tilbage

Land Rover Forum  

Index
46303: Defender 110 2.5n/a, meget diesel og meget lugt, men lidt træk (11-05-2007 11:21:14)
Hans-Henrik Andresen #7797, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.128.17)
Hejsa

Min føromtalte nyindkøbte defender 110 2.5 n/a bruger lige lovligt meget diesel syntes jeg....

Den første tank er kørt meget forsigtigt, mellem 80 og 85 km/t, mest lange ture mellem fyn og jylland. Den har kørt 8 km/l hvilket jeg syntes er i underkanten med så 'pæn' kørsel.

Den lugter temmeligt væmmeligt af 'dieselbil' og bagvedkørende gør fagter af mig. Den ryger eller sviner dog ikke ud af udstødningen.

Maks hastighed ligger på omkring 95km/t, mere kan den ikke presses op på med mindre det er medvind og ned ad bakke så kan den måske komme op på 100-105 km/t.

Skal jeg bare vende mig til dette ?

Den har i øvrigt kørt 300.000 km. nok mest mindre ture da den kommer fra Samsø.

/Hans-Henrik
Index
46304: sv: Defender 110 2.5n/a, meget diesel og meget lugt, men lidt træk (11-05-2007 11:54:12) (svar på 46303)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.95.136.227)
Hej Hans-Henrik, du må nedenunder og kigge om den er utæt nogen steder, hvis det er på returløbet kommer der kun diesel ud når motoren er igang.
Hvordan med service, kan den få luft gennem luftfilteret eller skal den have et nyt?
Den lugt du beskriver er det lugt af udstødning eller lugt af dieselolie?
Er der små pletter på bagdøren efter du har kørt, det ses kun når det er tørt på vejen.
Hold øje med dit olieforbrug med så mange KM.
Den burde nok kunne gå omkring 10 km/L med tom vogn.
Er der nogle kæmpe mudswampersdæk på, det har stor betydning i forbruget.
Mvh
Kenneth Poulsen


Index
46305: sv: sv: Defender 110 2.5n/a, meget diesel og meget lugt, men lidt træk (11-05-2007 11:58:54) (svar på 46304)
Hans-Henrik Andresen #7797, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.128.17)
Hejsa

Der er ikke utætheder på dieselsystemet, og den drypper ikke diesel, hverken med eller uden motoren i gang.

Jeg vil straks kigge til luftfilteret.

Der er ikke oliepletter på bagdøren.

Jeg kører på lidt grove dæk, men ikke mod/snow-dæk.

Jeg regnede også med omkring 9,5/10 km/l.

/Hans-Henrik
Index
46306: sv: sv: Defender 110 2.5n/a, meget diesel og meget lugt, men lidt træk (11-05-2007 12:04:15) (svar på 46304)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.73.152)
Hej Kenneth.

Pletter på bagdøren...? Jeg har pletter på bagdøren. Hvad er det egentlig?

Mhv. Jens
Index
46310: sv: sv: sv: Defender 110 2.5n/a, meget diesel og meget lugt, men lidt træk (11-05-2007 12:39:54) (svar på 46306)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.95.136.227)
Hej Jens.
Pletter på bagdøren er rester fra Land Rovers helt sublime udvendige slyngsmøringsanlæg, de fleste Britiske biler er udstyret med samme funktion.
Slyngsmøringsanlæget smører på én gang med både motorolie, gearolie, dieselolie og hvis det er monteret servoolie. Slyngsmøringsanlæget er dog kun mest effektivt fra motoren og bagud.
Hvad der lige er mest af på bagdøren, er ikke til sige, men kontroller jævnligt de forskellige slyngsmøringsbeholdere: ved pinden på siden af motoren, niveaupropperne på siden/ bagpå gearkasserne, niveaupropperne i akslerne, målepinden i låget på servoolien, og måleren for brændstof i instrumentpanelet.
Hvis der er mangler i de forskellige beholdere fungerer slyngsmøringsanlæget ikke tilfredsstillende og der skal efterfyldes.
Håber det fyldestgørende, eller vend bare tilbage.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
46311: sv: sv: sv: sv: Defender 110 2.5n/a, meget diesel og meget lugt, men lidt træk (11-05-2007 12:43:10) (svar på 46310)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.95.136.227)
Hej igen Hans-Henrik, det kan godt være dine lidt grove dæk der er synderen med - 1,5 km/L, en mulighed ville være at låne et sæt 750 X 16 med alm. mønster og så køre en tankfuld med dem, for at se om der var der hunden var begravet.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
46317: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 2.5n/a, meget diesel og meget lugt, men lidt træk (11-05-2007 13:27:24) (svar på 46311)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.51.242)
Hej Hans Henrik ! tillykke med det nye køretøj, når du siger at den kun kører 8 km/l har du så taget højde for den misvisning som større/højere dæk giver, er det ikke 285/75 16" du kører på ? . Medhensyn til hastighed vil jeg aldrig presse min egen 2,5 N/A diesel til mere end ca. 90 km/t (uden misvisning). Som andre skriver så giver bredere og grovere dæk altid et øget brændstof forbrug. Har du prøvet at se om tanken er utæt i samlingen. Jeg havde samme problem med min 90" da jeg lige havde købt bilen og hentede den hos forhandleren i Kalundborg, jeg skulle lige fylde tanken op for første gang. En bagvedkørende mand som var meget vred på mig gjorde også fagter, den lugtede også fælt af diesel, gud ske lov var de ikke gået på værkstedet, så tanken blev skiftet med samme og uden beregning.

mvh

2547 Steen

www.sitecenter.dk/laro
Index
46313: sv: sv: sv: sv: Defender 110 2.5n/a, meget diesel og meget lugt, men lidt træk (11-05-2007 12:52:13) (svar på 46310)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.73.152)
Hej Kenneth.

Aaaah! ;-) Det kender jeg så udemærket det system. Det er desuden velegnet til at gøre gammel, grå asfalt som ny igen-med den rigtige klistrede overflade. Jeg er helt med. Kører LR på 9.år nu, og tjekker regelmæssigt alt igennem.

Var bare nysgerrig for at høre hvad det havde med km/l at gøre, da jeg gerne så at min 90" gik lidt længere end den gør.

God weekend

Vink og blink

Jens Jagd
Index
46315: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 2.5n/a, meget diesel og meget lugt, men lidt træk (11-05-2007 13:12:17) (svar på 46313)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.95.136.227)
Det kunne være dieselpletter på bagdøren.
Mvh
Kenneth Poulsen