tilbage

Land Rover Forum  

Index
51266: Køb af 110" (18-09-2007 11:52:06)
Jacob Geltzer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.27.74)
Hej med jer
jeg har nu besluttet mig for at erhverve mig en LR. og efter længere tids overvejelser er ejeg kommet frem til at det må være en 110" der står øverst på ønskelisten.

jeg har i omegnen af 45K at bruge på det så den blir ikke ny ;)
jeg har kigget meget rundt både her på siden og de officielle bilsalgssider på nettet. men er meget i tvivl om hvad jeg skal forvente, har set et par stykker til henholdsvis 36.000 og 42.000,- som nogenlunde ud (på billedet) og andre til 30.0000,- der reklamerede med rust i rammen og projektstatus.

mit spørgsmål er: kan jeg forvente at finde en køreklar 110" til 40-45K???

med køreklar mener jeg ikke at den skal være et glansbillede men jeg gider ikke rustne chassisrammer og motor/gearkasseskift.
jeg har mit eget værksted og masser af værktøj så jeg skal ikke ud og betale for service og store værkstedseftersyn.

mht diesel eller benz så er jeg lidt til begge dele.
diesel er fint hvis det er en TD eller over, men jeg har ikke så langt til arbejde og vægtafgiften er også lavere på benzin så v8 ku også være et bud.

hvis nogen kender en der står et sted eller har noget at sige så kom glad

vh Jacob
Index
51288: sv: Køb af 110" (18-09-2007 22:21:24) (svar på 51266)
Peter Sølvtofte #6380, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.244.141)
Hola
Til den pris kan du ikke forvente en fejlfri bil, men det behøver heller ikke være en rustbunke... brug vejledningen fra nederst på forsiden af dette site ang. køb af serie III - one ten, 110 og defender har de samme svagheder....

tag en hammer med og ned under bilen, når du kigger
søg på forum på din egen overskrift og lign så skal du bare se

God jagt og velkommen i klubben....
Peter
Index
51293: sv: Køb af 110" (18-09-2007 23:46:58) (svar på 51266)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.7.138)
V8 lyder bedst og så er de generelt billigere end dieseler pga. brændstoføkonomien (som er ringe!).

Gå efter en bil med ramme/motor/gearbox i orden, men forvent så ikke at alt det andet er særligt kønt hvis du skal holde dig under 50K.

Men hvad pokker - delene er rimelige i pris og så får man masser af tid til at gå med at skrue, og skrue, og skrue......
Index
51304: sv: sv: Køb af 110" (19-09-2007 08:19:38) (svar på 51293)
Jacob Geltzer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.27.74)
hæhæ jeg har brugt de sidste 10 år på at skrue på gamle biler som gik i stykker hele tiden så jeg er i træning ;)

det i beskriver er nok også det jeg håbede på. nemlig at finde en bil med ramme og drivlinie i orden og så skidt være med om lakken er falmet og skrammet det har den alligevel været på alle andre biler jeg har haft ;)

har v8'eren nogen særlige issues man kan tjekke for hos sælger uden at skulle skille alt for meget ad (det kan sælgere som regel ikke li at man gør)

men tak for svarene
Index
51305: sv: sv: sv: Køb af 110" (19-09-2007 09:24:51) (svar på 51304)
Kasper Christiansen #7662, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.164.82.237)
Jeg købte en 109" med Rover 3.5l V8, lækker motor.
Jeg vil anbefale en kompressionstest af alle cylindre. Det er rimeligt simpelt at gøre(med det rigtige værktøj)

Jeg burde have været grundigere, der var een defekt ventil, det kostede så lidt tusser at fixe.

Nu kører den rigtigt godt i motoren.

Se osse lige på olien, om den er ren.

..Kasper
109" 2A V8