tilbage

Land Rover Forum  

46721: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (23-05-2007 19:33:31)
Brian Schwartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.251.195.2)
Hej

Jeg var den heldige ejer af S3 88" fra 76.

Den er blevet på kørt af en mercedes, og står nu til at blive total skadet.
Mit problem står i af manden som taksere den ikke syntes den er så meget værd som jeg selv syntes.

Han siger at de har en handels værdi omkring 20.000

Men så mangler de jo også alt det udstyr jeg havde på min, og er slet ikke i samme stand.

Kan man virkelig blive tvunget til at sige okay ?

Og måtte nøjes med at købe en til 20 igen ?

Jeg havde sat en del ALU/Dork på den, Et spil, Brede dæk med groft mønster, parabel undervogn og havde en ramme som var gavaniseret (ganske vist ikke en spritny ramme, men den havde 0 nuller, og stort set ikke rust)

Jeg syntes når jeg kigger rundt at de svinger fra 5000 til 50000

Den blev synet sidste sommer og fik skrevet bla. undervognen ind skrevet som kontruktiv ændring, jeg ville æde min gamle hat på at vist den var blevet kørt til syn inden den blev ramt var den gået igennem igen.

Der ud over har jeg renoveret motor og diesel pumpe, ny kobling, lyd isoleret den, lavet trådløst spil kontrol, lidt ekstra lygter.

Kan den virkelig kun være 20.000 værd ?

Så har jeg jo spilt over 1års arbejde ...

ja som jeg sikkert lydder er jeg ked af det.
men jeg har så også mistet hus og den anden bil samtidigt
og syntes jo nok at alt er nået skidt lige nu..

VH
Brian Schwartz #7587
46723: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (23-05-2007 19:45:02) (svar på 46721)
Jens Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.57.108)
Trist det med huset, det er et ordenligt hul, endnu en gang heldigt i ikke var i rummet.Nå men til bage til bilen du skal bare gøre modstand du kan evt. forlange at få overtaksator på, eller som sidste ud vej forlange at få bilen også, så kan de brug bare stumper flyttes over på en anden.Håber det lykkes for dig.
46724: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (23-05-2007 19:55:20) (svar på 46721)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.51.29)
Hej Brian ! det er godt nok trist at høre, jeg er bange for at mange forsikringsselskaber overhovedet ikke har kendskab til priser på Land Rovere. Jeg vil foreslå at du finder så mange priser på tilsvarene Land Rovere som du overhovedet kan, helst med billed annoncer, og så fremlægge dokumentationen for dit forsikringselskab, du skal i hvertfald ikke bare godtage deres første bud. Jeg kender til en der har været ude for det samme som dig, han fremlagde billeder og priser på tilsvarene biler og fik en forhøjelse på næsten 11.000 kr, der var dog tale om en bil af andet fabrikat.
Hvilket forsikringselskab har du ?

mvh

2547 Steen

www.sitecenter.dk/laro
46727: sv: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (23-05-2007 20:38:19) (svar på 46724)
Brian Schwartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.251.195.2)
1000 Tak for folk som skriver og ringer !

Det er SUPERT med en klub hvor folk griber tlf'en og lige ringer og giver 'en at klap på skulderen og siger hvad de selv har oplevet og har gjort!
Og folk som straks skrive og kommer med gode bud på hvad man evt lige skal huske at gøre..

SUPERT syntes jeg ....

Jeg har den forsikret i cimbers via vores klub. men jeg har valgt kun at have en ansvar på den, da jeg ALDRIG i min fantasi kunne forrestile mig at den ville blive smadret når den holdt her hjemme på græsplænen, og ellers køre jeg jo kun i den når det er for sjov. Sådan et smut til verners mark eller en tur i skoven.
Men jeg ved ikke om en kasko havde givet en bedre pris.?

Jeg er begyndt at surfe rundt og finde biler i den blå avis og sådan.
Jeg er også igang med at finde papir frem på de ting jeg har købt til den. Så jeg har nået at sige når han ringer igen.

