tilbage

Land Rover Forum  

Index
47605: Forum - kun for medlemmer. (17-06-2007 23:33:52)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 172.16.21.100)
Efter ønske fra HB (og en række medlemmer gennem tiderne) er der nu oprettet en lukket del på Rover Forum, hvor man skal være logget ind som medlem, for at læse med.

Denne del er tiltænkt de diskussioner som er rene klubanliggender, dvs. diskussioner der ikke vedrører offentligheden. Det kunne f.eks. være den igangværende debat omkring landsråd 2007, økonomien i LA06, o.lign.
Altså en mulighed for at kunne diskutere mere åbent uden evt. frygt for hvad offentligheden måtte tænke om sådan nogen som os.

Hvis du vil oprette en ny tråd, der kun er for medlemmer, skal du være logget ind !
Under oprettelsen af indlægget/tråden, har du mulighed for at vælge, at indlægget kun er for medlemmer.
Bemærk, at det er det første indlæg i en tråd, som bestemmer om tråden er skjult for ikke-medlemmer. Det betyder, at besvarer du et tidligere indlæg, kan du ikke selv bestemme om dit indlæg er skjult eller ej.

En række tidligere tråde har allerede nu fået markeringen "Kun for medlemmer" og skulle du (nu eller senere) støde på en tråd, som du mener ikke har offentlighedens interesse, så send en mail til it@landrover-klub.dk med angivelse af overskrift og indlæggets ID (se billedet)

Med venlig hilsen

Jesper Ellegaard
IT-udvalget, DLRK
Index
47613: sv: Forum - kun for medlemmer. (18-06-2007 10:48:54) (svar på 47605)
Kristian Nielsen #7659, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.73.62.220)
Hej,
må jeg i tillæg foreslå et totalt lukket forum for ævl og kævl, som kun er åbent for indlæg, der har et klubpolitisk indhold. Forumet skal være lukket og indhold der slipper ud skal selvfølgelig slettes omgående da det ikke er meningen, at man skal kunne læse dem. De eneste, der skal have adgang er selvfølgelig hovedbestyrelsen.

Så kan vi andre koncentrere os om at nyde Landroveren, få olie på fingrene, vind i håret (hvis man har noget tilbage, altså) og gå op i det klubben bør koncentrere sig om - nemlig at køre i og rode med Landrovere.

Med venlige hilsner

Kristian Nielsen

P.S: Hvis nogen skulle være i tvivl: dette er en spøg skrevet efter at være godt træt af at læse alt den polemik og rent ud sagt ævl og kævl om landsmøde, "den sagde dit" og "den sagde dat", underskud og hvad ved jeg. Men i øvrigt mener jeg at alle indlæg skal være åbne - også for offentligheden. Hvad har vi dog at skjule?
Index
47616: sv: Forum - kun for medlemmer. (18-06-2007 11:41:26) (svar på 47605)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Hej Jesper, eller hvem man nu skal spørge.
Hvem beslutter, hvad der er offentligt, eller ikke.

Hvis jeg laver et indlæg som offentligt, så kan dette jo omgøres af administrator, på trods af at jeg HAR et ønske om at det SKAL være offentligt.

Det er det dig som web-master der har den sure tjans, at være administrator.
(Det står jo i de regler vi skal checke af, nedenfor)

Men ligger du under for hvad HB, mener skal være i dette forum?

Hvis dit svar er ja, vil det for mig at se, igen være et forsøg på at ignorere kritiske røster, omkring forhold i klubben...

Selvfølgelig skal klubben bestå som en stærk klub.
og vi skal ud at køre i vores biler.
Men jeg synes denne tilsnigelse stinker ad H..... til.


Klubbens fundament (økonomien og de regler og den åbenhed vi bør fungerer under) smuldrer i øjeblikket.
Og alle er ligeglade, vi skal bare ud at køre i mudderet. !!!!

Indlægget er min egen holdning og IKKE et udtryk for Region Fyn's holdning.

