tilbage

Land Rover Forum  

46148: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 14:20:54)
Morten Bibow #6918, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)

Hvis jeg nu – rent teoretisk, selvsagt (wink-wink) –  skulle bestille en MY07 Defender, hvilken forhandler ville i anbefale??

Findes det positive erfaringer om forhandlerne, eller er det skidt, det hele? De gidder knapt svare på en e-mail eller returnere telefonopkald, og det bliver vel ikke bedre efter at slutsedlen er underskrevet......?


Morten

46149: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 14:42:24) (svar på 46148)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.121.117)
Hej Morten, jeg tror jeg ville køre til Malmø, de bliver omtalt meget rosende på www.slrk.se på deres forum.
I kunne jo kigge idenfor derovre, i kommer jo forbi engang imellem.
Service priserne og reservedele er nok omkring halvdelen af prisen i DK.
Mvh
Kenneth Poulsen
46151: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 16:49:47) (svar på 46149)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.121.117)
Det er dem her www.autoropa.se
De sælger også Masserati og Ferrari så de kender god kvalitet.
Mvh
Kenneth Poulsen
46153: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 16:55:34) (svar på 46151)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.121.117)

Forresten så koster en Freelander2 310.000,- Skr.
Det er så'en lige, med lidt hovedregning 255.000,- Dkr - på "hvide" plader.
Hvad skal man sige - vi græder videre.
Mvh
Kenneth Poulsen - der undskylder hvis jeg ødelagede din dag.
46156: sv: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 17:21:45) (svar på 46153)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Gider ikke svare... øh mener du tilfældigvis Terminalen i Brøndby?? Magen til ligegyldig opførsel skal man VIRKELIG lede længe efter.... Kiggede for 2 år siden på en bil (BMW) - virkelig seriøst, og var klar til at handle, dialogen var næsten som følger:

Sælger: (står og glor på os): " Er du sikker på at den er realistisk for Jer?"
Jeg: (Måbende over svaret, spørger jeg) "hvad mener du?"
Sælger: (Hånligt tonefald) "Den koster jo 450.000,-
Jeg: (Stadig forbavset) "Ja, og hvad så... det er jo en pæn bil, som vi godt kan lide designet på - må vi prøve den?!"
Sælger: "Tror du ikke den er for dyr?"
Jeg: Undskyld mig, men sælger du ikke biler her? Hvordan er det lige vi skal opfatte det udsagn? - ligner vi fattiglus - så kan du bare sige det".
Sælger: "hvordan vil du finansiere den?".
Jeg: Finansiere?? Øh, I tager vel imod en banknoteret check eller plastikkort?".
Sælger: Hvordan har du råd til det?

Og der stod jeg af... Jeg svarede kort og kontant.. glem det makker. Der er ikke en spand fuld af sælgere i dette land - der er et land fuld - og også bedre, venligere, mere imødekommende end dig - hils din chef og sig tak for dårlig behandling...

det er i Brøndby, en mand omkring de 40... salgschef eller lignende - men ikke noget vidunder indenfor kundeservice - tværtimod.
Vi er begge i 30'erne med gode jobs, men uden lyst til, at frekventere denne forhandler - eller andre i kæden...
46188: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (09-05-2007 09:01:25) (svar på 46156)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
hej Alexander

Terminalen Brøndby er ikke Land Rover forhandler eller værksted - blot for at sætte det på plads

mvh
Ib 0219
46194: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (09-05-2007 09:30:58) (svar på 46188)
Morten Bibow #6918, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)

Et spørgsmål til dig, Ib: Hvis jeg nå skulle vælge at købe en bil fra en forhandler i Sverige eller Tyskland – hvordan påvirker det bilens garanti?

Morten
46383: Uduelige sælgere findes også i andre firmaer (13-05-2007 20:32:18) (svar på 46156)
Hans Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.54.137)
Hej Alexander

Ja nogle sælgere er lidt for grønne til at ha med kunder at gøre.

Jeg gik og så på Chrysler ude ved Charlottelund en dag - skovridderkroen hedder det vist. Forhandleren fra Hørsholm havde stillet et par PTer op, og det kunne da være en skæg bil nr. 2. Jeg gik i mine gamle cowboybukser og kiggede på bilerne, åbnede motorrum og kiggede nedenunder. Så endelig var der ikke flere kunder (med slips) så sælgeren kom hen til mig og spurgte om jeg var mekaniker.

