49365:
sv: sv: sv: sv: Freelander (03-08-2007 17:51:08) (svar på
49245)
Mikkel pærremand Gregersen #5583 (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 194.239.246.106)
Jeg har en del links til Freelander sider - de fleste er fra UK og US of A - søg her på siden, eller smid mig en e-mail, så skal jeg nok finde de der links. (Lige pt. er jeg midt i et flytterod)
Du kan sagtens få hævet Freelanderen både 1" og 2" med flere forskellige typer kit. hos Bertelsen i sjelle har de prøvet et 2" kit, og det mente de, var lige i overkanten. Husk på, at den ikke kun skal hæves, men også have hårdere fjedre, og som skrevet længere oppe i tråden, et korrektionskit så camber vinklen på hjulene fortsat er okay.
Mht. terræn kan den klare meget mere end de fleste her i DLRK tror, og meget mere end jeg troede da jeg købte min. (En 5-dørs Td4) Jeg har montere BFG all-terrain på, og min bror har BFG mud-terrain på sin - det giver den lige de ekstra % der er brug for i terrænet. Med sandstiger og Hi-Lift kommer man endnu længere.
Frihøjden og manglen på et rigtigt lavt gear, er de eneste to ting jeg mangler på Freelanderen i forhold til min gamle RRC. Til gengæld kan den køre 180 km/t mens man stadig kan snakke sammen i bilen, og kører man pænt, så kan man faktisk køre 14-15 km/l i den - dog ikke med AT og MT dækkene...
Det eneste medfødte handicap bilen har i mine øjne, og med mine erfaringer, plus hvad jeg har hørt fra andre, er dens totale mangel på kvalitet. Bilen er 100% sikkert en ægte Land Rover hvad det angår.