tilbage

Land Rover Forum  

Index
45293: Rover kit car ? hvordan med syn ? (16-04-2007 08:21:49)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 193.163.78.251)
hejsa alle i kloge..

Jeg fandt en side ( http://www.dakar4x4.me.uk/ ) hvor man kan købe et kit car set til sin range rover.

men men men hvordan med syn ?

man kunne jo engang få synet en vw boble med at kit car set på, vilket jo må være lidt det samme, men jeg kan ikke finde nogle sider som amtaler hvordan de skal synes.
er det bare med orginal karossen på ? også skifter man selv bag efter, eller hvordan ?

Det er nu ikke fordi jeg ville købe et kit car til min rover. men jeg syntes nu emnet er meget sjovt.

VH
Brian
Index
45301: sv: Rover kit car ? hvordan med syn ? (16-04-2007 10:45:38) (svar på 45293)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.88.113.16)
Hej Brian, ikke fordi jeg er specielt klog, men jeg vil da prøve at køre lidt med på din tanke, man skal have fat i en bil hvor det kun er chassiet/rammen der er typegodkendt (typegodkendelsesnummeret begynder med T), altså f.eks. en Land Rover, årgang formentlig op til midt firserne, så er der faktisk valgfri karrosse.
Der er en Range Rover under opbygning i DK med et Morris 10hundrede karrosseri på og det bliver ved med at være en Range Rover i papierne.
Lad nu være med at spørge mere til den bil, den bliver sandsynligvis præsenteret ordentligt når den er færdig.
Men om der er et Morris karrosseri eller en kitcar må være det samme.
Det nok afgørende, er hvor meget man ændrer de kontruktive ting såsom rammen/styretøj/bremser/hjulophæng, jo mere man ændrer jo mere kompliceret er det at få dyret enkeltstyksgodkendt.
Bare lidt tanker, som ellers kunne være interessant nok.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
45398: Morris Minor sneak preview (18-04-2007 12:38:05) (svar på 45301)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.83.193.66)
Hermed et "sneak preview" på ovennævnte Morris Minor/RR.

Synsmanden er varskoet og de sidste administrative detaljer ved at falde på plads. Mere følger, når synsmanden har stemplet i det rigtige felt .....

Mvh
Mikael - som lige mangler et godt tip til nogle forkromede Modular-fælge i 15x8 ....
Index
45408: sv: Morris Minor sneak preview (18-04-2007 14:50:19) (svar på 45398)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.88.113.136)
Et billede siger jo mere end tusinde ord.
Og jo Mikael et sæt crome Modular vil se en del pænere ud end de holdebilenfrajordendækogfælgene den har på nu.
Vi glæder os til en udførlig reportage.
Mvh
Kenneth Poulsen - der gerne så flere af sådanne lækre projekter i DK.
Index
45409: sv: sv: Morris Minor sneak preview (18-04-2007 14:56:25) (svar på 45408)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.83.193.66)
Hej Kenneth

Ja, jeg ved det. De hjul er en skandale, men med 205/16 holder de sig præcis inden for skærmkanterne, og det er jo en go' ting i synshallen.

Men bagefter .....!

Mvh
Mikael - som glæder sig over, at nu varer det ikke lige så længe, som det har varet!
Index
45410: sv: sv: sv: Morris Minor sneak preview (18-04-2007 15:02:11) (svar på 45409)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.88.113.136)
Det var også det jeg mente med det lange ord, jeg kan sagtens forestille mig at den ikke kom "på gaden" med nogle sådane ordinære slavehjul.
Mvh
Kenneth Poulsen - der kun kan sige - respekt!
Index
45414: sv: sv: sv: Morris Minor sneak preview (18-04-2007 15:37:38) (svar på 45409)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.167.70)
Hej Mikael.

Jeg synes du skal overveje at skrive en artikel til Oasen når du er færdig. Det er lige det Morten Dam sukker efter.

Jakob Edelvold Scheibye
Index
45314: sv: Rover kit car ? hvordan med syn ? (16-04-2007 16:53:29) (svar på 45293)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.103)
Hvis du ikke ændrer i hvordan styretøj, affjedring, bremsesystem og lignende virker samt betaler afgift på køretøjet du bygger (og ellers overholder foreskrifterne for syn at køretøjer i Danmark) så er der ingen problemer med at få det synet. Hvis du har bøvl, så kender jeg en synsmand, som rigtigt gerne vil rådgive under et byggeprojekt og dermed også kan syne bilen i sidste ende.
Index
45433: sv: sv: Rover kit car ? hvordan med syn ? (18-04-2007 22:16:39) (svar på 45314)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.91.137.67)
og må jeg tilføje: hvis du bygger på et køretøj fra 1976 eller tidligere, er der ingen krav om fremvisning af typegodkendelse til syn.

Det gælder alle biler, også hvis man f.eks. importerer én.. hvis den som sagt er fra 1976 eller tidligere, kan den synes og indregistreres hvis den ellers overholder kravene i færdselsbekendgørelsen. Kan styre og bremse og alt det dér..(Færdselsbekendgørelsen har de i synshallen).

Mvh B
Index
45470: sv: sv: sv: Rover kit car ? hvordan med syn ? (20-04-2007 09:31:37) (svar på 45433)
Kasper Christiansen #7662, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.164.82.237)
Nu må jeg undres.

Betyder det at, hvis bilen er før 1976 skal man ikke have "synet med konstruktive ændringer" eller lign.

Må jeg så ændre vitale dele uden de store problemer.(selvfølgeligt skal tingene laves ordentligt og sikkert)

Kasper

2A 109" V8 :-)
Index
45576: sv: sv: sv: sv: Rover kit car ? hvordan med syn ? (23-04-2007 23:07:26) (svar på 45470)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.91.137.67)
Hej Kasper.

Det er et rigtigt godt spørgsmål... men jeg tror desværre ikke at der er carte blanche til at bygge og opfinde noget selv, det betyder blot at der ikke er krav om fremvisning af typegodkendelse, ved fremstilling til syn.

Ved registreringssyn (førstegangssyn) udfylder du jo i feltet "Konstruktive ændringer ja/nej" og har du krydset i "ja" er det sikkert en helt anden snak. Synsmanden gennemskuer det sikkert hvis du stiller til syn med en serie 1 årgang 1950, med ventilerede skivebremser på alle hjul? Men du kunne da prøve?

Hvad der så sker ved jeg ikke, men ihvertfald står der blot som nævnt, sort på hvidt, i synsvejledningen at "der ikke er krav om typegodkendelse ved biler fra 1976 eller tidligere".

Det er lidt den samme ukonkrete historie som hvis du har en veteranforsikring hos Nordisk veteran f.eks.

I Policen står at man "ikke må bruge bilen til dagligt"... spørger man selskabet hvor meget man så må bruge den, forsøger de sig med at "man ikke må bruge bilen hver dag"...

Spørger man om det så er OK hver anden dag? Eller måske hver tredje dag? Kommer de til kort... de kan ikke rigtigt komme det nærmere... "Jamen du må bare ikke bruge den hver dag!". Nå ok...??

Mvh Benno

Som har importeret, synet og registreret to styks Land Rover 101 FC uden typegodkendelser i DK (fordi de var fra før 1976. synslederen undersøgte det i samme anledning).

Som har importeret og synet en volvo F88 lastbil fra 1971 (samme omgang - ingen typegodk. - ny synsleder, endnu en undersøgelse i synsvejledningen fra færdselsstyrelsen - og samme resultat).

Det kom faktisk lidt bag på dem i synshallerne også :-)