tilbage

Land Rover Forum  

Index
50762: Skotland (06-09-2007 11:20:54)
Stéphane Bernheim #7612, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.52.158.250)
Hej alle,
Efter mine sidtse spørgsmål vedr. Skotland fik jeg at vide bl. andet at:
Farlig at køre om natten, farlig at køre pga højre kørsel, m.m.! Jeg skal sige det lige ud, DET er nogle pjat! Aldrig har jeg set et land der var så gæstfri og så flot! Vi har kørt 2600 km uden problemer og det dyreste campingplads var på 22 £ for bilen og 2 voksne... Næste år tager vi til England og til Morocco, jeg tror desværre ikke at de indslags derhind kan bruges til noget!Hvis det eneste ting man læser er omkring omdælling af Oasen er det lidt tynd!- ikke Oasen men bemærkninger...
Skuffet er jeg idet jeg forventede mere ud af en meddlemsskab!

Med venlig hilsen

Stéphane
Index
50763: sv: Skotland (06-09-2007 11:58:43) (svar på 50762)
Lars G. T. Jorgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.62.203.214)
Hej,

Ked af at hoere at du haar faaet et daarligt indtryk af klubben. Der er til tider lidt mangel paa information og serioesitet i folks indlaeg. Men de fleste vil gerne bare hjaelpe. Saa brug de i kan bruge og poev at ignorere stoejen.

Hvis I vil have hjaelp med information omkring England og Marocco er i meget velkomne at sende mig en e-mail.

Hilsen, Lars (skal til Land Rover Fest (http://www.landroverfest.co.uk) i weekenden)
lars[at]clustersolutions.dk
Index
50766: sv: sv: Skotland (06-09-2007 13:53:51) (svar på 50763)
Stéphane Bernheim #7612, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.52.158.250)
Hej Lars,

Tak for dit svar! Jeg kan desværre ikke til Englang denne weekend! Pgs Skotland og fordi jeg skal til Dubai den 30 september...Men jeg vil meget gerne høre dine erfaringer vedr. Marocco idet vi tager afsted omkring september næste år men der skal måske laves noget på bilen før...udstøtning, nye dæk"sand", bullbar, m.m

Med venlig hilsen

Stéphane

I øvrigt vi tager til England til Jubileumsfest næste år...
Index
50769: sv: sv: sv: Skotland (06-09-2007 15:00:01) (svar på 50766)
Lars G. T. Jorgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.62.203.214)
Hejsa,

Da jeg var der nede var det for at koere raess saa vi fulgte bare de udstukkne GPS punkter saa der var ikke saa meget at taenke over. Men Marocco er et superfedt sted. Proev eventuelt at snakke med Glad i Kalunborg, de vandt loebet.

Send en email saa kan jeg sende jer nogle links. Jeg vil ikke putte dem her da de sikkert bliver defineret som reklame. Jeg kan ikke se jeres e-mail da jeg ikke lige har faaet taget mig sammen til at betale kontingent i aar (skal nok naeste aar).

Jeg har ikke helt styr paa om DLRKs Landsarrangement og englaendernes kolliderer. Er der nogen der ved noget om det?
Jeg regner med at tage til Danmark i forbindelse med Landsarrangementet.

/Lars
Rattet skal da side i hoejre side.
Index
50779: sv: sv: sv: Skotland (06-09-2007 19:48:24) (svar på 50766)
Niels Henrik Bach #7155, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.8.154)
Hej Stéphane

Jeg tager til Marokko om en måneds tid. I planlægningsfasen har jeg haft stor glæde af Gandini, der har udgivet 6-7 bøger med beskrivelser af offroad ruter over hele Marokko. Bøgerne er på skrevet på fransk, men GPS koordinatorne er internationale :o) Samme Gandini har også udgivet en campingguide til Marokko og Mauritanien. Chris Scotts 'Sahara Overland' beskriver i øvrigt også en række ørken-ruter i Marokko.

Blot til inspiration.

