52632:
sv: Køb af Range Rover 3,9 v8 `94 (17-10-2007 00:14:20) (svar på
52601)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 194.239.7.138)
Hej Allan,
Tjaee... det er jo ikke nogen ny bil, så der kan være mange slidte dele i den. Men generelt er reservedele billige (hvis du køber f.eks. i England) og selv skifter dem. Det kræver at du har fingrene nogenlunde fornuftigt skruet på og har adgang til et sted at stå med bilen.
Det vigtigste er rammen og motoren. Bilen har en chassisramme lige som alle andre ældre LR. Tjek linket på forsiden om "Tjek af serie-bil inden køb". Her er beskrevet hvad du skal holde øje med vedr. rammer. Tag en pighammer med og slå løs på de ømme punkter. Hvis der er gennemtæring skal det laves - ellers drop bilen.
Motoren: Hvis du kender en "ekspert" så tag ham med ud og lyt til den. Tjek udstødning - lugt, farve. Se om den sveder olie fra toppen. Tjek for bobler i køler-reservoir (tegn på utætheder). Tjek tomgang - den skal være jævn omkring 800 rpm.
Prøv at søge efter "RR" eller "RRC" her på forum. Så får du timevis af underholdning om disse biler. Og masser af inspiration til hvad du skal kigge efter.
Det er en dejlig bil som også er vældig sjov i terrænet. Men regn med at du hurtigt kan komme til at smide 10-20K efter stumper. Og masser af sjove timer under vognen ;-)
Hvor på Fyn står den?
RR hilsener,
Anders