tilbage

Land Rover Forum  

Index
47920: Weber conversions kit V8 (25-06-2007 22:04:03)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Er der nogen der har erfaring med at skifte til Weber på en 90'er 3,5 V8 a lá dette link: http://www.webcon.co.uk/newitems/RoverV8Carb.htm
Eller er der andre bedre alternativer?
Er lidt træt af mine SU'er!

Mvh Rasmus
Index
47929: sv: Weber conversions kit V8 (26-06-2007 10:55:01) (svar på 47920)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.242)
Hvad er dog så galt med dine SUer?
Det plejer da at være vældig godmodige karburider, hvis de ellers passer til din motor.
Er de opslidte, kan de også udskiftes, og det er som at komme ind til Himmerigets lyksaligheder.
Plejer en sådan ikke at have Strombergere?
Mine erfaringer med Weber er noget i retning af at komme fra asken ind i ilden!
4-barrels er også vejen til et større benzinforbrug uden nogen mærkbar effekt forøgelse, hvis ikke det følges op med knast, ventiler osv. er min erfaring på en 289 Ford.
mvh
Knud
Index
47930: sv: sv: Weber conversions kit V8 (26-06-2007 11:07:13) (svar på 47929)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.130.50.100)
Hej

Du har jeg ikke den store erfaring med v8 og den slags. Men den type weber flere på forum nævner med 2 spjæld - satte jeg på min gamle Volvo for et far år siden - i stedet for en Strömberg. Jeg må sige, at bilen blev som født på ny - med mindre benzinforbrug (lille spjæld)

Men det kan jo være noget andet, når det nu er et svensk produkt... hvem ved

Med weber mellemgas

Ebbe
Index
47934: sv: sv: Weber conversions kit V8 (26-06-2007 12:19:35) (svar på 47929)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.242.57.18)
Hej Knud

Min LR er født med SU'erne og de virker da også, men den er sgu lidt træg, for lidt luft eller for lidt benz, og der er pt ikke meget hjælp at hente mht. at bringe dem "up to date" ved justering af divers LR folk, men jeg er meget åben for forslag!


Mvh Rasmus
Index
47979: sv: sv: sv: Weber conversions kit V8 (27-06-2007 10:52:09) (svar på 47934)
Hans Blankenfeldt #1659, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 194.255.16.202)
Hej Rasmus

Jeg har gennem de sidste 12 år kørt ca. 245.000 km i min 110" V8 bus fra '89. Den er som din forsynet med SU'ere. På et tidspunkt (længe,længe siden) havde jeg samme drilleri som du er rendt ind i.
Jeg var heldig at finde en dygtig mekanikker nordvest for Århus som bl.a. optimerede rallybilers motorindstilling. Med afmonteret forreste kardan og centerdiff.lås i indgreb kunne hans rullefelt bruges til justering af mine SU'ere.
Første trin bestod i tæthedsundersøgelse af indsugningssiden (dieselstart,æter,sprayes omkring diverse samlinger ved manifold og karb, - utætheder giver øget omdrejningsniveau i forhold til tomgang). Med dette bragt iorden gav en grundig, præcis justering og tilvirkning af nåleventiler en stærkt forbedret moment-/effektkurve. Jeg skriver dette i en arbejdspause og har ikke de præcise tal; - hukommelsen siger HK 127 før/ 142 efter, målt på baghjulene. Brændstofforbrug nærmest uændret. Udgiften ca. kr. 700,00 + moms.
Justeringen har vist sig at holde ca. 3 år/ 40.000 km.
Prøv at finde en dygtig justeringsmand i dit område og få dine SU'ere til at fungere, de er slet ikke så dårlige!

V8 hilsen Hans B.
Index
48056: sv: Weber conversions kit V8 (28-06-2007 09:11:11) (svar på 47920)
Kaare S. Mortensen #6805, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.166.121.190)
Hej Rasmus,

Jeg har købt sådan et sæt hos RPI efter samme overvejelser som dig, og jeg er meget tilfreds. Min 110" er nærmest blevet en raket (hæhæ - sagt om en LR?. Desværre medfører det ekstra optræk at man kører noget friskere og det koster jo lidt .........

Mvh
Kaare