tilbage

Land Rover Forum  

Index
50204: Serie2a (22-08-2007 13:57:52)
Bo Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.187.30)
Hej.

Jeg er ved at renovere en 88" serie2a. Den har jeg planlagt skal overtage pladsen for min 110". Den har en defekt 2,25benzin motor.
Jeg ved man kan ilægge en 2.5n/a - 2.5TD motor. Men hvad med gearkassen?
Som en indskudt sætning kan man da ilægge en VM diesel?

Mhv Bo.
Index
50207: sv: Serie2a (22-08-2007 15:00:14) (svar på 50204)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Bo

Det du skal gøre beskrives i dette link - du tager en 200 TDI og undlader T'et (smiler)

http://www.glencoyne.co.uk/200di.htm

Mvh
Michael
Index
50208: sv: sv: Serie2a (22-08-2007 15:12:47) (svar på 50207)
Bo Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.187.30)
Hej Michael.

Ja, den er i vinkel - god hjemmeside du har fundet der.

Men jeg regner med at kunne finde en billigere motor end en 200TDI selv uden T'et.

Mvh Bo
Index
50209: sv: sv: sv: Serie2a (22-08-2007 15:20:38) (svar på 50208)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Bo,

Har har restaureret min 109 V8 - meget sympatisk fyr. Jeg ville umiddelbart tro du kan lave en billig 200´Di, hvis man importerer en fra tyskland, og sælger resten af bilen videre i stumper.

Mvh
Michael
Index
50215: sv: Serie2a (22-08-2007 18:51:07) (svar på 50204)
Kim Holst #4729, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.53.8.235)
Hej Bo.

Jeg tvivler på at du kan få plads til en VM.
Jeg har for nogen år siden "skohornet" en ned i en 110". Der kneb det med at den kunne være der i bredden.

Mvh. Kim.
Index
50218: sv: Serie2a (22-08-2007 20:15:51) (svar på 50204)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.49.202.145)
Hej Bo

for lige at være sikker: Du vil lægge en 2,5 N/A + gearkasse i din 2A, rigtigt?

2,5 N/A Motoren passer fint nok, det er kun et ophæng i passagersiden som skal byttes ud, batteriet kan end da blive på sin plads, gearkassen kræver at du flytter vangen og får andre kardanaksler, samt ændre håndbremse system.
Har selv en 88" med 2,5N/A i, på alm. SIII gearkasse. og 235/85R16 dæk. det giver en behagelig marchhastighed på op til 85-90 km/t, herover larmer det for meget. mindre dæk kræver flere omdrejninger = støj.
2,5'eren er klart sjovere end den gamle 2,25 benzin, mere kraft, og billigere drift, og så går den ikke ud når den får lidt vand på sig.....
Hvis dit projekt omhandler rammeskift, så kan du få firmaerne i england til at ændre det hele på forhånd, fik lavet opkæng til 2,5 motor på min 109" bus uden merpris, inden de galv. den.
Håber det hjalp lidt ellers skriv igen.

SIII Hilse Anders
88" - nu med snabel...

Index
50325: sv: sv: Serie2a (24-08-2007 11:42:44) (svar på 50218)
Madsen Bo Visholm #7515, reg. øsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.187.30)
Tak for svarene.

Jeg har fået ladet af, og kan se at der går nok en uge eller to's intens arbejde med en svejser før motor projektet er aktuelt.

Men så må jeg hellere prøve med en n/a.

Hvordan er det med en 2.5 med og uden turbo, er det en verden til forskel i en serie bil, eller hvad mener I?

Hisen Bo
Er født med snabel... ?