tilbage

Land Rover Forum  

Index
50249: HB: DLRK Miljøprofil........ kommer der noget? (23-08-2007 11:45:45)
Morten Bibow #6918, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)

Har vores HB samlet tankerne, med hensyn til forespørgselen fra Maj måned, –  om at udarbejde en miljøprofil for klubben?

Vores svenske søsterorganisation har skrevet en policy og lagt den på sin hjemmeside – måske kan den være et udgangspunkt for videre diskusion?

______________________

Klippet fra SLRK:

Svensk Land Rover Klubb´s miljöpolicy

Svensk Land Rover Klubb (SLRK) formulerar med denna miljöpolicy riktlinjer för medlemmarna så att verksamheten kan bedrivas
med minsta möjliga skada på miljön och människors hälsa.

All vår verksamhet skall följa de miljölagar och andra miljöregler som finns för att minsta möjliga miljöpåverkan skall ske.
Terrängkörningslagen, terrängkörningsförordningen och Naturvårdsverkets allmänna råd avseende terrängkörning skall alltid följas.
Vid körning i terräng skall vi se till att vi i så liten omfattning som möjligt skadar eller påverkar miljön.
Vid val av bränsle , smörjmedel och kemikalier skall de produkter väljas som har minsta möjliga påverkan på miljön.
Alla restprodukter och avfall skall omhändertas och hanteras enligt de bestämmelser som finns.
Omhändertagandet av dessa produkter skall ske med bästa möjliga teknik.
Saneringsåtgärder skall vidtas om det olyckligtvis sker utsläpp i naturen av olja, bränsle eller kemiska produkter.
SLRK skall verka för att medlemmarna får information och utbildning i frågor inom vår verksamhet som rör miljöpåverkan.
SLRK skall inom sitt verksamhetsområde verka för en kontinuerlig miljöförbättring.

_______________


Morten B
Index
50251: sv: HB: DLRK Miljøprofil........ kommer der noget? (23-08-2007 12:48:55) (svar på 50249)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.92.170.91)
Hej Morten, tak for sidst i søndags.
Det er mig der har opgaven i HB, med at lave en miljøpolitik, jeg regner med at have noget klar til vores næste møde i HB i starten af september.
Jeg har fundet flere forskellige udgaver af samme sag, den Svenske, den Norske, en Australek osv. det bliver et sammenkog af flere drejninger på sagen også med Land Rovers egen Tread Light politik.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
50263: sv: sv: HB: DLRK Miljøprofil........ kommer der noget? (23-08-2007 16:25:50) (svar på 50251)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej Kenneth.

Har hørt at flere engelske klubber har lavet en plant et træ kampagne, man planter så mange træer at man er co neutral, måske det kunne blive på klubbens egne jorde engang, måske vi også kunne avle klubbens egen raps olie Hi HI HI.....


Selvfølgelig skal vi have en statement af en slags så pøj pøj med det.


Med venlige rover hilsner

Ole Pedersen
#493.
Index
50291: Hvor mange træer går der på en LR? (23-08-2007 21:31:27) (svar på 50263)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.7.138)
Det er en rigtig god ide med en formuleret miljøpolitik.

Både fordi jeg er enig i ideen om at optræde ansvarligt overfor sine omgivelser, men mindst lige så meget fordi det er et smart træk i forhold til evt. kritik/hetz mod terrænkørsel og "de store firhjulstrækkere".

Send den evt. ud som en pressemeddelelse når den er klar. Måske nogen bider på og laver lidt (mere) positiv presse på klubben og LR - "The treehuggin´ fourwheeldrivers" ;-)

Det der med træer - jeg er helt blank: Hvor mange træer går der på en 3.9 benzin? Måske jeg skal investere i et par oliventræer mere til køkkenvinduet....

/anders
RR 3.9 V8 1991
Index
50338: sv: sv: sv: HB: DLRK Miljøprofil........ kommer der noget? (24-08-2007 18:01:59) (svar på 50263)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.103)
Den med træerne er jeg med på. Så skal jeg bare have en kæmpe V8 motor for at kompensere for mit stykke skov. Kunne man så lave et eller andet med at man slipper for afgift på brændstoffet hvis man er CO2 neutral? Så skal det være en endnu større V8 motor der skal i.
Index
50293: sv: sv: HB: DLRK Miljøprofil........ kommer der noget? (23-08-2007 21:43:49) (svar på 50251)
Christian Carl Holten + #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.69.129)
Hej Alle.
Jeg håber at klubben kan omtale muderkørsel som" Øvelsekørsel i terræn " på denne måde viser vi vores grønne ansigt
Vh
Christian
Index
50294: sv: sv: sv: HB: DLRK Miljøprofil........ kommer der noget? (23-08-2007 21:54:46) (svar på 50293)
Peter Toft-Christiansen #7799, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 90.185.56.180)
Hej alle

Jeg er nu ret sikker på at vi nok skal få en miljøpolitik vi kan være bekendt at lægge navn til.
Jeg blev lige nysgerrig da Kenneth Poulsen omtalte noget der hed Land-Rovers tread light politik,

Hvor kan man læse den henne?

