tilbage

Land Rover Forum  

Index
49972: Terræn trailer (16-08-2007 14:48:21)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Hvem skal man spørge for at få info om gamle militærtrailere eller andre trailere, der egner sig til at spænde efter en Defender uden plov (kuglekobling).

De trailere jeg selv har set på er Dalsted 1300 (evt. med Faryman generator fra telegraftropperne), Dan-vestas st350 eller en Sankey. Jeg vil gerne vide om der findes andre muligheder, jeg kan lede efter.

Mit projekt går ud på at få en trailer med Nato kobling og max totalvægt på 750kg. Det vil selvfølgelig tage noget ombygning på de fleste modeller, da de er tungere.

Jeg ved jeg har spurgt her før, men jeg håber på mere held nu hvor folk er hjemme fra ferie.

MVH Jakob Edelvold Scheibye.
Index
49975: sv: Terræn trailer (16-08-2007 15:58:12) (svar på 49972)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Min Sankey har en totalvægt på 750kg og kører rigtig fint med i terrænet!
Index
50022: sv: Terræn trailer (17-08-2007 19:21:49) (svar på 49972)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.234.114)
Hej Jacob
Jeg har to Danvestas ST 350. Den ene er uden bremser og på T500kg L300kg, den anden er T750kg L550kg med bremser. Den på billedet er på T500kg. Det er meget forskel på standen at de der er i udbud. Kassen og skærme er oftest meget rustent og bremserne til renovering. Der måske ikke så meget at sige til det med den alder de har. Den på billedet er fra 54´. Den er en sjov og stærk hænger. Natokrogen sidder på bagvangen, men igen det var vel også det du havde i tankerne?

Der er ikke rigtig andre terræn-trailere, der er til at få fat på i DK (af hvad jeg har kendskab til). Men du kan jo altid Bygge en selv fra bunden, og få den godkendt.

Håber det kan hjælpe dig.

K.Bøgvad
Index
50098: sv: sv: Terræn trailer (20-08-2007 09:36:31) (svar på 50022)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Jeg havde selv overvejet det med at bygge en fra bunden, men hvordan får man den godkendt. Overvejede at lave en uden bremser for at holde den simpel, men det er vel ikke typegodkendt, så hvordan har du fået din godkendt uden standard typegodkendelse?

Hvad er forskellen på rammen og akslen på de to du har. Jeg ved at de har lav lasteevne før stelnummer 5056 og høj laste evne på dem der er lavet efter, men jeg kunne godt tænke mig at vide, om der reelt er en forskel på hvordan de er lavet.

Jakob Edelvold Scheibye
PS Hvis du vil sælge en af dine, kan du så ikke sende mig en mail?