tilbage

Land Rover Forum  

Index
50014: Etikette (17-08-2007 15:52:39)
Børge Rosenberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.239.200)
Først vil jeg da gerne lige lette på hatten for dette mageløse forum. Det må være landets samlede viden og entusiasme omkring Land Rovere der mødes her. Der er
mig bekendt ingen klubber der har magen til. Jeg har selv
været ejer af diverse modeller i nogle år nu. Når jeg har
skullet have noget lavet på dem, er det gået efter devisen:
"learning by doing" og så kan man så det. Men det er et puslespil med mange brikker, og jeg mangler stadig en del. Det bringer mig så frem til mit egentlige spørgsmål: er der en tommelfingerregel mht hvordan man gebærder sig her
på siden? Jeg mener at have observeret at man stiller eet
spørgsmål af gangen, hvis man efterfølgende begynder at glide over i noget andet, så er der lukket af. Man holder sig til emnet indtil det er uddebatteret. Derefter kan
man så evt starte et nyt. Er det korrekt opfattet?
Index
50021: sv: Etikette (17-08-2007 18:48:02) (svar på 50014)
Peter Toft-Christiansen #7799, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 90.185.56.180)
Hej Børge

Det er et godt spørgsmål du stiller.

Jeg har ikke været medlem så længe men har da gjort mig nogle observationer.

Som jeg ser det er mange af de emner indlæggene handler om af teknisk karakter og lige så mange medlemmer der er ,lige så mange erfaringer er der at trække på........altså ,Hvis man vil ha et konkret svar på et problem, skal man spørge konkret.
Hvis det derimod handler om klubliv eller politik/samfundsdebat etc. så kan spørgsmålene sagtens tage en drejning i en helt anden retning end det tråden startede med.......og det er det fantastiske ved dette forum.
Her er der stort set plads til alle som holder sig inden for de retningslinier der er beskrevet og som man tilslutter sig inden et indlæg bliver offentliggjort.

Hvis et emne falder i kategorien :Kun for medlemmer. er der også plads til det, men det kan kun læses hvis man har et gyldigt logind

Håber at du kunne bruge den forklaring til noget

Peter Toft
Index
50023: sv: Etikette (17-08-2007 21:04:51) (svar på 50014)
Lennarth Baagøe #7595, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.53.198.104)
Hej Børge

Først vil jeg sige meld dig ind, der er måske nogen som kunne bruge din erfaring i learning by doing.

Dernæst til dit spørgsmål, et spørgsmål stillet her i forum, har måske mere end et svar...derfor kan det forkomme at der er en "drejning MHT dit spørgsmål" men det giver måske svar på flere spørgsmål.

MVH
Lennarth
Index
50101: sv: sv: Etikette (20-08-2007 11:24:54) (svar på 50023)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.95.239.200)
Hej Lennarth
Jamen jeg er skam medlem #7589 reg øjyl.jeg troede faktisk
at det kom med, når man var logget på. Med hensyn til hvad jeg kan bidrage med her i dette forum, så er det meget lidt. Jeg har ikke nogen forudsætninger for at skrue; men
jeg er heller ikke bange for at udstille min uvidenhed, ellers bliver man jo aldrig klogere.
Venlig hilsen Børge
Index
50102: sv: sv: sv: Etikette (20-08-2007 11:57:36) (svar på 50101)
Peter Toft-Christiansen #7799, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 90.185.56.180)
Hej Børge.

Selvfølgelig kan du bidrage med noget.
Det er bestemt ikke et krav at man kan skrue en Land-rover skilt ad for at skrive et indlæg eller besvare et.
Mange af indlæggene handler om at få stillet en diagnose vedr. et eller andet mekanisk og der er mange der har erfaring med hint og andet.
Alle kan deltage i den klubpolitiske disskurs.......også dig.
Så bare spids pennen ;-)


Mlrh
Peter Toft
Index
50120: sv: Etikette (20-08-2007 14:54:26) (svar på 50014)
Torben Kjeldgaard Larsen #5441, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 85.81.187.82)
Hej Børge
Hvis jeg lige skal supplere med en enkelt ting kan jeg gentage hvad andre tidligere har skrevet:

Det er god etikette at spørgsmålsstilleren (i hvert fald ved tekniske spørgsmål) afrunder tråden, fx. ved at fortælle om resultatet af fejlsøgning, om den valgte løsningsmetode eller ved at vise billeder af resultaterne. Derved bliver vores fforum en god videnbank for os alle.

Med LR90 hilsner :-)

-Torben
Index
50186: sv: sv: Etikette (21-08-2007 19:14:07) (svar på 50120)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.95.239.200)
Hej Torben
Selvfølgelig! Du har helt ret, og hvorfor var det lige, jeg ikke fik det gjort de gange jeg har fået storartet hjælp? Det være hermed skrevet bag øret.
VH Børge