tilbage

Land Rover Forum  

Index
50058: Land Rovere uden bøvl (18-08-2007 23:09:49)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.57.175)
Hej alle

Når man som os lige har sat sin underskrift på slutseddelen på en Disco v8 serie 1 lidt brugt og så sidder og søger omkring moddelen her på forum, så kommer man til at tænke "hold da helt op hvor kan der gå meget galt" og det er jo med næsten alle typer land Rover man blir sgu`lidt nervøs, hvad har man skrevet under på og bryder det hele nu sammen, så var det jeg tænkte vi har også brug for de gode eksembler, for dem der nu har tænkt sig at anskaffe sig et Land Rover Produkt.

Vi er opfostret i serie biler, 2 stk har vi haft de er pt. uden plader men en til de blev afmeldt gav de os mange tusind glade kilometer, 1 motor og nogle fjeder + noget rust arbejde + en del timer sammen med gode venner og en masse saftevanddet var deres udgifter.
De blev afløst af en RR v8 fra 86. den kørte 60000 og 3 år uden problemer det eneste der blev skiftet på den var et batteri og rep. af en starter til 500 kr. samtidig anskaffet vi os en Defender 90, 300 Tdi fra 98 den gav os på 6 år 250000 km og 1 defekt vand pumpe ellers blev der ikke skiftet andet en sliddele, den havde udført meget hårdt arbejde og det var med vemod vi udskiftet den med en ny 130, Td5 der nu har rundet 55000 også uden et eneste problem.

Vi har pt. også en 110 v8 bus fra 93 den har end til videre hos os gået 45000 km ialt har den rundet de 300000 og været hos os i 2 år, der er intet skiftet andet sliddele div. bremseting og filter nå jo, en forrude er også røget men det var min egen fejl, det træ jeg stak ind i den var for langt, så da jeg lukkede bagdøren gik forruden så det kan man jo ikke sige var bilens skyld.

Jeg har jo helt glemt vores gamle tusnælda en serie II fra 66, kilometer ukendt den havde vi gemt væk i en lade hvor den havde stået i 3 år uden nogen havde kikket på den, så fandt fru Hansson ud af den skulle ud at køre så der blev sat strøm til april o6 den startede første gang, efter en tur på liften lidt rustarbejde hist og her nyt olie og en gang vask blev den kørt til syn, gik igennem første gang uden anmærkning og den kører stadig den dag idag nu virker spedometet godt ikke men hvad betyder det, det kikker jeg ikke på alligevel.

Dette indlæg lidt langt måske er skrevet for at vise at Land Rover også er en utrolig sej bil der kan tåle det værste og stadigvæk hænge sammen uden at man skal være bange for at den altid går i stykker, når den så en sjælden gang gør det så er forum jo selvfølgelig det bedste sted at få svaret.

PS. Ægte Land Rover kærlighed forgår aldrig, men selvfølgelig kan den sættes på en hård prøve.

MVH
Jørgen
Index
50064: sv: Land Rovere uden bøvl (19-08-2007 08:37:45) (svar på 50058)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.212.162)
Hej Jørgen, det er fordi man her i Forum kun hører om dem der har problemer og søger hjælp.
Det er jo derfor vi har Forum.
Det er de færreste der skriver ind, for bare at fortælle om hvor fantastisk deres bil kører.
Jeg vil tro der er ca. 9000 stk Land Rover på plader i DK (gerne til rettelse) og hovedparten af dem kører et stort set problemfrit billiv.
I øvrigt er det ikke klogt at skamrose sin Land Rover mens den kan høre det, det straffer sig prompte med et eller andet problem. Hvem sagde Land Rover Spirit (ånd).
Mvh
Kenneth Poulsen - med en 88" serie III der på trods af 31 år på bagen kører fantastisk godt (schh ikke så højt den står lige uden for vindet)

Index
50065: sv: sv: Land Rovere uden bøvl (19-08-2007 08:51:29) (svar på 50064)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.57.175)
hej kenneth

Jeg holder lavprofil og håber på ikke nogen af bilerne kan læse.

Jørgen
Index
50097: sv: Land Rovere uden bøvl (20-08-2007 09:35:20) (svar på 50058)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.103)
Hej Jørgen

Ja, jeg er enig med dig i at de positive ting godt kan mangle, men man skal lige huske ikke at tænke "Hold da op hvor kan der gå meget galt" men "Hold da op hvor er jeg heldig, at så mange vil dele erfaringer hvis et eller andet skulle gå galt". For vores forum er helt unikt, og det er sjældent at man skal vente mere end få timer på at få forslag til løsningen på forskellige problemer.

Jeg har selv kørt i en Range Rover i 9 år stort set uden problemer udover almindelig vedligeholdelse, og når jeg selv var skyld i at tingene brækkede fra hinanden, og jeg har en Discovery som igen også stort set er problemfri. Så jeg kan kun slutte op om, at Land Rover er virkeligt stabile og pålidelige biler.