tilbage

Land Rover Forum  

Index
52115: Soft top til 90" 1987 (08-10-2007 23:00:30)
Emil Eskesen #7993, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 217.116.239.3)
Nu har jeg læst alle indlæg vedr. softop igennem og jeg er stadig forvirret. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe....

Jeg har for et par måneder siden købt en 90" truck cap (fra 12. måned 1987). Pladsen er ved at blive lidt trang inde i buret, så jeg vil gerne sætte en soft top på. Må jeg gerne uden videre skifte til soft top? Hvordan skal jeg montere seler, når truck cap'en er væk? Jeg vil gerne have skråseler monteret i midten, da jeg skal have min søns barnesæde siddende. Er der nogen der har kendskab til en styrtbøjle eller lign. som jeg kan bruge til at montere seler i. Jeg har i den forbindelse har jeg også kigget på en bulkhead removal bar fra Mudstuff ( http://www.mudstuff.co.uk/Bulkhead_Removal_Bar.html ) er der nogen der ved om den er lovlig i DK?

de bedste LR hilsner

Emil
Index
52117: sv: Soft top til 90" 1987 (09-10-2007 00:29:48) (svar på 52115)
Claus Andersen #7924, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.69.246)
Mht. til styrtbøjle, så har jeg et par billeder på min hjemmeside.

Det er en specialt fremstillet bøjle, med påsvejsede beslag til seler.
Man kunne sikkert svejse en tværstiver på bag bulkheaden, som din søns sele kunne monteres på.

BRB fra Mudstuff er så vidt jeg ved lovlig, idet nyere defendere ikke har den væg som din (og min) har. Har selv købt en BRB men bare ikke fået monteret den endnu.

Billeder af bøjle kan du se her: www.landrovernet.dk > galleri > interiør

Mht. seler, så findes der nogle der monteres bag sædet, hvor begge ender af selen starter og slutter i en mekanisme, så de ikke længere skal monteres nede ved dør/sædekasse. Så slipper du for den grimme rust og korrosion der som jeg har der (se galleri). Jeg får sat sådan et sæt i oppe hos Claus Vogter i Horserød. Billeder lægges i galleri så snart bilen kommer hjem, forh. i næste uge en gang.

Hilsen
Claus
Index
52121: sv: sv: Soft top til 90" 1987 (09-10-2007 08:29:07) (svar på 52117)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.208.168.225)
Hej Emil.

Der er en lovgivning, der går ud fra årgang på bilen, som afgør om du må lave den om til softtop. (hvis jeg husker rigtigt.) LR lavede i en længere periode ikke softtop biler, og derfor må man vist ikke umiddelbart lave bilen om. Omvendt set er det jo den samme bil og derfor egentligt noget som kan være et spørgsmål om afgift.
Tvivler på der er nogen der vil brokke sig over det i synshallen, så længe du har en styrt bøjle og ordentlige ankerpunkter til selerne.

Men hvis andre ved mere om dette så sig til.

Hilsen

Stephan
-der snart sætter sin softtop på.
Index
52123: sv: sv: sv: Soft top til 90" 1987 (09-10-2007 09:39:10) (svar på 52121)
Karsten Bakmand #3141, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.198.56.210)
Hej

Prøv lige at nærlæse din registringsattest. Det er ikke lige meget hvad der står på den. Står der åben lad - har du ingen problemer.
Vi kører også softtop på en tidl. truckcap fra 85 og der var ingen problemer med softoppen i synshallen. Dog kan de brokke sig lidt over et manglende gitter bag førersædet.
Men det er en helt anden historie.
Vi har også selerne monteret på buret, og det fungerer fint.

Med softtop V8 hilsen
Fru Bakmand