claus Mittag #7793, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.150.92.105)
Kom forresten også lige itanke om den der Daihatsu Rocky, måske det var noget
MLRH
Claus
Index
44797: sv: sv: Hva nu...... (30-03-2007 09:30:19) (svar på 44777)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.203.118)
Mærkelig holdning med at LR ikke kan holde, jeg har ca. 200 HP i min V8, monteret med aut gearkasse Detroit spær i differne, og jeg har knækket en stikaksel foran, som var 100% kørefejl.
Jeg har haft 90 V8 siden 92 de sidste 4-5 år med 3,9l V8, og har i det hele knækket 2 stikaksler, så i mine øjne er det noget vrøvl at LR ikke kan holde. Det er primært en fejl 40 der er tale om.

Byg du bare en ordentlig motor i dytten, som har noget moment og trækkraft, så behøver man nemlig ikke nødvendigvis at være så vild i sin kørsel for at passere en fohindring.

God påske
Struntze
Index
44780: sv: Hva nu...... (29-03-2007 20:49:35) (svar på 44775)
peter jespersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.49.99.239)
jeg har nu i knapt et år kørt 35000 km med en daihasu 2,8 l dieselmotor. Perfekt 10-11 km/l og næsten ingen brug af olie, samt masser aftrækkraft

VH

Peter
Index
44781: sv: sv: Hva nu...... (29-03-2007 20:52:36) (svar på 44780)
Claus Mittag #7793, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.150.92.105)
Har du selv lagt den i og ved du hvordan motor og LT77 gear kassen passer sammen, eller ska der laves et eller andet huttelihut ( flange )
LRH
Claus
Index
44783: sv: sv: sv: Hva nu...... (29-03-2007 21:43:29) (svar på 44781)
peter jespersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.49.99.239)
hej



Jeg købte bilen en serie 3 88 tommer årg 80 med daihasumotoren installeret med en flange til til den
originale gearkasse.

vh

peter
Index
44786: sv: sv: sv: Hva nu...... (29-03-2007 22:31:57) (svar på 44781)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.95.138.19)
Hej Claus

prøv steve parker i england, de laver kit til næsten alt, selv fords gamle V6'er

SIII Hilsen Anders
Index
44789: sv: sv: sv: sv: Hva nu...... (29-03-2007 23:41:22) (svar på 44786)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.212.208)
Dette firma i UK levere mellemringe til forskellige motore:
http://www.mdengineering.co.uk/index.php?act=category&cat_id=2

Håber det kan bruges.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
44816: sv: Hva nu...... (30-03-2007 21:58:26) (svar på 44775)
Helge Oscar Kallehauge + #1821, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 80.164.3.121)
Hej Claus
brug en Nissan 3.3 turbo.Den er rimlig billig,og går godt
og er billig i drift.Prøv at kontakte Niels Erik? på fyn
Han har lagt en i en 110.Ellers kan du kontakte mig

Med Venlig Hilsen
Helge Kallehauge

Tlf:21422139
Index
44818: sv: sv: Hva nu...... (30-03-2007 23:20:17) (svar på 44816)
Claus Mittag #7793, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.150.92.105)
Tusind tak for alle indput, man ka altid regne med jer.
Og Helge forvent en opringning i løbet af week-enden
LRH
Claus
Index
44819: sv: sv: sv: Hva nu...... (31-03-2007 00:02:52) (svar på 44818)
Christian Kruse (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.164.78.21)
Hej Claus

Hvad må det koste?

Hvad med at hejse en 12-HT række 6 i fra en toyota, DET virker, har selv gjort det i en gammel 90" jeg brugte også toyota gearkassen, det var det perfekte byg, send en mail hvis det har interesse, jeg nogle billeder af bygget.

Mvh Christian