tilbage

Land Rover Forum  

Index
47070: Vandtemperaturmåler: fejlsøgning (04-06-2007 13:22:58)
Kristian Nielsen #7659, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.73.62.220)
Hej,

Jeg kører LR 90, TD fra 1988, KM ca. 270.000.

Forleden skiftede jeg motor olie og checkede lige at der var vand på køleren.. Det var det og jeg drog fornøjet afsted til Tyskland, hvor jeg på vejen naturligvis kørte på motorvej - med ca. 100 km i timen. Det har jeg gjort masser af gange før, men denne gang blev den varmere end normalt og pludseligt begyndte instrumentet at svinge fra helt kold til kogepunkt !. Det virkede som om det svingede i takt med hældningen på bilen.

Hjemme igen kørte jeg dagen efter en lille tur, fejlen viser sig også ved helt kold bil: efter få hundrede meter er nålen oppe i det røde felt for kort efter at svinge ned på kold.

Hvad kan dette skyldes? Hvis det er føleren, hvor faen finder jeg den? Kan det være selve instrumentet og kan man blot sætte et nyt i fra en lokal T Hansen??


Hilsner fra Kristian
Index
47076: sv: Vandtemperaturmåler: fejlsøgning (04-06-2007 14:42:51) (svar på 47070)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Hej Kristian.
Det er sikkert ledningen til temperatur føleren der er ved at hoppe af, enten på føleren eller på viseren. Når ledningen kommer i kontakt med stel vil det give fuldt udslag på viseren. Måske kunne det også være at ledningen er ved at blive gnavet over et sted. Kik først på føleren på motoren. Den sidder i topstykket, i venstre side, mod kabinen. Hvis kabelskoen her sidder godt fast, så følg ledningen hele vejen ind til instrumentet indtil du finder fejlen.
THansen udstyr har ikke noget at gøre på en 90"!!!
Vh,
Ole