tilbage

Land Rover Forum  

Index
51299: Fragt (19-09-2007 00:50:47)
Anders Josiasen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 88.212.96.32)
Kære eksperter og andet godtfolk.

Jeg har netop købt en 200 tdi motor med gearkasse, intercooler og hvad der ellers høre til motoren. Motoren står nu i England og skal fragtes til det vestfynske. Ham englænderen jeg har købt den af mener det koster omkring 350 engelske pund(3751.13kr.) at få den til denmark. Det må man kunne gøre billigere. Og her kommer så spørgsmålet: 1: Er der nogen der har et forslag til hvem der er billigere eller har erfaring med dette? Gerne et evt telefonnr. 2: Hvad vejer sådan en palle? Er det ikke en 350 kg sådan cirkus med gearkasse og det hele?

Håber nogen kan finde tid til at besvare mine livsnødvendige spørgsmål.

Ps. Motoren der sad I før var en 2,5 N/A så det skulle passe over i 100%, men hvis der er nogen i middelfart omegnen der keder sig, kunne jeg godt bruge en hånd med at få det til at virke. (Jeg er pædagog medhjælper:-))

Venlig hilsen Anders Josiasen
Index
51302: sv: Fragt (19-09-2007 07:34:01) (svar på 51299)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.3.126)
Hej Anders.

Prøv at søge på "fragt" og "200 TDI". Så er du ihvertfald beskæftiget til børnene skal konfirmeres...

Mht. konverteringen fra 2.5 N/A til 200 TDI, så er der noget med et motorophæng der skal flyttes, så de passer ikke helt sammen.

God fornøjelse med projektet.

MLRH Jens
Index
51308: sv: Fragt (19-09-2007 10:57:20) (svar på 51299)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.216)
Hej Anders vedrørende ombygningen kommer det an på om motoren har ligget i en Disco før ? Bare af nysgerrighed har du købt den på Ebay eller hvad.

God arbejdslyst.

Mvh Mads
Index
51315: sv: Fragt (19-09-2007 13:01:59) (svar på 51299)
Jes Kroman (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.142.174)
dfds
Index
51320: sv: sv: Fragt (19-09-2007 14:30:55) (svar på 51315)
Anders Josiasen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 88.212.96.32)
Har lige haft ringet lidt rundt. Jeg sagde det drejede sig om en palle på 350 kg der skulle fra england til vestfyn.

Containerhavnen ------ pris 1500 plus moms
DK-6700 Esbjerg
Danmark
Tlf.: 76 11 48 88
Fax: 76 11 48 68
E-mail: esbjerg@leman.dk
www.leman.dk

Bluewater: --------Pris 900 i midterzonen ellers ca. 1100.
79 13 41 44

Itella Logistics A/S---Pris 2600 kan ikke forsikre private.
Kokbjerg 15
DK - 6000 Kolding
Tlf.: 7027 8600
Fax: 7027 8610

3x34 80 34 34 34 ----- Pris tjaaaaa. Foreslog at jeg lejede en lille lastbil med lift og 2 chaufføre som køre over frankrig. (takkede pænt nej)
Index
51321: sv: sv: sv: Fragt (19-09-2007 14:42:14) (svar på 51320)
Anders Josiasen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 88.212.96.32)
>>>>>> Mads

Den er ikke fra en discovery. har siddet i en 90" årg 1992. ja købt på ebay.

+ ebay: lidt billigere. ok udvalg

- ebay: fragten. man overføre penge til sælger før man ser/høre/prøver varen.

