tilbage

Land Rover Forum  

Index
49323: syn af ældre Landrover. (03-08-2007 08:56:20)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 194.255.122.42)
Hej I forum.

Jeg ville høre om der er nogen der har erfaring med hvilke typer synshaller der er bedst at gå til for at få synet sin LAndrover. Er det bedst med FDM eller Applus haller eller skal man gå til de selvstændige synshaller evt. til drive-in stederne.
Bilen er en Landrover 109" serie 3 årgang midt 70'erne.

Der er vedhæftet et billede af bilen INDEN istandsættelse og er der nogen der kan give mig nogle hint hvor og hvad jeg specielt skal kigge efter.

Claus
Index
49344: sv: syn af ældre Landrover. (03-08-2007 12:52:12) (svar på 49323)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.149.242)
Hej Claus,

Jeg bruger en mellemstor lokal synshal, ikke applus eller fdm, de er for store. Og de helt små kan også være svære, da de nogle gange er forfærdeligt pernitne. Det skal være et sted hvor du som kunde er vigtig, og hvor de trods alt ikke har tid til at splitte bilen fuldstændigt ad.

/tony
Index
49416: sv: sv: syn af ældre Landrover. (06-08-2007 09:47:52) (svar på 49344)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Hej Claus
Jeg har egentlig svaret dig allerede, men jeg bruger BilSyn Fyn, Ved faktisk ikke hvilket selskab de hører under ...

De har en god kundeservice, da de så min Safaribil første gang, (jeg måtte jo forbi igen, da jeg ikke havde vejepapirene i orden, og andre småting som jeg var i tvivl om) anede de ikke rigtigt hvad di skulle gør med alle de manglende importpapirer. Men vi fik en snak på 15-20 minutter, og jeg betalte ikke for synet, for det kunne jo ikke gennemføres.
Da jeg kom anden gang, var der problemer med løse elforbindelser, hvilket gav en anmærkning, men ingen genindkaldelse. Jeg havde så også sagt til ham at jeg kun havde lavet det allermest nødvendige, (nye bremserør, renoverede bremser, og så det her sk... lys) fordi jeg var i tvivl med den her illegalt importerede hengemte safari veteranbil.
Der var slør i det ene hjul ophæng. Kommentaren var, "hmmm ... nå det er jo bare en gammel traktor" (Det kan godt være, men det er min gamle traktor)

Nå - men inden jeg kom med min Safaribil, var jeg forbi med min Opel Ascona, for at få den omsynet med trækkrog. Så forbi med Safaribilen af 2 omgange, og nu her 3 måneder efter til ordinært syn med asconaen. Han kunne huske mig ... (og safaribilen)

Asconaen gik igennem UDEN anmærkninger (Fin gammel bil, bedre end de er vandt til, sagde han). Den er også vedligeholdt, og var i orden, inden synet. ... Dog var der en blød plet eet sted ... men han ville ikke prikke hul, med hammeren. Fik jo så også lige fortalt ham at Asconaen havde være der før ... (bare så han vidste, jeg var en af "Stamkunderne")

Jeg tror - jeg har fundet mig en god synshal der.