tilbage

Land Rover Forum  

Index
46591: RRC dimser på ramme og bagaksel (20-05-2007 23:31:38)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.70.36)
Hej herinde.
Jeg har ved adskillelse af min RRC taget denne bølge plade der ligger inde i varerummet på en gulplade 3-dørs ud. Det er en RRC årgang 1982 og med 3,5 V8 benzin motor så skal der ikke spørges til det.
Ved bagakslen sidder der en stor støddæmper lignende dims monteret på bagaksel huset foran og går skråt opad mod den vange der sidder lige inden varerumsadskillelsen. Hvad er det for en??
Der sidder over bagakslen på hver inde i rammen et beslag med et kødben og et andet beslag der stritter lige ud i luften som om det skal monteres op mod bunden.
Er det noget der bruges hvis bilen er 4 dørs og sæder i bag eller hvad.

En anden ting. Jeg fandt en seddel der sad klistret fast i taget hvor der stod nogle ting bl.a.:

R/Rover man RH 4 door PET
L/R 301 Venetian Red
High comp R/R ?,1 transfer (spørgsmålstegn da jeg ikke kan se tallet evt. gæt udfra det jeg kan skimte måske et 7-tal.)
Road whells cast alloy 7Kx16
Wood door capping
Rear and tailgate carpet
Centre console
22 degree helical gearbox
Powerstering R-R.

Er det listen til montering af det udstyr bilen er bestilt med.

Claus
Index
46601: sv: RRC dimser på ramme og bagaksel (21-05-2007 13:08:06) (svar på 46591)
niels svarø (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.15.24)
Hej Claus

Din omtale af "en stor støddæmper lignende dims" er lastkompensatoren(Self-Leveling Unit). Dens funktion er at kompensere højden til lastrummet når du tranporteret tungt gods. Den er selvregulerende og kan ikke reparares(læs, du må under ingen omstændigheder selv prøve at skille den ad).
Nypris ui UK er ca. 285 £.
Kugleled i top og bund er ofte slidt(kan udskiftes) hvorimod kugleled over bagaksel som også slides er lidt vanskeligt at skifte.
Hele arrangementet er desuden ophængt i 2 gummibøsninger og benævnes Rear Bottom Top Link.
Dette arrangement findes på alle RRC modeller op til RRCII.

Se iøvrigt Range Rover Manual under "Rear Suspension"

Niels Svarø
RR88