Og så er det selvfølgelig altid dumt at importere en bil ubeset fra england og senere konstatere at rat og pedaler har flyttet sig under fragten:-)
Index
51323: sv: sv: sv: Fragt (19-09-2007 14:56:11) (svar på 51320)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.49.102.241)
Man må jo undres over, at der kan være så himmelråbende forskel i pris for samme ydelse.
En ting er som regel sikkert, man skal ikke lade englændere om at at arrangere fragt, når det drejer sig om andet en postpakker.
På en eller måde lykkes det altid at få det til at koste en bondegård, og så går det ofte helt galt med leveringstiderne.
Jeg har tidligere importeret en masse reservedele fra England til et andet engelsk mærke, og det var altid 2-3 gange så dyrt, hvis man p.g.a. dovenskab ikke selv arrangerede forsendelsen.
Som det her ses er det Bluewater, der åbenbart har terminaler rundt omkring i England, der kan give en normalpris. Visse af de store transportfirmaer har samarbejde, så de kan konkurrere.
Min erfaring med England er, at de ikke har et egentlig fragtmandssystem, men sender gladeligt en van, sædvanligvis uden læssebagsmæk, så det kræver store og dyre foranstaltninger ved på- og aflæsning, fra den ene ende af landet til den anden og udsteder en glorværdig stor regning til kunden for denne tåbehandling.
Mit råd er at man altid selv tager hånd om forsendelser fra England.
Få at vide hvor der er en terminal, og tving sælger til at levere der. Indfødte finder selvklart meget billigere løsninger.
mvh
Knud
Index
51324: sv: sv: sv: sv: Fragt (19-09-2007 15:12:22) (svar på 51323)
Anders Josisen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 88.212.96.32)
ja jeg sparer i hvertfald ca. 3000 ved at finde fragten selv, i forhold til hans foreslåede 350pund!
Index
51333: sv: sv: sv: sv: sv: Fragt (19-09-2007 17:06:48) (svar på 51324)
Lars Billingsley #3879, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.199.155.102)
det var måske en ide for vores rabat udvalg at lave en god aftale på fragt fra UK til nogle bestemte terminaler i Dk så kan vi selv komme med trailer og hente der

Lars/Biltris
Index
51334: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fragt (19-09-2007 17:49:13) (svar på 51333)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Kanon Ide, Lars !

Mvh
Michael
Index
51338: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fragt (19-09-2007 20:20:32) (svar på 51333)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.49.102.241)
Især kunne der være en ide i at indgå samarbejdsaftale med et speditionsfirma om at fragte, det medlemmerne ønsker at købe og dermed afhente i UK.
mvh
ktm
Index
51419: sv: Fragt - UK - DK (22-09-2007 00:51:40) (svar på 51299)
jesper s (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.140.125)
der findes mange. men som flere indlæg siger, pris og seriøsitet.

FREJA fragt har afdelinger i mange lande. de tager sig af LANDFRAGT med lastbiler og kører eks. landfragten for Exel Logistics. Også Stinnes Logistics som kører for DHL bl.a kan ligeledes gøre det.

De fleste - og gode selskaber skal bruge et postnummer og en vægt hvor varen skal hentes - og et postnummer hvor den skal leveres. husk på at der er selve fragten. så er der TERMINAL HÅNDTERING (gebyrer for at godset kommer ind og ud af eks. bil, at godset kommer smertefrit gennem tolden etc.
Jeg importerer ikke LR/RR dele men telefoni fra det meste af verden. så fragt, både de dyre og billige har jeg prøvet.
Index
51520: sv: Fragt (24-09-2007 19:28:28) (svar på 51299)
Anders Frederiksen #6352, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.163.45.237)
Hej

Har haft EHJ Combifragt til at levere en ramme fra Uk til DK- pris = 2000 kr. incl moms, men uden forsikring.

mvh
Anders
Index
51522: sv: sv: Fragt (24-09-2007 19:36:16) (svar på 51520)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Anders,

Ved du hvor meget forsikring ville have kostet oveni hatten ?

Mvh
Michael
Index
51561: sv: Fragt (25-09-2007 15:41:45) (svar på 51299)
Claus Pihl Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.120.63)
Ang fragt.

Jeg anvendte Blue water til at fragte min disco motor over til århus. det kostede 950 kr, det er ca. 14 dage siden.
Jeg har valgt at lægge en disco i min 2,5na og det tog mig ca 5 timer at klargøre den til at plumpe ned i motorrummet med 19j manifold.
Motoren kostede 1800 kr + fragt og jeg har købt lidt pakninger m.m. ved siden af. Din antagelse om at pædagog er ensbetydende med at man har særlig brug for hjælp gør mig foruroliget. Min kone er akademiker og jeg er pædagog. Her hjemme er det mig som reparerer bilen, gud ske lov for det!
Min far er mekaniker og har ikke interesse i Land Rover.

Claus Pihl