/nh
Index
50787: sv: Skotland (07-09-2007 07:54:18) (svar på 50762)
Jan Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.34.26)
Hej

Jeg synes du overdriver. Du fik et par gode råd fra mig om, hvad du skulle være opmærksom på - efter at jeg nu har kørt 6 gange i Skotland (hvert efterår), og er på vej derover igen her om tre uger.

Her er hvad jeg skrev - og jeg brugte slet ikke ordet farligt.


Hej

Der er sikkert mange, der vil være uenige med mig i dette udsagn, men jeg prøver alligevel: Det er rigtig tralst at køre i Skotland med rattet i den forkerte side. Der er masser af uoverskuelige små vejstrækninger, hvor man bliver træt og gammel før tid af at sidde inde i vejkanten i stedet for at sidde ud ved midten af vejen.

(Og husk så at tape dine forlygter, så de ikke blænder de modkørende - de er jo justeret til at lyse længere frem i højre side - og derovre er det omvendt.).

Indøv et godt samarbejde med din forsædepassager. Han/hun bliver din co-driver i den yderste konsekvens. Se f.eks. for dig, at du kører bag ved denne helt uoverskuelig stak høballer på en traktoranhænger - og bare lige skal snuse ud for at kigge, om der er modkørende. Og det er jo også i Skotland engang imellem. Her skal din co-driver give dig en klar melding, for der er ikke plads til, at du selv kommer ud og kigger. Og du skal stole på meldingen. Det føles indimellem som at køre med bind for øjnene.

Uanset at vi har en Discovery holdende her, så bruger vi nu udlejningsbiler i Skotland, hvor vi har været ialt 6 gange.

Det er stort, flot og har en natur, der er forpustende at vandre i. Masser af gode små B&Bs (men også mindre gode). Ting tar tid i Skotland - køretider længere. Vejene er kringlede, så mange gange bliver køretider længere end, hvad man har estimeret. Plus de sædvanlige landlige forhindringer på de kanter, som omfatter store mængder af får på vejene.

Pas på om natten. De sorte får er usynlige. Det samme er kronhjortene. De sidstenævnte er nogen store krabater, som du (som elge) ikke vil have ind gennem forruden. Både de sorte får og kronhjorte har det med at gå ture på vejene om natten. Har selv oplevet et near-miss med sådan en krabat.

vh

jan
Index
50788: sv: Skotland (07-09-2007 08:35:08) (svar på 50762)
Finn Herreborg #6314, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.203.215.254)
Undskyld mig Stéphane, men du efterlyser erfaringer fra folk der har været på tur i Skotland og Jan var venlig og besvarede med SINE erfaringer.... hvad mere kan du forvente ??? - du spørger på et forum hvor der er mange hunderede brugere tror du så ikke at du kan forvente en stor spredning i erfaringerne...

Vi andre kan jo ikke rigtig gøre for at du har forventet mere af dit medlemskab.... men jeg tror nu ikke det er den rigtige udtryksform hvis du ønsker erfaringer om rejser til Marocco/Morocco... eller andre former for hjælp.

Venlig hilsen

Finn Herreborg - som ikke er det mindste skuffet over sit medlemsskab i DLRK.
Index
50792: sv: Skotland (07-09-2007 09:00:06) (svar på 50762)
Henrik Schunck #7764, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.164.105.191)
Hvad bidrager du selv med i vores forening her ?
Index
50807: sv: sv: Skotland (07-09-2007 14:26:33) (svar på 50792)
Thomas Olsen #6562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.28.18)
Hejsa

Handler det i bund og grund ikke om, hvilke forventninger man har til klubben?
Jeg blev medlem fordi jeg kunne få en billig forsikring - at jeg så senere erfarede, at der var en stor vidensbank via hjemmesiden, og at der sidder en række kompetente folk rundt omkring i landet, som bruger tid på at læse ens indlæg / svare med god råd er kanon!

