tilbage

Land Rover Forum  

Index
48902: 2,25 benzin til 2,5 td - muligt ? (23-07-2007 09:06:24)
Hans-Henrik Andresen #7797, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.80.212.44)
Hejsa

Jeg overvejer en 2,5 td i min 88" der lige nu har en 2,25 benzin.

Hvor meget ombygning skal der til ? jeg tænker mest på kobling, motorophæng osv. Jeg er klar over der er noget med nogle kølerslanger der ikke passer

Hvad med en 5trins gearkasse - kan jeg få den til at passe ind Den passer i hvert tilfælde på motoren :) ?

Og så lige det økonomiske - med skat altså - skal jeg betale afgift for det ? (bilen er fra 1984)

Hvad med HK ? nogle der ved hvad motorene har hver i sær ?

Og så skal bilen naturligvis lige til synshallen.

/HH - #7797
Index
48925: sv: 2,25 benzin til 2,5 td - muligt ? (23-07-2007 17:39:47) (svar på 48902)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.12)
Hej Hans-Henrik, rolig nu, lad os tage det fra en ende af:

2,5L motoren passer direkte over på din gearkasse og du skal have en kobling magen til den du har i forvejen (skift den mens du er derinde alligevel.)

Du skal svejese det højre motorophæng om på rammen og bruge det højre fra den gamle motor.

Den 5 trins gearkasse kræver en stor ombygning af både rammen og topedoen, men alt kan jo lade sig gøre med en vinkelsliber og et svejseværk.

Din benzinmotor har 72 hk og 2,5 L turbodiesel har 83 hk.
Man må forøge effekten med 20% (= 86,4 hk)uden at der skal betales ny afgift af køretøjet.

Den skal selvfølgelig til syn.

Håber der kom lidt ro på projektet.
Mvh
Kenneth Poulsen - 88" med 2,5L n/a diesel med imponerende 67 hk.
Index
48930: sv: sv: 2,25 benzin til 2,5 td - muligt ? (23-07-2007 18:06:37) (svar på 48925)
Hans-Henrik Andresen #7797, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.80.212.44)
Kanon -

Takker for svaret :)

/HH
Index
49013: sv: sv: sv: 2,25 benzin til 2,5 td - muligt ? (26-07-2007 20:48:25) (svar på 48930)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.125.156)
For at få plads til 2.5TD i en seriebil skal batterikassen
fjernes for at give plads til indsprøjtningspumpen. Mht.
motorophæng, det er det venstre set fra førerpladsen; så kan det ordnes ved at svejse en laske på motorens oprindelige ophæng.
Index
49014: sv: sv: sv: sv: 2,25 benzin til 2,5 td - muligt ? (26-07-2007 21:08:58) (svar på 49013)
Hans-Henrik Andresen #7797, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.81.15.232)
jammen jeg takker for dette svar også. Jeg vil meget hellere ændre lasken som du skriver, frem for at skulle flytte selv ophænget - tror jeg.....

Men det blev ikke til en TD desværre kun en n/a

/HH
Index
49017: sv: sv: sv: sv: sv: 2,25 benzin til 2,5 td - muligt ? (26-07-2007 23:15:57) (svar på 49014)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.12)
Jeg har en 2,5L n/a i min 88" og der kunne jeg nøjes med at fjerne den ene ben til batterikasse, der tæt men der funker.
Jeg vil dog gerne have flyttet batteriet ind under førerstolen og flyttet luftfilteret frem til for pladen.
Mvh
Kenneth Poulsen - der kun har ændret det højre motorophæng set fra førerpladsen.
Index
49059: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2,25 benzin til 2,5 td - muligt ? (27-07-2007 23:37:57) (svar på 49017)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.51.194)
Med hensyn til motorophæng tror jeg det ikke bliver nødvendigt at ændre noget da der på 2.5 n/ablokken er flere bolthuller at vælge imellem. Som KP korrekt skriver kan man nøjes med at "barbere" akkukassen, jeg har tidligere lavet en lignende konvertering, der fjernede jeg akkukassen og satte et optimabatteri på et stykke kabelbakke længst fremme i højre side af motorrummet.