tilbage

Land Rover Forum  

Index
49253: Hurra for allemandsretten (01-08-2007 14:50:13)
Kasper Christiansen #7662, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.164.82.237)
Så stod den gamle dame sin første rigtige prøve med bravour.

Små 1800 km. gennem Sverige, motorvej, landevej og masser af fine hjulspor.

Jeg er meget imponeret af TomTom6 GPS som har alle (næsten) hjulspor og grusveje i Sverige med.
Det er meget let at finde steder at telte ved hjulsporene, dog skal man beregne god tid for at finde de rigtigt gode steder ved søer el.lign.
Svenskerne er meget flinke og naturen er fantastisk.

Den gamle dame fra ´65 (109" 2A V8) klarede sig også fantastisk, eneste lille driller var en generator befæstning der gik løs på en rumlende grusvej, ny møtrik og i gang igen(10 min.)
Oliepåfyldning ½-vejs og alt vat godt.

Man må sige at vores gamle englændere er bygget til opgaven. Hele famillien, kogegrej, vandtank, telt, fiskestænger og campinggrej kan snildt være med. Og stadig masser af plads på taget.


Det er bestemt ikke sidste tur på denne måde :-) Hurra.


..Kasper, famillie og 109" eren

109" 2A V8
Index
49270: sv: Hurra for allemandsretten (01-08-2007 22:30:50) (svar på 49253)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.107.66)
Hej Kasper.

Prøv at se lidt længere nede på forum. Der har jeg også forgyldt allemandsretten i rosende toner. Det er bare fantastisk!

Og så er det dejligt at høre at I også har haft en super ferie i det svenske. Hvor var I henne, og var det let at finde steder at campere?

Mvh. Jens Jagd
Index
49455: sv: sv: Hurra for allemandsretten (06-08-2007 22:07:31) (svar på 49270)
Kasper Christiansen #7662, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.164.82.237)
Jammen, den ER i orden, den ret de kalder allemands.

Vi var nord om Väneren til Stokholm, syd om Väteren hjem til KBH.

Der var indlagt 3-4 overnatninger i "vildmarken" hver vej.

Det er rimeligt let at finde OK camp-pladser, men det tager sin tid at finde de RIGTIGT gode.
Jeg vil anbefale at man ikke planlægger 3-5 timers kørsel, og derefter regner med at find en god plads på ½ time.
Påregn 1-2 timer hvis man er lidt kræsen og gerne vil finde et sted ved en sø el. lign.

De bedste pladser var bestemt nord for Väneren, der er ikke så "kultiveret"

Jeg har GPS koordinaterne på de bedste, hvis nogen er interreserede, man burde have en database på den slags!

Da vi så havde været i det vilde uden problemer af nogen slags, parkerede vi i et P-hus i Stokholm.
Der havde vi naturligvis indbrud i bilen, og mistede 2 dyre kameraer og en dyr dykkerlygte.. fandens, specielt surt at feriebillderne var væk.. ØV

..men rigtig god tur alligevel :-)

Kasper

109" 2A 1965 V8