Mlrh

Peter Toft........med økologiske tanker bag rattet
Index
50300: sv: sv: sv: sv: HB: DLRK Miljøprofil........ kommer der noget? (23-08-2007 22:56:12) (svar på 50294)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.212.162)
Klask mig ikke op væggen hvis jeg husker forkert, men jeg mener at måske kunne huske, at det er noget fabrikken har lagt undervisningen på Experince (jeg kan heller ikke stave) kørekurserne, der er gældende i alle lande.
Der skulle vi måske lige have en bekræftigelse fra Produktchef Ib Hammer LR-DK?
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
50301: sv: sv: sv: sv: sv: HB: DLRK Miljøprofil........ kommer der noget? (23-08-2007 23:02:31) (svar på 50300)
Peter Toft-Christiansen #7799, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 90.185.56.180)
Bare rolig Kenneth

Jeg klasker ikke nogen op ad væggen .....medmindre de lyder som en myg.

Nå tilbage til alvoren...jeg har søgt lidt rundt omkring på nettet men har ikke kunne finde denne tread light politik.

Jeg syntes det er alletiders at Land-rover har sådan en...jeg mener hvor mange bilmærker har sådan en......hmm

Men vi må håbe at den hr hammer kommer på banen og kan løfte sløret

Peter Toft..........med fluesmækkeren ladt.......De sa...s myg
Index
50303: sv: sv: sv: sv: sv: sv: HB: DLRK Miljøprofil........ kommer der noget? (23-08-2007 23:13:28) (svar på 50301)
Peter Toft-Christiansen #7799, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 90.185.56.180)
Hej

Søg og du skal finde

Her står der lidt om sagen

http://www.landrover.com/experien/en/Experience/Environmental/Overview.htm

Peter Toft
Index
50304: sv: sv: sv: sv: sv: sv: HB: DLRK Miljøprofil........ kommer der noget? (23-08-2007 23:17:58) (svar på 50301)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.212.162)

Der var den:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Trusted to tread lightly in landscapes all over the globe
Land Rover is committed to protecting the environment and we ensure sound environmental practice in all of our activities, from the design of our vehicles, in our manufacturing processes and through to our commitment to providing instruction in responsible off-road driving. We have a sustainable development policy, which details our environmental commitments to which everyone works, ensuring environmental care is incorporated at all stages and in all activities.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Sakset fra www.landrover.com >> fra experience kursernes hjemmeside.
Det vil selvfølgelig blive fremhævet (med tydelig kildegengivelse!) i vore miliøpolitik som en vision.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
50305: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: HB: DLRK Miljøprofil........ kommer der noget? (23-08-2007 23:19:22) (svar på 50304)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.212.162)
Orw hvor vi bare ka' det der.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
50306: sv: sv: sv: sv: sv: sv: HB: DLRK Miljøprofil........ kommer der noget? (23-08-2007 23:24:17) (svar på 50301)
ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Peter og Kenneth

Det er korrekt at Land Rover har en række regler for færdsel i naturen, med det formål at opfordre 4x4 kørere til ved lidt fornuft og omtanke at begrænse skader på miljø og natur.

Reglerne findes i en brochure som udleveres hos Land Rover forhandlerne - og har gjort det de sidste 3 år.

På Experience kurser udleveres reglerne til alle deltagere i en dansk udgave som en del af kursusmaterialet.

Experience Centrets aktiviteter på Tirsbæk er iøvrigt vurderet og godkendt af Skovdyrkerforeningens miljøkonsulent (et af de krav der stilles fra Land Rovers side hvis man vil være Experience Center), så vi er sikre på at vi ikke forvolder skade på naturen og miljøet. Dette betyder - eneste kommentar i forbindelse med godkendelsen -at vi ikke længere passerer Tirsbækken da den er ynglested for ørred og vi med vores kørsel kunne ødelægge dette.

mvh - og jeg har ferie - derfor
Ib 0219