48692:
Elektrisk problem (16-07-2007 12:02:31)
Jesper Mørkhøj (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 192.38.83.6)
Hej alle
Jeg har en Range Roverr, VM diesel, årgang 87. Jeg har haft motoren skilt ad og samlet igen og den kører tilsyneladende ok nu, tilsyneladende fordi den endnu ikke har kørt en meter og den skal altså testes på vejen inden det er dømt ok. Det er ikke problemet, men derimod at jeg ikke kan stoppe bæstet. Når jeg drejer nøglen og tager nølen ud af tændingslåsen kører motoren videre. Den afbryder med andre ord ikke spændingen til magnetventilen på pumpen. Når jeg så tager ledningen til ladelampen af på generatoren stopper motoren! Hvorfor? Nogle gange stopper den selv efter 1 til 10 sekunder, nogle lidt længere tid, nogle enkele gange stopper den ikke og så afbryder jeg den. Jeg har checket relæer og div. ledninger, stelforbindelser, og hvad jeg ellers har kunnet og jeg kan ikke finde fejlen!!! Når stikkene på instrumentgruppen ikke er monteret virker alt som det skal, så det ser ud som om ledningen til ladelampen har en indflydelse. Det skal siges da jeg monterede motoren lavede jeg en fejl og vendte ledninger på generatoren forkert, ledningen til ladelampen blev sat til der hvor omdrejningstælleren skulle side og omdrejningstælleren blev sat til ladelampens stik. De sidder rigtigt nu (tror jeg nok), alle systemer virker bortset fra at motoren ikke stopper. Jeg har prøvet med en anden instrumentgrupper og resultatet er det samme. Er der nogle der har nogen gode ideer? Er det et kendt problem? Jeg har inden problemet opstod skiftet tændingskontakten. Magnetventilen på pumper har jeg overvejet at skifte men tror ikke rigtig på det da den dels klikker fint og jo afbryder når jeg tager ledningen af generatoren så det kan næsten ikke være den... Et længere skriv men problemet er reelt! Hjæælp!
Med sommerhilsener
Jesper, medl. nr. 7282