tilbage

Land Rover Forum  

Index
45302: Defender 90" fra 1986 Krumtap ? (16-04-2007 10:51:16)
Stig Bundgaard #7303, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.167)
Min Defender 2,5 diesel(uden turbo) smider olie fra krumtaphuset, lige der hvor krumtappen kommer ud til kilremmmen.

Krumtappen kan nok skubbes 10mm frem og tilbage, hvorfor pakdåsen selvfølgelig ikke kan holde tæt.

Nogle gode bud på hvorfor krumtappen "flyder" på denne måde?

Motoren kører ellers perfekt.
Index
45328: sv: Defender 90" fra 1986 Krumtap ? (16-04-2007 22:19:23) (svar på 45302)
Stig Bundgaard #7303, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.50.60.95)
Er jeg virkelig den eneste der har oplevet dette ??
Index
45371: sv: sv: Defender 90" fra 1986 Krumtap ? (17-04-2007 21:37:35) (svar på 45328)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.53.250)
Det der er lige bag ved remskiven er tandremhuset. I bunden af det er der et hul til en bundprop, som kun skal bruges når man kører i vand, kommer der olie ud der?
Tandremmen er ikke særlig glad for olie!
Bagpå tandhjulet der trækker tandremmen er der endnu en pakdåse, det er den der skal holde olie ude.
Pakdåsen bag ved kileremskiven/svingningsdæmperen skal "kun" holde vand ude.
Er du sikker på at det er krumtappen der bevæger sig, 10 mm er godt nok meget!?
Er bolten der holder remskiven løs, så det er remskiven der kan flyttes?

Ole
Index
45377: sv: Defender 90" fra 1986 Krumtap ? (17-04-2007 23:33:18) (svar på 45302)
Per Brunsgaard #0536, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.188.181)
Hej Stig
Er du helt sikker på det er krumtappen der kan give sig frem og tilbage? er det ikke remskiven som sidder løs på krumtap akslen, det er set før den ikke er spændt ordentlig efter et tandremsskift. Hvis det er remskiven så stop og få den spændt før krumtappen bliver ødelagt.
Pakdåsen mellem motor og tandremshus skal skiftes en gang i mellem, har selv skiftet et par gange på over 300.000km.
Det er en lidt speciel pakdåse, der er ligesom gevind i den som skruer olien tilbage i motoren, ved rotation, så derfor brug en med rigtig gevind retning, en gang fik jeg en forkert, den skruede olien ud i tandremshuset :( , så æv, to gange arbejde.
mvh per b.
Index
45381: sv: Defender 90" fra 1986 Krumtap ? (18-04-2007 01:59:21) (svar på 45302)
Damian Sida (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.184.109.211)
Jeg er ikke noget ekspert når det gælder LR motorer, men hvis krumtappen (det er jo det der hedder crankshaft på engelsk, ikke?) virkeligt kan skubbes 10mm frem og tilbage, kommer motoren ikke til at køre perfekt meget længere.. :-)
Index
45389: sv: sv: Defender 90" fra 1986 Krumtap ? (18-04-2007 10:01:29) (svar på 45381)
Stig Bundgaard #7303, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.50.60.95)
Tak for jeres svar.

Jeg er desværre ret sikker på at det er krumtappen der "flyder". Den har været sådan i det halvandet år eller ca. 30oookm jeg har haft bilen. og den kører som nævnt fint bortset fra oliesvineriet. Skal ca have en liter oile for hver 1000km.

Jeg skal lige have den op på en lift igen, så må jeg kigge på den pakdåse igen.
Index
45391: sv: sv: sv: Defender 90" fra 1986 Krumtap ? (18-04-2007 10:14:10) (svar på 45389)
Stig Bundgaard #7303, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.50.60.95)
Krumtappen "flyder" kun ca 4-5mm. Har lige målt efter. Men det er stadig 4-5mm for meget.