tilbage

Land Rover Forum  

Index
50323: En fix idé..kan man det..? (24-08-2007 11:03:43)
Claus Jørgensen #4096, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 77.241.136.196)
Hej med jer.
Jeg er den heldige ejer af en årgang 87 110" V8...Dejlig bil..Den har dog et lille problem, Ja altså, det vil sige 2, men det ene hjalp Jan og Bo fra reg, Fyn, mig af med....Tak igen, Drenge.....
Ok....Jeg kan ikke slå min center diff.lock til og fra. Slangerne sidder som de skal og det er tryk på dem.De tanker jeg har gjort mig, er at når nu den har stået stille længe, inden jeg købte den, kan skidtet så ha' sat sig fast...? Det jeg har overvejet er at sætte en kompresser på, for lig'som at give den et "båt"....Er der nogen idé i det, eller er det helt ude i hampen.....Giver indlægget menig.....:-)

Index
50336: sv: En fix idé..kan man det..? (24-08-2007 17:57:22) (svar på 50323)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.103)
Hej Claus

For både vacuum- og stangmodellen kan gearskifteren i gearkassen sidde fast hvis ikke den bliver brugt tit nok, og det er kun massage og olie der hjælper.
På vacuum modellen (som din er) kan aktuatoren være blevet utæt, og dermed kan den ikke skifte. Du kan pille den af nedefra og se om du kan skifte stangen med hånden. Går den meget trægt, skal den bare have noget massage. Hvis den går nemt, kan du med tændt motor prøve at skifte med knappen i bilen og se om aktuatoren bevæger sig. Hvis ikke, skal du have en ny.
(Hvis det var med stangtræk skulle bolten midt på stangen mellem gearskifteren og u-bøjlen bare justeres)