Så fortalte jeg ham hvad jeg egentlig lavede og straks fik jeg både tilbudt prøvetur og meget mere. Men jeg sagde til ham, at han skulle være lidt hurtigere.....
46157: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 17:52:36) (svar på 46148)
Mikael Sejersen #7639, reg. øsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.79.70.161)
Hej Morten

Det kræver blot tålmodighed - det tog mig lidt over 4 mdr. at få ”lov” til at købe en Defender, det var ude vest på. Det lykkedes dog aldrig for mig at få ”lov" til at købe alt det ekstraudstyr jeg havde i tankerne, selv om jeg virkelig prøvede og var meget insisterende, men man kan vel heller ikke forvente, at få lov til sådan bare at komme og købe noget.
Jeg købte dog senere div. ekstraudstyr i UK – og sparede ca. 20t

Det lyde som en rigtig god ide at kigge på alternativer i Sverige og jeg tror oprigtigt at forhandlerne herhjemme vil blive glade - så generer vi dem ikke med at komme rendende og ville købe noget i tide og utide!

/Mikael
46163: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 20:40:17) (svar på 46157)
Morten Bibow #6918, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)

OK - så er det i hvert fall bekreftet at jeg ikke er den eneste der oplever dårlig service fra forhandlerne. Men hvor er det deprimerende at noget der er så sjovt – at købe en ny bil – bliver ødelagt af dårlig kundebehandling og total mangel på service.

Jo, måske er det en god idé at besøge en forhandler i Malmø eller nord i Tyskland. Jeg tror ikke det bliver dyrere, og hvem ved.... måske kan det igen blive sjov at shoppe bil. :-D


Morten
46164: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 21:01:03) (svar på 46163)
Thomas Olsen #6562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.0.130)
Hejsa

Ja jeg måtte også sande at den nye forhandler af LR i Odense hang noget i bremsen. Jeg havde før haft en 88", og gik og lurede på om jeg skulle købe en brugt Defender. Men efter tre besøg af en pæn varighed uden at blive kontaktet af en sælger droppede jeg dem (jeg ville godt have haft en prøvetur og sådan). Det hjalp heller ikke meget at jeg forsøgte at spørge mig lidt frem i butikken.
He he det endte så med en 109" som jeg er god tilfreds med.

LR hilsen
Thomas
46165: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 21:02:15) (svar på 46157)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.57.138)
hej
Tålmodighed, det må man sige her et år efter vi købte en fabriksny defender er fejl i lakken stadigvæk ikke iorden trods flere poleringer og lakering er der efter hvert forsøg kommet nye skader og vi har nu opgivet at få den 100 % iorden (nu er lakken også begyndt at skalle af ved dørhængsler) men som de sagde det må man acceptere på en defender, tætningslister falder af, de monterer desværre på den forkerte dør, men pyt det er jo bare en Defender, der er mange flere ting som jeg ikke vil kede folk med her
men indtrykket er at de er ligeglade og ikke særligt imødekommende.
det skal siges at det er vores land rover nr 7,men ikke flere derfra.

46166: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 21:27:18) (svar på 46148)
Poul Helmer Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.211.167)
I 2001 købte jeg en fabriksny 90" Defender td5 hos Bilcentret i Kalundborg som er autoriseret Land Rover-forhandler. Efter 264.000 km solgte jeg den igen til samme forhandler i 2006. Alle foreskriftsmæssige services og vedligeholdelsesarbejder blev foretaget af Bilcentret.
Lak-arbejde og culance-muligheder blev udført promte og i overensstemmelse med de vilkår, som Jacob Glad (automobilforhandleren) havde orienteret mig om, inden købet af bilen.
Jeg fik en rigtig god pris for bilen da jeg solgte den igen.

Når man køber en fabriksny Defender, skal man forstå (og acceptere) hvad det er for et produkt man køber. Hvis man gør det, findes der ikke bedre bil eller større, positive oplevelser i følge med købet.

Med venlig hilsen

Speider
(Tidligere medlem af DL-RK 5695)
46171: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 22:20:35) (svar på 46166)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.109.7)
Ja Poul, jeg ved ikke om det er samme Glad i Kalundborg jeg var ved at handle ved, men den service - jeg ikke oplevede - ved gentagne besøg i butikken betød, at jeg købte en tilsvarende bil hos Aut. forhandler i Nordjylland i stedet for. Der var de klar med prøvetur og finansieringsmuligheder med det samme, uagtet man kun lige var gået gennem døren til butikken. Selv om man ikke har jakkesæt, skjorte og slips på, så mener jeg nok, at forhandlerne ikke bør "skue hunden på hårene" - det følte jeg desværre helt klart ved mine besøg i Kalundborg.

