tilbage

Land Rover Forum  

Index
46948: V8 tomgang (31-05-2007 11:53:12)
Kasper Christiansen #7662, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.164.82.237)
Hej igen kloge hoveder

Jeg har jo en Rover 3.5 V8 med dob. Solex karburator i min 109" 2A.

Jeg er, af sælger, blevet fortalt at der er en mekanisme der holder en rimelig høj tomgang(ca. 1500 RPM), når man derefter giver gaspedalen et hurtigt tryk falder den til en god lav tomgang på 5-800 RPM.
Det er jo smart ved offroad kørsel, men lidt irriterende ved bykørsel, da man hurtig bliver lidt karlsmart-agtig ved at ligge og gasse op for rødt lys, bare for at få tomgangen ned.
Er der et trick til at fjerne denne funktion ? Evt. bare midlertidigt, evt. gen-montere ved offroad kørsel.

-Kasper
Index
47022: sv: V8 tomgang (02-06-2007 23:21:20) (svar på 46948)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.107.130)
Solex? Aus Deutschen Vergaserfabrik in einem Rangerover?
das sind bei uns aber ganz unerhørt! Mon der ikke menes Zenith/Stromberg? i såfald er det sikkert de såkaldte poppventiler i spjældbladene der laver ravage, de skal
lukkes med loddetin. Det kan også være det lille akselstykke der indgår i speedertrækket bagerst på venstre topstykke der trænger til olie.
Index
47229: sv: sv: V8 tomgang (08-06-2007 09:47:10) (svar på 47022)
Kasper Christiansen #7662, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.164.82.237)
well, der står British made Solex.

Du mener at det er en fejl/vedligeholdelse og ikke en "special feature"?

Aksler og træk på karburatoren kører upåklageligt, jeg har dog ikke haft den adskilt.

Kasper

2A 109" V8