Hilsen Jens
Bestyrelsesmedlem Region Fyn.
Index
47640: sv: sv: Forum - kun for medlemmer. (18-06-2007 20:53:08) (svar på 47616)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.12)
Hej Jens og andre interesserede.
Det lukkede Forum er oprettet med den tanke, at hvis der sad et muligt medlem og læste noget ud af en større sammenhæng, ville billedet af klubben være temmelig misvisende.
Moderatorgruppen er stillet meget frit med hensyn til at flytte indlæg og oplægget er meget løst, der er ikke skrevet noget ned og det er helt op til moderator gruppen at vurdere hvilke indlæg der skal flyttes.
Det er absolut ikke hensigten fra HB's side at det lukkede Forum skal bruges til fortie/ignorere kritiske røster, meningen er den stik modsatte, her har vi et sted hvor vi kan, som formanden prosaisk udtrykker det; "hænge vores beskidte vasketøj ud" og få tingene debateret igennem uden hensyn til hvilket billede offentligheden/ikke medlemmer, får ud af det. (åbenhed)
Omkring klubbens fundament, vores vedtægter/regler blev det poienteret mange gange på LR07 at det er meget vigtigt vi overholder dem, internt i HB har vi strammet meget op på det, der skal ikke mere være slinger i valsen.
Økonomien er sund og der har ikke på noget tidspunkt været tvivel om det. (se i øvrigt regnskabet som sidder bagpå referatet fra LR07)
HB er også meget glade for at køre i mudder men vi er absolut ikke ligeglade.
Venlig hilsen
Kenneth Poulsen - HB kasserer

I øvrigt mener jeg, personligt, at det kluntet, at poientere at man skriver som privat og så underskriver sig som Bestyrelsesmedlem i reg. Fyn.

Index
47657: sv: sv: sv: Forum - kun for medlemmer. (19-06-2007 00:16:00) (svar på 47640)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.251.195.1)
Hej Kenneth.
Det lukkede forum er nu oprettet og der er da fornuft i at lade interne anliggende forblive interne. At moderatorgruppen så har diktatorisk beslutningsret, synes jeg stadig ikke om. Men det er nok at tager sorgerne på forskud. Så lad de rettigheder ligge som de er indtil videre.

Det glæder mig at HB har strammet op på overholdelse af vedtægter.

Du skriver at økonomien er sund, jamen det er da fint. Det var også fint at se regnskabet for 2006. Men hvor er regnskabet for 2005? Det er stadig ikke fremlagt!

Grunden til min "kluntede" fremtræden, skyldes at det er vigtigt, for mig, at vise, at jeg faktisk udfører et stykke arbejde for foreningen, nemlig i min egenskab af bestyrelses medlem. Der har jo været kritiske røster fremme om det at: kritisere uden at yde en indsats.
Dernæst er det også vigtigt at pointere at mine indlæg er egne holdninger, og ikke udtryk for regionens holdninger.

Jens
Index
47658: sv: sv: Forum - kun for medlemmer. (19-06-2007 01:15:44) (svar på 47616)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 172.16.21.100)
Hej Jens

Alle kan sådan set være med til at bestemme om en tråd skal være offentlig eller ej.
Hvis du starter en tråd og ikke markerer den som lukket, så kan den senere blive "kun for medlemmer" hvis diskussionen har udviklet sig til noget som er ren intern klubsnak.
Og hvem bestemmer så dette ? Tja.. det gør du, jeg, HB eller et hvilket som helst andet medlem, der mener, at nu er snakken ikke længere i offentlighedens interesse.
Så sender man en mail til mig og kommer med et godt argument. Og hvis argumentet er godt nok, så får tråden markeringen "kun for medlemmer".
Du kan ikke bestemme dig for at en tråd SKAL være offentlig, for du kan ikke på forhånd vide, hvordan diskussionen vil udvikle sig.