LR hilsen
Thomas

Index
50835: sv: sv: sv: Skotland (07-09-2007 21:43:32) (svar på 50807)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.95.107.114)
Nuvel, et enkelt medlems til og fraråd vedr. bilturisme i Skotland er jo ikke lig med DLRKs erfaring desangående.
Du havde ventet mere af dit klubmedlemskab, skriver du,
vi mener i SSJ vi har og har haft en del at byde på, men det fordrer jo at man møder op til arrangementerne, du har taget grøn bevis og mig bekendt, som medlem af regionsledelsen, er det den eneste sammenhænge vi har set dig her i SSJ, så det er lidt svært at se hvad du bygger din iagttagelse på, det er jo trodsalt medlemmernes nærvær der skaber klubben.
Index
50853: sv: Skotland (08-09-2007 11:48:17) (svar på 50762)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.3.126)
Hej Stéphane.

Det er da kedeligt at du ikke mener at du kan bruge de råd der gives på forum til noget.
Men nu er det jo således at vi alle heldigvis er selvstændigt tænkende individer, og derfor sagtens kan tillade os at sortere lidt i de svar der gives på vores spørgsmål. Folk prøver jo bare at hjælpe og give deres besyv med på vores andres problemer og spørgsmål. Det hedder klubånd og venlighed.

Da jeg ødelagde en toppakning på min 2.5TD-motor, fik jeg bla. det råd at den skulle smides i den nærmeste mergelgrav, og at jeg skulle have en 200TDI istedet.
Indtil videre har jeg ikke forurenet nogen mergelgrav, og det er stadig samme motor der sidder i. Sådan valgte jeg.

Indlæggene og svarene på LR-forum afspejler jo til enhver tid meningerne blandt de medlemmer der er logget ind. Hvis man ikke vil høre folks mening, kan man jo bare lade være med at spørge... :-)

Merd venlig hilsen

Jens Jagd - Der er helt vild med vores skøre forum og alle de engelsk-syge folk der hjælper i nødens stund. TAK TIL JER ALLE!
Index
50870: sv: sv: Skotland (08-09-2007 18:54:22) (svar på 50853)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.190.52)
Hej Stéphane, som fhv Britte, synes jeg faktisk at Jan's råd var fornuftige, afmålt, og velovervejet! At man skal tage sin forbehold, og bruge en vis forsigtighed, (re sidde i forkert side,- overblik) er ikke det samme som at sige, "Gør det ikke! det er farligt" Det er meget muligt at Jan's råd har givet dig en bedre tur alligevel, da de små forbehold har siddet i underbevistheden, så du har ikke gjort farlige ting.
Værre var det hvis du havde spurgt mig om råd om vinterkørsel i Norge! Da frygter jeg at du var dånet bagover, og derefter fået mig tvangsindlagt. Dertil kan man spørge, skulle jeg så tie helt stille, og bare kom med "Det kunne jeg godt have fortalt,- Klassisk situation," efter en klub kammerat har hhv trillet sidelæns ned af fjell-siden, eller torpederet en elg!
Alt er relativ! og sådan matematisk/statistisk, er en Scotland's eller Norge's vinter tur, langt sikkrer end at køre over Rådhuspladsen en lørdag aften, men der skal man også tage sin forholdsregler. Har du noget råd ang formulering, og indpakning af sådan tips, efter du har oplevet sådan fra bruger synspunktet, vil JEG ihvertfald meget gerne tage imod, og sikkert lære noget af det.
Helt alvorlige ment, og glæder mig til dit svar, David, 2217 NSj-Norge'sAfd.
Index
50945: sv: sv: sv: Skotland (10-09-2007 15:13:17) (svar på 50870)
Stéphane Bernheim #7612, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.52.158.250)
Svar til alle,

Jeg vil ikke undskylde mit indslag/bemærkninger med vil gerne undskylde til dem der føles sig "lidt" chokeret" over mine bemærkninger.

Mit hensigt var ikke til at "skabe" et debat på forum...

Så som sagt, har haft en dejlig tur og hvis nogen kunne være interesseret har jeg en masse god adresse - camping - samt område at besøge.

Mvh
Stéphane