49359:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: Diesel til Benzin - Hvordan gør man det? (03-08-2007 15:49:21) (svar på
49354)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 194.255.39.33)
hej Jakob
De informationer jeg har siger 500 stk. og ja der er også lavet 90"ere et par gange.
Den sydafrikanske Defender blev som du nævner det produceret på BMW's fabrik i Sydafrika og blev udstyret med en BMW motor. Sikkert en udemærket og stærk motor, men da den var forbeholdt det sydafrikanske marked har vi ingen informationer om denne motor.
Som du kan se har jeg ændret navn fra Ib til Ib Hammer - fordi du spørger til noget arbejdsmæssigt og ikke bare lidt almen information
Jakob, hvad enten du bryder dig om det eller ej, Land Rover er som andre producenter, vi er bare så heldige at have nogle rigtigt entusiastiske kunder, der ind imellem er af den mening at de har købt fabrikken og alle dens ydelser, når de har købt en bil. Dette kan desværre med mellemrum give nogle næsten uløselige problemstillinger, fordi indfaldsvinklerne er så forskellige og de forhåbninger kunder kan have stort set er umulige at efterleve/efterkomme uden at det har en ikke ubetydelig indflydelse på firmaets politik og indtjening. Så det er desværre nok ikke bare lige, og i sidste ende er det noget der styres fra England og USA.
Du rører ved noget centralt - samarbejde - samarbejde skal for at virke gå to veje, og kigger du bare på Forum, så prøv at se hvor mange gange vi nævnes positivt, eller i Oasen. Hvor mange tror du der er bekendt med at priserne på stumper til ældre modeller indenfor de sidste to år i snit er sænket med 20-30%, nej det er lettere at "underholde" med en erfaring der tit er flere år gammel eller ofte er det noget man bare har hørt.
Prøv også at se hvad der sker hver gang der er en der nævner Freelander 1.8 på Forum - man får indtryk af at alle 1.8'ere har problemer med toppakningen, når man så ved hvor mange der er produceret og hvor få der reelt har haft problemet - nogle gange endda mere eller mindre selvforskyldt, så er den negative omtale vi ser skudt milevidt over målet. Det er bare så let at sige - jeg har hørt at der er problemer med det, uden reelt at have noget kendskab til problemet eller omfanget af samme.
Vi stiller gerne op til forskellige arrangementer og har gjort/gør det løbende i samarbejde med forhandlerne. Skal dette udvides gør vi det gerne, der skal bare være tale om samarbejde.
I sagens natur kan vi ikke "underholde" med information om kommende modeller, der er typisk en "frigivelsesdato" for den slags information, ligesom det er yderst begrænset hvad vi får af information om specielmodeller til forskellige markeder, f.eks det amerikanske, for bare at nævne et par af de emner du bringer på banen.
Vores Experience Center er faktisk et glimrende eksempel på hvad vi gør for at "underholde" og uddanne vores kunder, og specielt vores Trin 3 tur, Safarituren er mere underholdning end uddannelse.
Men det er et emne der måske kræver lidt mere end at ikke bare du og jeg bliver enige om et arrangement.
bedste hilsner og god weekend - ja jeg har fri i denne weekend - smiley
Ib Hammer
Land Rover Danmark A/S