I garantiperioden var jeg fuldt tilfredse med Nordjyderne, men bagefter, ak ak, så skiftede jeg til Sjelle.

Det kan godt være de har travlt og der er ventetid på værkstedet, men min erfaring siger mig, at de laver det der skal laves, og rigtigt i første forsøg. (Og så er timelønnen også god lav, det betyder en del når man ejer en Land-Rover!)

Og det du, Poul, skriver om, at "...når man køber en Defender skal man forstå og acceptere, hvilket produkt det er man køber." kan jeg slet ikke forholde mig til. Det er en ny bil, direkte fra fabrikken, der skal være nul fejl, og alt skal laves på garantien, med det samme, og uden brok fra værkstedet. At Land-Rover er af tvivlsom kvalitet sammenlignet med en tilsvarende Toyota, det behøver du kun tjekke tilfredshedsundersøgelser og ADAC lister fra Tyskland for at få bekræftet.

Men helt ærligt, hvem gider køre rundt i en sjæls-forladt Toyota?
46174: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 22:34:13) (svar på 46171)
Nicolai Kragsholm (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.58.143)
Hej til alle og tak for et interessant forum.
Jeg har i midten af april bestilt en MY07 hos Terminalen i Birkerød. De har været flinke og helt ligetil. Derfor kan jeg anbefale salgsafdelingen, med det forbehold at jeg jo ikke har modtaget den endnu...
Det er den første Laro så jeg glæder mig med spænding.
46179: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 23:32:44) (svar på 46171)
Poul Helmer Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.211.167)
Til Mikkel Pærremand Gregersen,

En ny bil fra fabrikken skal opfylde de standarder der er fastsat af myndigheder og beskrevet i leveringsbetingelserne.

- hverken mere eller mindre.

Af hvilken grund, stilles der andre (og større) forventninger til Land Rover i dette forum...

Min Defender opfyldte så rigeligt mine forventninger...

Det kan måske skyldes, at jeg ikke købte en Range Rover, men en Defender...

Med venlig hilsen

Poul Helmer
46382: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (13-05-2007 20:20:02) (svar på 46171)
Hans Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.54.137)
Ret skal være ret.

Jeg havde også læst om Glad før jeg købte min Discovery 1998. Men de havde det største udvalg og lå på Sjælland, så jeg tog derned og så på bilerne og faldt for min Discovery. Jeg fik den til den rigtige pris og bortset fra en mindre fejl som blev rettet på en time mens jeg nød det dejlige showroom har der ikke være en smule med den. Tværtimod virker alt perfekt både på vej og i terræn. Det eneste jeg er lidt utilfreds med er helårsdækkene, emn jeg prøver vinterdæk til næste år - i terræn er den perfekt. Og også stor ros til Glads mange og gode arrangementer. Jeg synes de udstråler glæde ved vores biler. Det skal lige tilføjes, at jeg har haft min mekaniker gennem 10 år til at gennemgå den, og han har ikke fundet noget som helst.
46172: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 22:30:43) (svar på 46166)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.57.138)
hej poul

jeg ved ikke hvad du mener med at forstå produktet, hvis du mener at når man køber defender må man accepterer at den muligvis ikke er 100% iorden så tager du fejl, eller hvis du mener at det tillægs udstyr som man vælger ej heller behøves at være 100% iorden så tager du også fejl, det SKAL være iorden når du køber nyt, ellers må land rover lade værer med at sælge det som sådan, når det er sagt så er man jo godt klar over at det ikke er en Range Rover sport man har købt men på trods af forskellen på de to biler bør kvaliteten være ens.
Men det skal så også siges at vi fik også en god pris for vores og vi har masser af positive oplevelser der selvfølgelig skal med, men desværre opvejes de af for mange negative ting der ikke bør være der, at du har haft en positiv oplevelse er jo kun godt dem tror jeg der er mange af, men der desværre også mange negative.

med venlig hilsen hansson
46175: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 22:44:11) (svar på 46172)
Jon Leiton Larsen #5159, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.49.194.77)
Jah....- det er en skam man ikke kan købe en ny Land Rover hos fam. Bertelsen. Øv Øv. Det ville ellers være min anbefaling nr. 1! Aut. service skulle dog være muligt og det kunne du jo benytte sig af når du har fundet din vogn.
Der er en del på Sjælland der får lavet service hos Bertelsen.

Held og lykke-

Med venlig Land Rover Hilsen Jon Leiton
46176: sv: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 23:10:55) (svar på 46175)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.109.7)
Ja, men da de har nye biler til at stå, så må de da også sælge nye biler med LR garantier osv???

