Hej igen Jens.
Det er dine muligheder alt efter dine værksteds forhold.
1:Af med hele klumpen og split den ad på filebænken.
Vær dog opmærksom på ved denne version, når du skal montere igen, at railco skal shimmes op ved korrekt vægt belastning. Det kan godt være lidt klodset at gøre det på filenbænken.
2:Find en taburrat / Stol eller lign. i god sidde højde
og start fra en ende af og arbejd dig ind.
Der er mange bolte som er sværere at komme til når klumpen sidder på fortøjet, men modsat sidder den til gengæld ordenlig fast så du kan hive til.
Jeg vil splitte den ad bid for bid på bilen, samle på filebænken, justere og shimme klumpen monteret på fortøjet.
Du behøver selvfølgelig ikke at tage diffet ud som jeg har gjort på billedet.
Dette er mit råd, ikke et endegyldigt svar:
Hvis din ene chrome kugle ikke er 100% pga. rust, slib den evt., men da skal du montere gaiters, så kan du holde den frisk og fin bag gummimanchetten.
De koster dig ca. 300kr i UK, men om det er det værd i forhold til en ny chromekugle?
God arbejds lyst.
Jeg skal selv igang med samme operation i uge 32, blot komplet, menes hermed alt i hele fortøjet, da jeg også ligger Custom Diff i og performance bremse skiver og klodser, forstærkede driv flanger m.m.
K.Bøgvad