Og ja, det er ind imellem surt at være (med)administrator på forummet, for der er nogengange nogen som ikke bryder sig om de beslutninger vi er nødt til at tage.
Jeg har efterhånden mange gange måtte lægge øre til brok på forum, mail og telefon fra personer, der ikke kunne forstå beslutningerne.
Og der skal såmænd nok også komme en del brok over tråde som bliver flyttet til "kun for medlemmer" - selv om jeg har lidt svært ved at forstå dette.
Jeg mener... forummet er for Dansk Land Rover Klub. Et hvert medlem af denne klub kan læse disse indlæg af ren klubinteresse og deltage i snakken.
Alle de andre indlæg, der ikke er direkte relateret til klubben - alle de tekniske indlæg - dem kan alle andre Land Rover interesserede læse og skrive med på.
Hvad er problemet egentlig ?
Skal Kurt fra Skoda-klubben virkelig have lov til at medvirke i en diskussion omkring landsrådet og hvordan vi skal styre vores klub ? Næh.. det synes jeg egentlig ikke.
Men for min skyld må han da meget gerne snakke med, når vi taler om at skrue bil.

Du spørger, om jeg ligger under for hvad HB mener skal være i denne lukkede del. Og synes at det vil være et forsøg på at ignorere kritiske røster - og iøvrigt en tilsnigelse, der stinker.
Og til det første vil jeg da sige ja, forstået på den måde, at hvis HB mener, at en diskussion er nået dertil, hvor det er bedst at holde den for lukkede døre (læs: kun for de 2153 husstande der pt. er medlem), så vil jeg da lytte til dem og efterkomme deres ønske.
Men jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne ignorere kritiske røster... 2153 husstande er vel 4-5000 mennesker som alle har stor interesse i klubben - og disse 4-5000 mennesker kan komme med alle de kritiske røster som de vil.
Er det en stinkende tilsnigelse, at resten af Danmark, som ikke lægger 500 kroner i kontingent ikke må være med til at diskutere, hvordan vi vil drive vores lille klub ?

Jeg kan ærligt talt ikke se problemet.

Mvh
Jesper Ellegaard
IT-udvalget, DLRK
Index
47659: sv: sv: sv: Forum - kun for medlemmer. (19-06-2007 07:03:59) (svar på 47658)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.145.108)
Hej

Jeg sad lige og kikkede på det nye tiltag med, at vi nu kan holde intern snak, intern - det er efter min mening genialt - folk med log in kan jo stadig deltage -

Godt tænkt - den/dem der har fundet på det!!

Ebbe
Index
47661: sv: sv: sv: sv: Forum - kun for medlemmer. (19-06-2007 07:43:53) (svar på 47659)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
Hej Alle.

Ja, jeg må også sige at jeg synes at det var på tide, at vi fik lavet et lukket forum, som Jesper skriver så kommer det ikke, ikke klubmedlemmer ved hvad der foregår på vores forum.
Og der er jo ikke tale om nogensom helst form for sensur, man kan jo bare logge på, evt sætte sin pc til at gøre det automatisk, men der er måske nogen der gerne vil køre med på "frihjul"!!!!!!!!!

Med venlig rover hilsner og håbet om en mere frugtbar debat.

#493

Ole.
Index
47664: sv: sv: Forum - kun for medlemmer. (19-06-2007 09:38:00) (svar på 47616)
Christian Carl Holten + #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.162.3.237)
Jeg vil blot oplyse om, at beslutningen om at dele forum kom i november 2005, hvor Jesper Ellegård på halvvejsmødet orienterede om at muligheden var der og han ville dele forum, som det nu er blevet. Tanken opstod den gang, da der var en del uro og personangreb på forum.
Der har så været nogenlunde ro på det klubrelaterede stof indtil efter LA 07, hvor der så har været mange indlæg af "ikke offentlig art".
Derfor er forum først blevet delt nu.
Der ligger således ingen bagtanker bag den beslutning, som jo er truffet i en større forsamling.

Med venlig hilsen
Ulla Holten