tilbage

Land Rover Forum  

Index
44923: sv: anderledes 110" (03-04-2007 16:13:01) (svar på 44922)
Jesper Overgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.28.67)
lækker motor!
Index
45075: sv: sv: anderledes 110" (10-04-2007 00:48:56) (svar på 44923)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.74.137)
Foley laver 6x6 - www.foleyspecialistvehicles.co.uk
Kenn
Index
44924: sv: anderledes 110" (03-04-2007 16:42:14) (svar på 44922)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.121.90)
Gad vist om man også har træk på den bagerste aksel som på salig GMC???
Her kan man kalde udseendet for sejt? :-)
mvh
Knud
Index
44927: sv: sv: anderledes 110" (03-04-2007 18:51:53) (svar på 44924)
Allan Krautz #7821, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.72.75.240)
hej´sa ne der er ikke træk på den sidste aksel, desværre . men i australien er der 2 store firmaer der lever af at bygge 4x4 om til rigtige 6x6 og ikke 6x4 det er dog mest toyota og nissan men har set flere lr der var bygget om
Index
44928: sv: sv: sv: anderledes 110" (03-04-2007 18:56:32) (svar på 44927)
Allan Krautz #7821, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.72.75.240)
Index
44929: sv: sv: sv: sv: anderledes 110" (03-04-2007 20:36:46) (svar på 44928)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.121.194)
Det er da en talentløs slæde, så vil denne på billedet vil meget mere frem.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
44941: sv: sv: sv: sv: sv: anderledes 110" (04-04-2007 07:48:02) (svar på 44929)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.121.90)
Mon ikke synsmanden vil mene sporvidden er forøget lidt rigeligt? :-)
mvh
Knud
Index
44942: sv: sv: sv: sv: sv: anderledes 110" (04-04-2007 07:49:30) (svar på 44929)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.144.78)
Det var dog en lækker LR i Quad Trac model - Hvordan mon den er på vejen.

Den enkelte traktorer, der udstyret på samme vis - er utroligt behagelige på vej og i marken.

Findes der nogen 3 akslet LRi DK?

Ebbe
Index
44947: sv: sv: sv: sv: sv: sv: anderledes 110" (04-04-2007 12:08:35) (svar på 44942)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.48.151.134)
Hej Ebbe
Det kunne, som du skriver, være interessant om der findes nogle 3 akslede herhjemme. Jeg har gået og leget med tanken om at ombygge en 109ér til 3 aksler.
Jeg så for nyligt billeder af kraftoverføringen mellem differentialerne, og har man sådan en, er det ingen sag at lave en 6X6ér
Det ville især være interessant om der findes nogen typegodkendelse, eller man skal hele den lange vej med SBI.
Mvh.
Martin
Index
44954: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: anderledes 110" (04-04-2007 15:36:32) (svar på 44947)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.144.237)
Hej Martin Det ville vække opsigt og være MEGET stilfuldt. Men Det må da vride en del med 3 aksler - lastbiler vrider og flår jo asfalt op om sommeren (tænker også på rammen) det er måske ikke et problem?- Jeg så, at det Engelske kongehus havde een kørende i et program. Men den må være hård ved stier og veje i parken på Windsor ;-)

Hej
Index
44958: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: anderledes 110" (04-04-2007 17:18:00) (svar på 44954)
Lars Billingsley #3879, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.92.191.95)
der har været 3 akslet Rangerover i DK

Lars/Biltris
Index
44989: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: anderledes 110" (05-04-2007 19:53:13) (svar på 44958)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.94.234.167)
Tricket er på en treaksler LR på mellem 110 og 160 tommer, er den bagerste aksel skal være en for-aksel med PAS !
Har selv leget med projektet på tegnebordet.
K.Bøgvad
Index
44995: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: anderledes 110" (05-04-2007 23:26:36) (svar på 44989)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.8)
Så husk lige, at drejeudslaget på den styrede bagaksel ikke må være større end den følger radius af trækakslen - i dette tilfælde så 2. aksel.
Index
44996: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: anderledes 110" (05-04-2007 23:41:44) (svar på 44995)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.94.234.167)
Ja helt enig, Lige som på en alm. lastbil .
Det er jo set med firhjuls styrede LRére, hvor en for-aksel udgør drejende bagaksel.
Men klart den må ikke dreje ret meget.
Gik bort fra ideén pga. vægten.
Men synes dog stadig ideén er god.
Ses
Index
45018: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: anderledes 110" (06-04-2007 21:08:15) (svar på 44996)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.45.105)
Nu hvor vi er i gang med de noget specielle sekshjulede Land Rovere, så er her en meget besynderlig en af slagsen.

http://www.youtube.com/watch?v=gcGYb7tjlkc&NR=1

mvh

2547 Steen

www.sitecenter.dk/laro
Index
45019: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: anderledes 110" (06-04-2007 21:21:56) (svar på 45018)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.149.242)
http://www.expeditionoverland.com

de kører i en ægte 6x6 110"

Og der er billeder af transmissionen.

/tony
Index
45020: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: anderledes 110" (06-04-2007 21:31:22) (svar på 45019)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.45.105)
Hvis man er interesseret kan man købe sættet til sekshjulsdrift hos Foley i England.

http://www.foleyspecialistvehicles.co.uk/index2.htm
Kig under Foley 6x6, der er billeder af opbygningen.

mvh

2547 Steen

www.sitecenter.dk/laro

Index
45092: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: anderledes 110" (10-04-2007 11:54:42) (svar på 45020)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.167.70)
Så vidt jeg ved, bruger Land Rover Specialist Vehicles Foley stumper når de skal lave 3 akslede biler.


Jakob