- eller tager jeg helt fejl der, på Land Rover DKs hjemmeside står de godt nok kun opført som Aut. serviceværksted, men de har flere helt nye biler til salg?
46178: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (08-05-2007 23:17:33) (svar på 46172)
poul Helmer Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.211.167)
Til Jørgen Hansson.

Jeg forstår godt din harme, men hvad er "100% i orden" når du køber en bil?????

Det beror vel på dine forventninger.

Hvis du køber en Defender og forventer en Range Rover, så har du - undskyld mig - ikke levnet hverken Defender eller Range Rover så megen opmærksomhed som begge produkter fortjener...

Med venlig hilsen

Speider
46184: sv: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (09-05-2007 08:06:09) (svar på 46178)
Casper Kristiansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.10.39)
Hej.
Der blev spurgt til hvilken forhandler... Da jeg går ud fra at du vil have lavet service (og rep.) samme sted som du køber bilen, må jeg advare imod at købe hos Glad. Deres værksted er under al kritik! Jeg har afleveret min bil hos dem for sidste gang. Alt hvad de har haft fingene i på min bil er gået galt -og for hver ting kan man bruge en formiddag på at køre frem og tilbage for at prøve at få udbedret skaderne (nogen ting tager mange forsøg!!!). At der er sorte fingre på disco'ens lyse indtræk efter et værkstedsbesøg fortæller lidt om stilen. Et traktorværksted jeg ikke kan anbefale!

Med venlig hilsen Casper
Tidligere 5032
46186: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (09-05-2007 08:32:21) (svar på 46184)
Peter Toft-Christiansen #7799, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 212.10.153.252)
Det var lige nøjagtig mine ord.
Jeg har købt en 110 som er blevet "passet" hos glad.

Som min mekaniker sagde - Det eneste der har været smørelse på er kuglepennen de har brugt til at afkrydse med.

Mage til klamp skal man lede længe efter.
Men der er heldigvis mange andre seriøse forhandlere og værksteder.

God sommer

Peter
46433: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (14-05-2007 22:54:33) (svar på 46184)
Anders Northeved (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.32.3.83)
Jeg har købt 3 af vores sidste 4 Land Rovere hos Glad, og jeg har været godt tilfreds med dem som forretning (ellers ville jeg jo have købt bil andre steder).
Jeg kender, med en enkelt undtagelse, INGEN forretninger, jeg er 100% tilfreds med, så en tilfredsfaktor på 90% hos Glad er en klar anbefaling fra min side.
Desuden synes jeg at kunne mærke at de er mere "oppe på mærkerne" nu end de var for 4-5 år siden. Mange af dem kører selv off-road, og det tror jeg ikke man skal undervurdere!

Mvh
Anders Northeved
46185: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (09-05-2007 08:32:08) (svar på 46148)
Jes Kroman (medlem) (ip-adr: 62.66.142.174)
Når jeg læser denne dialog om sure forhandlere og i aftes så TV om 4x4 biler, så er jeg glad for at jeg ikke har råd til at købe en ny bil. Det virker jo nærmest som om branchen selv løser det problem som TV påpegede!
46193: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (09-05-2007 09:28:19) (svar på 46185)
Morten Bibow #6918, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)


:-D Lige min tanke, Jes...... jeg synes ikke vi fik nogen "hjælp" på DR igår.
Det var en rimelig håbløs forestilling. Hjælp.


Morten
46205: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (09-05-2007 12:12:06) (svar på 46193)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Morten

Er du sikker på du vil have den nye Defender inden den lige har smidt børnesygdommene? Den skal da lige køre et års tid inden (de tydligste) svagheder er kureret - og til den tid kender vi prisniveau, udstyrsniveau og har erfaringer fra de biler der har kørt et år i DK.
Jeg har fx hørt at der kan laves et 3 sæde foran - uoriginalt, men alligevel brugbart og perfekt til børn.

Men hvor du skal købe den må da afhænge af hvilket tilbud du får - også mht. salg af din "gamle" Defender.

Partikelfilterhilsen
46209: sv: sv: sv: sv: Land Rover Forhandlere – hvilken? (09-05-2007 12:47:21) (svar på 46205)
Jes Kroman (medlem) (ip-adr: 62.66.142.174)
Søren !
Det der om børnesygdomme er dog det værste sludder jeg endnu har hørt.
Min bil er fra 1965, og den er sgu stadig konstant syg.
Den har snart fejlet alt det som der står i forsikringsselskabernes manualer om kendte sygdomme + adskillige helt ukendte.