Han ville godt have tid til at finde priser og snakke med nogle landrover folk sagde han. Så jeg håber på at han finder nogle som værdi sætte sådan en bil som jeg selv gør.
Alle de timer man har brugt på at skifte rustne skruer ud med nye, smørre hist og pist, justere det som var begyndt at hænge, rette og rense og ikke mindst har renoveret.

Det er jo det som gør det til ENS EGEN bil.

De er jo alle forskellige.

Men en ting er sikkert. jeg giver mig ikke for 20.
Der er en klub bror som ringede og sagde at han havde fået den smadret LR samt pengene.. Så er den reservedels bil jeg har pludselig heller ikke tabt mere..

Men når jeg nu for mig en LR igen, som kan køre. Ville en kasko så give en bedre pris / behandling ?

VH
Brian S

PS. Det er SURT at se ens bil stå helt uden snude på og finde sin front hjelm og skærme 10meter der fra. også ligner de nået som har fået en tur med en dåse åbner.
46730: sv: sv: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (23-05-2007 21:32:15) (svar på 46727)
Alex Knudsen #7551, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.242.183)
Hej Brian.

Ja den er godt nok knust så den i Tersløse måtte bare lige stoppe,det er gyseligt når en gammel solid svend går itu
Det er jo ikke kun en"bil" men noget man nyder at køre i.

Jeg har prøvet at få en bil totalskadet og taksator startede i ca 30000.-kr men ved nogle protester endte vi på 48000.- Det var så ikke en LR men en Volvo vi havde ofret en del på.
Du må og skal ikke acceptere det første bud men fortæl hvad der er ofret.
Du kan evt. bede taksator finde en i præcis samme stand og med samme udstyr,det kan han helt sikkert ikke.

Håber det lykkes for dig.

LR hilsen Alex
PS har selv en nysynet 88" der idag er 35 år gammel.
46731: sv: sv: sv: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (23-05-2007 21:46:47) (svar på 46730)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Brian,

Først og fremmest skal du være glad for, at der ikke skete menneskelig skade - selv parkerede biler bliver torpederet fra tid til anden... Surt med sandt...

Vedr. taksators bud... 20.000 - misforstå mig ikke..men hvad ville du selv have givet for bilen hvis du skulle købe den.

At man ofrer alverdens bye bolte, skruer og andre småting betyder næsten ingenting på bilens pris - og bredere dæk, spil m.m. giver heller ikke meget. Jeg ville foreslå 25.000,- og så få lov til at beholde vraget - der er dele du kan bruge/omsætte til enten en ny bil - eller sælge delene og derved få lidt flere penge ind på bilen - det sidste har jeg selv prøvet og det gav NOGET mere ialt end de penge jeg fik i hånden af forsikringen.

En af mine venner har lige fået smadret hans bil og han prøvede også med alverdens argumenter og dyr vedligeholdelse m.m. Taksators grinede og sagde, at vedligeholdelse er og bliver vedligeholdelse - at den var dyr var nu engang kundens problem og IKKE forsikringens (han har jo desværre ret) han fik forhandler-udsalgsprisen og ikke en øre mere - faktisk også MEGET mere end bilen reelt var værd!

Forsikringen er ikke forpligtet til, at finde en tilsvarende bil - den opgøres til 90% (hvis det er en gulpladebil) ellers 65-75% af handelsværdien førend den "dømmes" totalskadet... Hvis I ikke kan blive enige, så få en "syn og skøn" mand til at kaste øjne på sagen...

God vind - meld venligst resultatet på forum!
46736: sv: sv: sv: sv: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (23-05-2007 22:58:13) (svar på 46731)
Brian Schwartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.251.195.1)
Hej Alexander

Det er rigtig man skal være glad for at der ikke skete person skader.. jeg ville nødigt sidde i rulle stol fordi en anden ikke kan styre sin bil.. DET ER RIGTIG.

Men tilgængel VIL jeg da også have en bil i samme stand som den jeg havde.. Jeg sad jo bare i min stue og så tv.

Ellers er jeg jo der henne hvor det næsten kan være lige meget med at have en bil og gå og lave den i stand. Så går det sjove jo af.

