tilbage

Land Rover Forum  

Index
49444: dan-vestas ST350 (06-08-2007 16:19:14)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Jeg har kig på en Dan-Vestas ST350 trailer. Disse findes i to varianter. En med en total vægt på 525kg, og en med totalvægt på 700kg. De skiller ved stelnummer 5056.

Er der nogen, der ved hvad forskellen er på de to (hvis der overhovedet er forskel), og om en af de "lette" kan vejes op til 700kg, hvis man forstærker den?
Hvis dette er muligt, hvad skal så forstærkes?

Der er selvfølgelig også den mulighed, at jeg forstærker den og så selv får den typegodkendt. Er der nogen, der kender proceduren for at få godkendt en ikke standardtypegodkendt trailer?

Et sidste spørgsmål: Kender nogen til kilder, der måske kan vide mere om disse, eller andre mulige off-road trailere med totalvægt på max. 750Kg?

Med venlig hilsen,

Jakob Edelvold Scheibye, 6318.
Index
49446: sv: dan-vestas ST350 (06-08-2007 17:16:11) (svar på 49444)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.251.195.1)
Hej Jacob
Jeg tror næppe du kan opnå den der typegodkendelse.

Jeg har tidligere fået foræret en gammel campingvogn som jeg ombyggede til trailer. Blev nu aldrig færdig, idet jeg lod den gå med ind i en hushandel....
Men kravet til campingvognen var at den i forvejen var typegodkendt som trailer. Kun derved kunne jeg rive campingvognskassen af og montere et lad.
Et yderligere krav var at trailerladets ydre mål skulle føgle campingvognskassens ydre mål.

Såe det projekt med at købe småt og forstærke, tror jeg ikke du får igennem, ved myndighederne....

jens