tilbage

Land Rover Forum  

Index
48177: Hvem kender Lady-Rover II ?? (30-06-2007 02:53:24)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 172.16.21.100)
Jeg er kommet i besiddelse af en dejlig 109" IIa fra 1962.
Den er malet hvid med sorte staferinger. Den har påtegnelsen "Lady Rover II" og er/var indrettet som rejsevogn.
Den har være i bl.a. Kenya, jf. nogle klistermærker.
Den har været "med i klubben" på et tidspunkt, da den har klublogoet påklistret (bag reservehjulet).
Jeg har den tidligere danske registreringsattest og dermed navn på den tidligere ejer, men jeg kan ikke finde ham nogle steder og frygter derfor, at han ikke lever mere.
Bilen har senest været indregistreret i DK i 1990 (afmeldningsdato ukendt), men har pt. udenlandsk nummerplade på: gul plade, K821UCU.
Er der nogen som kan fortælle noget historie om vognen - eller kender en der har ejet vognen på et tidspunkt, så er jeg meget interesseret i at høre nærmere.

Mvh
Jesper
Tlf: 40 74 38 78
Index
48236: sv: Hvem kender Lady-Rover II ?? (02-07-2007 19:33:34) (svar på 48177)
Poul Nissen #7082, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.163.249)
Hej Jesper.
Jeg har spurgt "andet forum" og fået dette svar:
"Til Poul Nissen:
K821UCU lyder mest som en britisk nummerplade. K er det "forbogstav" der blev brugt fra 1. august 1992 til 31. juli 1993. Slutbogstaverne CU er fra Newcastle upon Tyne.

Jeg har ikke kunnet finde noget afrikansk land med nummerplader efter det pågældende mønster. Botswana har kanske vist nummerplader med 1 bogstav 3 cifre og 3 bogstaver, men da er det første bogstav altid B.

Thomas Thorsen"

Håber du kan bruge det og kommer vognens historie nærmere.
Disco+88+ByRover hilsen
Poul
Index
48238: sv: sv: Hvem kender Lady-Rover II ?? (02-07-2007 20:22:48) (svar på 48236)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 172.16.21.100)
Hej Poul

Tak skal du have.
Det gør kun historien mere spændende. Den registreringsattest jeg har er nemlig fra 27.04.1990 og bilen er igen synet 25.09.1991 (jf. stempel bag på registreringsattesten).
Hvis den så herefter i 1992-93 har kørt i UK, så har den været vidt omkring.
Det lyder lidt som om man skal i gang på nogle engelske fora.

Jeg har pr. email fået et tip om at jeg skal kigge i Oasen fra november og december 1980, hvor der skulle stå noget, som måske kunne bringe mere lys over sagen.
Så er der nogen derude, som har mulighed for at tage et kig i disse gamle numre, kunne det måske også hjælpe. Jeg har desværre ikke selv så gamle numre af bladet liggende.

Mvh
Jesper
Index
48247: sv: sv: sv: Hvem kender Lady-Rover II ?? (03-07-2007 08:09:15) (svar på 48238)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.103)
Hej Jesper

De gamle Oaser findes i arkiv i jeres region, og jeg mener også at klubben ligger inde med dem. Derudover kan man få lov til at læse dem ved at møde op på statsbiblioteket, hvor man har dem også.
Index
48420: sv: sv: sv: sv: Hvem kender Lady-Rover II ?? (06-07-2007 21:59:34) (svar på 48247)
Christian Carl Holten + #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.162.3.237)
0002 Arne Pedersen i NV-SJ har klubbens arkiv, men han er ikke på nettet, så du må lige gribe telefonen.

Mvh Ulla Holten
Index
48285: sv: sv: sv: Hvem kender Lady-Rover II ?? (03-07-2007 22:01:08) (svar på 48238)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 172.16.21.100)
Er nu nået lidt længere i sagen.
K821 UCU er en engelsk nummerplade og har siddet på en Land Rover. Men der er nogle detaljer som ikke helt passer.

Her er resultatet af et opslag hos DVLA Online Vehicle Licensing (http://www.vehiclelicence.gov.uk)

The vehicle details for K821 UCU are:
Date of Liability : 01 03 2004
Date of First Registration : 18 05 1993
Year of Manufacture : 1993
Cylinder Capacity (cc) : 2495CC
CO2 Emissions : Not Available
Fuel Type : Heavy Oil
Export Marker : Export
Vehicle Status : Unlicensed
Vehicle Colour : BLUE
Vehicle Type Approval : null
The information contained on this page is correct at the time of enquiry.

Bilen er ikke fra 1993 - men det kan måske skyldes, at de ikke har kendt oprindelsesdatoen fra 1962, da den blev importeret.
Motoren er så vidt jeg ved 2,25 og ikke 2,5
Bilen har aldrig været blå.

Så om de har siddet på pubben og udfyldt papirerne eller nummerpladen stammer fra en anden LR, det ved jeg ikke.
Men historien er spændende...

Mvh
JEsper
Index
48297: sv: sv: sv: sv: Hvem kender Lady-Rover II ?? (04-07-2007 13:53:45) (svar på 48285)
Lars Billingsley #3879, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.92.191.241)
Hej Jesper
det er et kendt problem i England at tingene ikke stemmer helt overens da der er nogle der bevist feks indrigistrer en s3 som værende en s2 af hensyn til vægtafgift og ligende
Lars/Biltris