Jeg ved ikke hvad min bil er værd i salg, jeg ville jo ikke sælge den! det kommer jo HELT an på hvad en køber går efter. og hvad køber selv syntes at føle for den bil han ser, men jeg ser på hvad har bilen kostede i indkøb, hvad har jeg ofret på den og hvor meget har jeg slidt den mens jeg har brugt den. det må da give et tal som er en cirka pris for hvad jeg skal have i erstatning ?
Jeg siger ikke at jeg skal have urimiligt meget for den, jeg vil bare gerne have en S3 88" MAGEN til den jeg havde for 14dage siden.

20.000 er mindre end jeg gav for den.

Jeg vil bare gerne vide hvad en sådan forsikring ser på. ? ? ?

Hvis de kun ser på hvad en S3 88" koster i den blå avis er det jo ikke nemt. Kan måske gøres sådan hvis det var en Opel Astra Station car fra 98, men det er det jo heldigvis ikke. ( den ville ALDRIG komme ud på verners mark! )

De svinger jo i pris og stand som en flue i flaske.

Men alle har sagt til mig, at jeg skal finde frem og ned skrive hvad jeg har gjort ved den, og frem lægge det for den ellers venlige forsikring mand. Så det gør jeg. Mens jeg krydser finger for at han kigger en ekstra gang på nogle LR' i den blå. der er dyre end 20! hvis de bare skal være i lidt stand.

Jeg vender tilbage når jeg har en løsning. For LANDROVER det skal jeg have igen ..

46735: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (23-05-2007 22:37:10) (svar på 46721)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.165.172.33)
Hej Brian
Selvfølgelig vil et selskab, der skal betale bilen som en ansvarsskade, prøve at presse prisen meget mere, end hvis det var din egen kaskoforsikring, der skulle dække.
En 88" fra 1976 med en galvaniseret ramme er en sjælden og speciel bil, den mindste pris på en sådan svend som synet og indregistreret er 45000 kr., og deri er ikke indregnet ekstraudstyr.
Fremstår bilen derudover i ekstrafin stand stiger prisen, betydeligt.
Jeg blev ,da jeg var formand for klubben kontaktet af forsikringsselskaber om biler af netop denne type, og prisen på 45000 kr. var normalt accepteret, den ene fik endda resterne til reservedele, oven i prisen.
Venlig hilsen
Hartley
46743: sv: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (24-05-2007 05:21:15) (svar på 46735)
Roberto Petersen #7754, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.118.201)
ja 45tusinde kr er en mere rigtig pris.
Det er da totalt umuligt at finde en anden serie3 88'er for 20tusinde! i bare renoverbar stand!

Har faktisk selv kigget på en, til 30kg, og den var bestemt ik køreklar, der skulle ofres mindst 15kg før den var helt fin.
46744: sv: sv: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (24-05-2007 06:28:41) (svar på 46743)
Hans-Aage Larsen #5477, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 131.165.53.2)
Hej Roberto
Det er ærgeligt af H. til t få sin bil ødelagt uforskyldt,og bagefter alle de problemmer med at få den rigtige pris: Da jeg har relasition til branchen, kan jeg fortælle did at det er et ubredt problem, MEN hold ud og stå på din ret _ det er noget sygologisk fra taksatorens side- Han håber på du ikke gider kæmpe mere og acpter hans pris- Gør det ikke,
Du er meget velkommen til at kontakte mig telefonisk hvis du vil have flere oplysninger på nhvordan du skal forholde dig.
Mit nr er 72532441 - Træffes i dag først efter kl. 10.00
M.V.H.
Hans - Aage
46745: sv: sv: sv: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (24-05-2007 07:54:56) (svar på 46744)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 193.163.78.251)
her er et billed at sagen ..
46746: sv: sv: sv: sv: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (24-05-2007 07:57:22) (svar på 46745)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 193.163.78.251)
og et til..

jeg venter med spændig på at forsikringen ringer igen.

VH
Brian

PT. uden landrover, men med en RIGTIG fed klub og et godt forum at skrive i .
46773: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (24-05-2007 19:13:13) (svar på 46746)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.95.156.104)
Det ser slemt ud. Hvad skete der med Mercedesen? -og føreren den stakkel.
Jeg vil bare sige at du skal kæmpe videre, og give så meget dokumentation til forsikringen.

