tilbage

Land Rover Forum  

Index
51422: Håndbremse system er "oversmurt" !?! (22-09-2007 10:09:04)
Thomas Jacobsen #7786, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.139.174)
Hej alle sammen

Jeg er den lykkelige ejer af en 88" med nyere motor i, som bare spinder.. Men der er pludeslig kommet skår i glæden.

Efter mit nylige motorskift skal bilen ny til periodisk syn, og jeg ville lige ordne min håndbremse (har ikke virket siden motor skiftet) og opdager at der er løbet væske (læs: olie) ud af håndbremsetromlen... !

Hvad hulen er nu det for noget? Hvor kommer det fra? Hvad gør jeg nu.

Jeg håber at få et par gode råd, da pladerne skal afleveres i næste uge (eller rettere de kommer og henter dem)...

Med venlig rover hilsen

Thomas
Index
51423: sv: Håndbremse system er "oversmurt" !?! (22-09-2007 10:23:49) (svar på 51422)
Kasper Christiansen #7662, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.164.82.237)
hmm, der løber osse olie ud af min håndbremse, det er pakdåsen i transkerkassen bag drevflangen.
Den er vidst ikke så svær at skifte.
Husk at tømme transferkassen for olie først.

Kasper

109" 2A V8
Index
51442: sv: sv: Håndbremse system er "oversmurt" !?! (22-09-2007 20:38:13) (svar på 51423)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.12)
Hej Thomas, du har en rep.bog på dansk så er det bare på med det grimmest tøj og ned i perlestenene.
Du skal nok have et sæt nye bakker, en pakdåse og en ny split til møtrikken.
Det kunne også være at kardanen skulle have et par nye kryds mens den er afmonteret alligevel.
Hvis du vil gøre det ordentligt, skal du købe et par spraydåser bremserens (F.eks. fra Mekonomen) ellers kan det være svært at få renset tromlen og alt det andet ordentligt af, det er surt at montere en tromle der ikke er renset ordentligt af, olien går lige i bakkerne og så er du lige vidt.
Lige bag (nedad) håndbremsetromlen er der et "adtapningshul" hvis der er muk i det, kommer olien ud i håndbremsen.
Det kunne også være godt at kontrollere udluftningen på gearkassen (i det runde dæksel lige bag gearstangen og oven på transfergearkassen i det firkantede dæksel) hvis de er stoppede kommer olien ud overraskende mange steder.
Ellers ringer du, bare ikke søndag der har vi Greenlaning you now.
Mvh
kenneth Poulsen - også medlem af sortfingerklubben.