tilbage

Land Rover Forum  

Index
47626: Dagens billede (18-06-2007 13:18:48)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.145.97)
Hej Claus Kjøller

Grøn af misundelse - hvilken motor har du fået lagt i den LR

Hilsen Ebbe - med evige motorproblemer
Index
47627: sv: Dagens billede (18-06-2007 13:35:51) (svar på 47626)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Ebbe

Det skal retfærdigvis nævnes at det er min søn Mads´109" der har fået foretaget tranplantationen ;-)

Maskinen er en 3B fra en Toyota Dyna med omkring 90 hk og et moment på omkring 220 - 230 Nm. Den er ombygget fra 24v til 12v.

Momentet er lidt voldsomt til Serie III gearkassen, selv med overdrive koblet ind, så næste skridt er montering af 110" differentialer og nogle større hjul.

Kan ses og prøves på Helsingør/Fredensborg kanten og på Bornholm i næste måned

Mlrh
Claus
Index
47630: sv: sv: Dagens billede (18-06-2007 16:15:13) (svar på 47627)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.145.97)
Hej Claus

Med et par biler der er produceret under "Den Røde Sol" Syntes jeg jo, at de diesel motorer går utrolig godt (undskyld - jeg nærmer vist censurgrænsen hehe)

Tror at det ville pryde en gammel træt 109'er hvis mine evner rakte til så omfattende projekter. - spændende!!

Ebbe
Index
47644: sv: sv: sv: Dagens billede (18-06-2007 21:43:46) (svar på 47630)
Michael Meisel #7472, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.51.117.79)
Nok med blasfemien i denne omgang!!! :-)


TD5 og V8
-Fordi det er de bedste
Index
47645: sv: sv: sv: Dagens billede (18-06-2007 21:55:45) (svar på 47630)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Hmm - så mangler den stakkels 109'er vel blot et par ruller til hive trawlet op lidt gult regntøj samt lidt tomme øl flasker - så er den endeligt degraderet til et fiskekutter - Det er ren blasfefi og slige vederstykkelige ting burde vel retteligt ikke eksponeres på denne site :-)

mvh,
Henning
Index
47648: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (18-06-2007 22:31:03) (svar på 47645)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Ha-Ha Henning

Ser jeg en lille grøn misundelsesorm kravle rundt mellem linierne ;-)

For at fuldende "blasfemien" så lagde jeg for 10 år siden en Volvo B20 B med 108 HK i min Serie I 80" fra 1951.
...og det kører den nuværende ejer forresten med endnu..

Forresten...kan du gætte hvorfor den australske hær forlangte af få japanske dieselmotorer i deres Land-Rover 110" og at Landcruiser og Hi Lux er de foretrukne mærker blandt hjælpeorganisationer o.lign. i Afrika ??


med RRC 3,8i hilsen
Claus
Index
47651: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (18-06-2007 22:43:57) (svar på 47648)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Davs Claus

Misundelse - næ føj da - her i familien kører vi nu på rigtigt brændstof - Lige som du selv forøvrigt. Er det ikke en slags om sogssvigt at lade sine børen køre diesel ?

Og - Ja selvfølgelige ved jeg hvorfor man benytter slige ting i Afrika til Nødhjælp m.m - Det kaldes "Anvendt psykologi" - For når der kommer et sådan et forfærdeligt støjende og frygteligt lugtende gespendst så føler man vel ens egne lidelser ikke er helt så store :-)

mvh,
Henning
4,6 - benzin - naturligvis (og så en 2,25 men den taler jeg ikke højt om)
ps - hvordan har du baberet de 0,1 af din motor ?
Index
47653: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (18-06-2007 22:47:34) (svar på 47648)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.125.243)
Faneflugt af værste skuffe!!! Knæk og bræk fra ovenstående
der just er blevet opgraderet fra 3 til 5 hovedlejer, 2.25d
i 110 hcpu. (bare for et syns skyld)
Index
47650: sv: sv: Dagens billede (18-06-2007 22:42:18) (svar på 47627)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.176.98)
Det bedste ved toyota motoren (og andre japanske motorer) er dog, at de kan fås for forholdsvis små priser, da bilerne de har siddet i forsvinder af sig selv (vist noget med oxydering af jern...)
Hvis I mangler konverteringssæt, er der en god engelsk leverandør som I kan finde på http://www.mdengineering.co.uk/
Der er også andre modeller end lige japanske.

Dog er man rigtigt godt kørende hvis man holder sig til 2-300 TDI, Td5 TdV6 TDV8 og hvad der ellers findes af sjove engelske motorer fra vores egen fabrik...