tilbage

Land Rover Forum  

Index
50063: dieselpumpe der laver ballade? (19-08-2007 08:19:36)
Peter Tingrupp #7345, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 212.10.39.151)
ærede forum

efter en vellykket operation er koblingen nu skiftet med hjælp fra søren fra gørding...og maskinen kører som en drøm!!......men laroen sørger altid for at der er noget nyt der kræver opmærksomhed og denne gang er det, mistænker jeg, dieselpumpen der laver numre med mig??
symptom: når jeg kobler ud ved kryds eller lign. sker det at motoren bliver oppe i omdrejninger...ikk fuld skrue , men nok til at cyklister og fodgænger rynker på næsen!!
har prøvet at justere min tomgang ned ved at forlænge "armen som forbinder kablet med pumpen, med det resultat atjeg nu kun fornemmer at motoren, nogen gange er langsom om at komme ned i omdrejninger, men den kommer ned igen....endnu!!
er det pumpen eller mit speederkabel, som ser ok ud i begge ender, der "hænger"??
nogen der kender symptomerne?
vil lige en af dagene oploade et par billeder af min koblingsarm og kugle, der var "gået igennem", så min ellers udemærkede koblingsplade blev ødelagt!

ønsker jer alle en god weekend!!

venligst

peter, ribe med 110 2.5 n/a 1986
Index
50076: sv: dieselpumpe der laver ballade? (19-08-2007 15:39:04) (svar på 50063)
Allan Krautz #7821, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.72.75.240)
hej´sa rart at du nu er kørende igen :-) så er der frisk kobling hele vejen igennem. men trist med gassen. giv det lidt olie i kablet så skal den nok blive fin igen
Index
50197: sv: dieselpumpe der laver ballade? (22-08-2007 07:21:12) (svar på 50063)
Brian Jakobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.48.110)
Start med at chekke om dit kabel kører som det skal og er smurt , hvis ikke det hjælper , så er det sandsynligves regulatoren der hænger inde i pumpen , du kan være heldig at redde den ved at hælde 1 liter motorolie direkte ned i brændstoftanken næste gang du tanker , så bliver pumpen smurt indefra!
Det dieselolie man kan købe idag er "malket " for en hver form for smøreevne for er overholde "forureningsnormerne" derfro kan ældre ,Især CAV , pumper godt hænge i regulatoren .
I sverige har man kørt med den slags diesel i mange år , der er fænomenet velkendt . jeg ser problemet gang på gang på traktore m.m. som har den type pumpe
mvh Brian J
Index
50198: sv: sv: dieselpumpe der laver ballade? (22-08-2007 07:53:15) (svar på 50197)
Peter Tingrupp #7345, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 212.10.39.151)
hej brian

endelig en der vil komme med et bud på havd der kan være galt!! tak for dit bud brian, jeg tror det er pumpen/regulator der hæger som du siger....kablet kører fint, men det har som sagt været nødvendigt at justere på tomgangen på pumpen, som er en cav, men jeg vil prøve det med olien i tanken!!
er det bare ned med en liter og så diesel "oveni" så det bliver blandet godt?...det synker ikke bare til bunds i tanken??

venligst

peter, ribe
Index
50199: sv: sv: sv: dieselpumpe der laver ballade? (22-08-2007 08:15:53) (svar på 50198)
mads Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 203.123.91.154)
Hej Peter,

Jeg hælder af og til af ca. en halv liter to-taks olie i sammen med dieselen, det burde gøre det samme (smøre indvendigt) og man kan faktisk høre en forskel på motoren.

Til gengæld har jeg også flere gange prøvet at man kan massere sig ud af et tilsvarende problem på den lille arm der sidder forrest på diesel pumpen (altså ikke den som speederkablet trækker direkte i) -med slukket motor sprøjter du lidt diesel/olie/andet smøremiddel ned omkring armen og masserer den lidt, det behøves ikke at føles som om det gør en forskel, men jeg har før haft held til at få styr på både tomgangen og omdrejningstabet på denne måde.

Hilsen Mads