tilbage

Land Rover Forum  

Index
48876: Syn (21-07-2007 19:03:05)
Anders Frederiksen #6352, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 62.243.81.61)
Hej

Efter omfattende renoveringsprojekt (bla. ny ramme) skal den gode gamle One Ten ud at rulle igen. Nu er det så udfordringerne begynder.

Når den skal synes, vil jeg, hvis det kan lade sig gøre, gerne have ændret tilladt trailervægt fra 1625 kg/m.bremaser til det maksimale, forhåbentlig min. 2500 kg/m.bremser.

Er der nogen der ved hvordan det foregår og hvilke papire man skal have fat i

Med venlig hilsen
Anders
Index
48877: sv: Syn (21-07-2007 19:11:51) (svar på 48876)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.51.29)
Papirene vedr. anhængertrækket fra Land Rover Danmark finder du på forreste side under downloads nede i højre hjørne.
Maks. træk med bremser er 3500 kg.

mvh

2547 Steen

www.sitecenter.dk/laro
fordi det handler om Land Rover...
Index
48879: sv: sv: Syn (21-07-2007 20:45:17) (svar på 48877)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.12)
Det er rigtigt med 3500 kg træk, men det kræver at både kugle og trækplade er forsynet med typeplader som beskriver fabrikat og max. tilladt vægt.
Det ville for ærgeligt at komme til syn og forvente at få synet til 3500 kg og så kun få synet til egenvægten som den er nu.
Prøv at skrive >træk< i søgefeltet på forsiden af Forum.
Der skulle lige være til en ½ times læsning.
Mvh
Kenneth Poulsen - hvis 88" trækker bedst ind af vinduet.
Index
48905: sv: sv: sv: Syn (23-07-2007 12:25:53) (svar på 48879)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Hmm
Jeg fik da min gamle Safaribil Serie2a synest til 3500 kg træk.
Der var hverken typeskilt eller noget.

Var forbi 2 gange, fordi jeg manglede vejningen af min "importbil".

Første gang gjorde jeg opmærksom på "træk-problemet" , viste dem forside dokumentationen m.m. og sagde helt klart "at hvis de IKKE kunne godkende det næste gang så skulle han sige til nu, for så satte jeg et nyt træk på" .....

Han rynkede brynene, og kløede sig lidt i nakken ... og så sagde han. "Du kommer bare med det som det er ...."

Det gjorde jeg så og 2.den gang kiggede han laaangt uden om trækket og stemplede registreringsattesten til 3500 kg.

Jeg undrede mig lidt over at det var så nemt, men de havde vist så meget andet at få styr på med den her mærkværdige uoriginale import bil uden papirer overhovet.....

Jens
Index
48916: sv: sv: sv: Syn (23-07-2007 15:33:59) (svar på 48879)
Anders Frederiksen #6352, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 62.243.81.61)
Tak for alle svar.

Mht kørekort er jeg dækket ind, da jeg har hele pladen fuld om man så må sige.

Type godkendelse fra LR, er printet ud fra siden her.

Det træk der sidder på er fuldstændig identisk med det der er tegninger af i bilag 3 i nævnte godkendelser, så jeg håber det går...

Med venlig hilsen
Anders
Index
48892: sv: Syn (22-07-2007 15:31:06) (svar på 48876)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 195.47.135.219)
+ hvis du ikke allerede har det, et kørekort til B/E

Med våde laro hilsner (det p..... ned her i Tølløse)
Arnth
Index
48896: sv: sv: Syn (22-07-2007 19:57:28) (svar på 48892)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.12)
Hej Arnt, det er ikke nødvendigt med et B/E kørekort hvis man bla. ikke kører med en vogntogsvægt der ikke overskrider 3500 kg.
Der henvises til www.sikkertrafik.dk for at aflive alle "jegtrormuligvismåskejegkenderenderkan." osv.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
48898: sv: sv: sv: Syn (22-07-2007 20:42:19) (svar på 48896)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.145.69)
Hej Kenneth

Den trækplade du nævner når øsn skal trække 3500 kg - Hvad er det for en dims.

For på min gamle 109'er sidder det bare direkte på vangen...

Har dog talt med chefmekanikeren om, at vi måske skulle lave en plade, så trækket har fat 4 steder.. Er det sådan een du har i tankerne?

Hilsen Ebbe - hvis 109 stadig har det bedst med at blive trukket frem for selv at trække. hehe
Index
48920: sv: sv: sv: sv: Syn (23-07-2007 16:35:57) (svar på 48898)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.12)
Hej Ebbe, det er den plade der hvor krogen sidder på og den anden ende sidder med 4 bolte på rammen.
Du kan tydelig se den på Jens billede oppe i tråden.
Hvis krogen er boltet direkte på rammen kan det ikke synes synsfrit da der skal være en kuglehøjde på 43 cm +/- 5 cm på en så gammel bil. ( www.fstyr.dk )
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
48922: sv: sv: sv: sv: sv: Syn (23-07-2007 17:13:03) (svar på 48920)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.145.69)
Hej Kenneth

Ja det kan jeg godt se. Jeg fik godt nok synet min alligevel og godkendt til 3500 kg - Måske har synsmanden ikke tænkt nærmere over højden. Han havde travlt med at undersøge typen på krogen og den slags.

Den sidder også lovligt højt!!

Hilsen Ebbe - med godt bagfald på traileren
Index
48923: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn (23-07-2007 17:24:40) (svar på 48922)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.12)
Tjae, de private kommercielle synsfolks veje er uransagelige, den var ikke gået i Statens Bilinspektions tid, tsk tsk.
Men godt for dig.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
48934: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn (23-07-2007 19:12:25) (svar på 48923)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.145.69)
joh det var een af de synshaller fra de goe gamle dage, hvor intet kunne lade sig passere - samme personale...

Jeg mindes han skulede op mod oliedråberne hid og did - så han er nok blevet helt forvirret!!
Index
48935: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn (23-07-2007 19:33:57) (svar på 48934)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.49.102.226)
Savner I de "gode gamle dage" med SBI, hvor man fik en synstid et par måneder ud i fremtiden, og blev smidt hjem igen, hvis man kom 10 sekunder for sent, og ellers ventede halve og hele timer ud over det stipulerede tidspunkt?
Og blev kasseret på den kongelige paves, til lejligheden, selvopfundne regler?
Og hvor man godt kunne glemme at komme igen, hvis man klagede over klare fejl?
Og hvor man fik kasseret en håndbremse, hvis den ikke kunne trække blokade ved 80 km/t?

mvh
Knud, der på ingen leder og kanter savner fordums "skrankepaveri"
Index
48936: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn (23-07-2007 20:26:50) (svar på 48935)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.12)
Bemærk den slet skjulte ironi i mit indlæg, jeg sætter absolut stor pris på service og venlighed og man bliver da lige overrasket hver gang man bliver mødet af en synsfætter der oprigtigt ser ud til at have interesse i sit job og sine kunder.
Mvh
Kenneth Poulsen - der spiser morgenmad med "vores egen" nabo synsfætter i samme bygning. (falsterbilsyn)