tilbage

Land Rover Forum  

Index
44865: Rust i rammen, er jeg bare uheldig? (01-04-2007 21:35:43)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Så blev det søndag. Med fyldt tank og kaffekande og med min gamle far, gik turen fra Vest-fyn op i gennem Jylland. Der var lige et par 88"-ere der skulle tjekkes.

Begge biler var nyeligt synede og ifølge de respektive sælgere i fin stand. jeg havde omhyggeligt læst Stefan Wandels fine manual "Seriebil - tjek inden køb" og regnede med et langt servicetjek begge steder. Ingen af stederne nåede jeg længere end side 2.-Tjek af ramme. Stefan har ret i at sælgere kan miste smilet når man kravler ind under deres bil med en hammer. Begge biler var nemlig gennemtæret over bagakslen.
Alligevel var begge biler stort set nysynede, det må være flinke synsfolk der er i Jylland.

Det skal til en god ordens skyld siges at ingen af ejerne var medlem af DL-RK og at bilerne ikke har været annonceret på Rover-børsen.

Nu er spørgsmålet: Har jeg bare været uheldig, eller er det overhovedet muligt at finde en serieIII 88" med en sund ramme i 30-50.000 kroners prislejet? Er spørgsmålet ikke om de 25-30+ år gamle biler kun er for hard-core entusiaster der har tid og evner til at skifte ramme og motor osv?

Hilsen Niels Lysebjerg,
-der er så småt er ved at opgive sin SIII drøm.
Index
44869: sv: Rust i rammen, er jeg bare uheldig? (02-04-2007 00:38:25) (svar på 44865)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.212.208)
Hej Niels, fat mod du brave gut, der findes flere seriebiler til salg, end de 2 du kigget på, jeg tror du har været uheldig og rigtig grundig.
Og jo man skal være lidt forberedt på skruearbejde når man vælger at købe næstenveteran.
Men til 30-50.000 skal man være kræsen og forvente noget der er i orden.
Er det ikke underligt at der ikke er flere til salg? næe såmen ikke, når folk først har fået en seriekaret ind under huden vil de sørme ikke af med den igen, så bliver de nemlig hardcore entsiaster!
Bare vent og se selv.
Du kan f.eks. også oprette en annonce på Roverbørsen, under købes, og der beskrive hvad det er du er interesseret i.
Så vær kræsen, vent på den rigtige, den kommer.
Og så er prisen jo altid et forhandlingsoplæg, ik'.
God jagt og vi ses derude lige pludselig.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
44870: sv: sv: Rust i rammen, er jeg bare uheldig? (02-04-2007 01:02:43) (svar på 44869)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.212.208)
Hej Niels igen, jeg fik da lige kigget på Roverbørsen, der er da et par labre serieslæder til slag, og til en nogenlunde pris.
Mvh
Kenneth Poulsen - selv med en laber blå 88" tilnæsteårveteran.
Index
44872: sv: sv: sv: Rust i rammen, er jeg bare uheldig? (02-04-2007 04:55:40) (svar på 44870)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.174.163)
Hej Niels

JO man kan godt finde en fin 88" til under 30k.
men man skal som regl lave lidt selv ,på sådan en vogn, før den er rigtig lækker. Jeg har fundet mine på dba.dk, og den sidste jeg har købt har en rigtig flot ramme.

Jeg har nu købt mine til under 10 og valgt at selv lægge krafter i, men man får da også hurtigt lang nogle penge i dem, men syntes selv at jeg har fået fin bil ud af. en ting som parabel fjeder koster også hurtigt 5 - 7 stykker oven i, galvaniseret ramme koster jo hurtigt 10..

Men hvis det er en vogn til 50 så ville jeg tro at de ting var lavet og godkendt og skrevet ind i reg. att.

Du skal i hverfald ikke køb en hvor du kan se at de er blevet skiftet uden at det er skrevet ind. fordi så har du jo bare et problem når den engang skal til syn.

men det er da lige før du må købe min til 50K ... NEJ det bliver jo snart sommer også skal bikinien jo på.

God Jagt
Brian
Index
44876: sv: sv: sv: sv: Rust i rammen, er jeg bare uheldig? (02-04-2007 09:56:17) (svar på 44872)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.121.194)
Nååee Brian, man må vel formode at bikinien skal på bilen - hæ hæ hæ ;-D
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
44878: sv: sv: sv: Rust i rammen, er jeg bare uheldig? (02-04-2007 11:27:16) (svar på 44870)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej Kenneth

Joe, der er da et par interessante tilbud på rover-børsen.
Bare trist at to af dem allerede er solgt og mange af de andre skal renoveres først inden de kan synes.

Og efter turen igår, så tøver jeg lidt med at køre til den anden ende af landet, hvis jeg blot skal stige ud af bilen og slå hul på en vange og køre hjem igen.

Da jeg begyndte at undersøge markedet for brugte Land Rover omkring Nytår, var der faktisk mange til salg,også 90" og 110" under 50K. Det er nok med Land Rovere som med motorcykler,og sejlbåde,nu begynder sæsonen,så er der ikke så mange til salg og de der er, er enten for dyre, eller sælger har set skriften på vægen (læs: set hullet i vangen, eller hørt lyden af en bøjet ventilarm, e.l.) og skal af med den, mens den kan køre og har plader på.

Alt godt kommer til den der venter, jeg tror jeg venter, måske til sidst på året, så er der sikkert lidt mere at vælge imellem.

Hilsen Niels
Index
44879: sv: sv: sv: sv: Rust i rammen, er jeg bare uheldig? (02-04-2007 12:36:25) (svar på 44878)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.121.194)
Hej Niels, det er da irriterende at bilerne i anoncerne er solgt, så er det da ellers god etik lige at gå ind og slette annoncen.
Ellers god jagt.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
44884: sv: Rust i rammen, er jeg bare uheldig? (02-04-2007 18:11:11) (svar på 44865)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Hej Niels
Jeg kan oplyse at jeg har en kammerat, som lige har købt en 88" serie III. Han gav, ifølge mine oplysninger, 38.000.- for den. Den er ikke pæn, men er total top i orden. Og så er den endda købt på Fyn. Mit foreslag til dig er, ring til Jeres reservedels mand, Bo, og få en snak med ham. Det kunne jo være, at han vidste om der stod en et eller andet sted, som ikke lige er sat til salg på nettet.....
Held og lykke med jagten

Jimmi