Til andre vil jeg sige, at hvis man har kasko på bilen, så sørg for at få skrevet alt særligt udstyr på policen. Så kan de ikke komme og sige at det ikke er dækket. Muligvis skal man så have sat forsikringssummen op, men så er man dækket.
I dette tilfælde er det jo desværre modpartens forsikringsselskab, der skal betale.

Jakob e Scheibye
46778: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (24-05-2007 20:59:43) (svar på 46721)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.244)
Ekstraudstyr kan du pille af.
Derudover kan du kræve, at forsikringselskabet skal skaffe dig en tilsvarende bil i tilsvarende stand eller få den gamle repareret.
Du skal bare være vedholdende og true lidt med retssag.
Men det må har været en temmelig solid Mercedes, der kan gøre det af med en Serie-bil !!
46804: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (25-05-2007 13:20:58) (svar på 46721)
Torben Espenhain (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.24.2.238)
Hej

Da jeg skulle forsikre min 109 STW, der i Sverige har gennemgået en særdeles grundig istandsættelse, stillede jeg følgende spørgsmål til Nykredit forsikring. "Hvorledes vil i værdifastsætte en totaltskadet eller bortkommen Landrover fra 1975, når den har været istandsat". De svarede at jeg for alt i verden skulle gemme min kvittering og anden dokumentation da det ville blive vurderingsgrundlaget p.g.a. istandsættelsen.

Jeg håber du finder en anden god traktor.

mvh

Torben Espenhain
46834: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (26-05-2007 20:09:01) (svar på 46721)
Lars Refshauge #7553, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.95.222.169)
Hej Brian.
Hvor det sørgeligt at se en fantastisk bil i den stand.
håber at du kommer stærkt tilbage, men det lyder det jo også til.
pøj pøj med det.
kh Lars
46835: sv: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (26-05-2007 20:14:48) (svar på 46834)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Hej Brian!
Er det bare mig der er underinformeret.... Det virker som om alle andre ved hvad der er sket.. Men Æv, Æv og tretusindgange æv... Jeg har også engang fået total skadet min bil ved at holde stille og blive påkørt bagfra... de ville gi et latterligt beløb, som blev ændret + jeg fik bilen.... Det ka lade sig gøre!

Thomas der undrere sig over hvad der egentlig er sket...
46841: sv: sv: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (26-05-2007 22:58:37) (svar på 46835)
Anita Kjærgaard #3092, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.73.184.100)
prøv at skrive (mercedes i stuen) på google klik på tv2 nyhederne og hokus pokus.
Mlrh.søren
46843: sv: sv: sv: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (26-05-2007 23:26:45) (svar på 46841)
Christian Kruse (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.88.168)
Surt show.

Hvad den er værd skal jeg ikke gøre mig klog på da jeg ikke gør i sådan en bil på nogen måder.

Men få en der repper sådan noget tildaglig til at komme med et bud på hvad den er værd.
Og så kræv at få bilen, det har du ret til, han vil jo aldrig få noget som helst for den ved hugger, eller hvis, så meget lidt.
46845: sv: sv: sv: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (27-05-2007 08:22:09) (svar på 46841)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Okay!
Tak
46918: sv: sv: sv: sv: sv: Min S3 er total skadet, taktøren vil ikke give meget for den.. syntes jeg .. (29-05-2007 21:28:29) (svar på 46845)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Ja, man har "ret" ril at bede om bilen, men forsikringen er betemt IKKE forpligtet til, at efterleve forsikringstagers ønske om, at få bilen udleveret efter skadesgodtgørelse, eller i forbindelse hermed.

De fleste forsikringsselskaber udleverer IKKE biler til kunder idet de kan sælge "vraget" for mere til ophuggere/opkøbere.... Kun i de tilfælde, hvor bilen ikke har markedsmæssig interesse kan det lade sig gøre - og almindeligvis kun imod reduktion i erstatningsbeløbet. Forsikringstager bliver ikke stillet "bedre" fordi selskabet ikke kan opnå maksimal pris for vraget andetsteds - det er lige vilkår....