tilbage

Land Rover Forum  

Index
5245: Td5 i gammel 110" (11-08-2002 09:20:36)
Frederik Busk-Clausen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: )
Kan det lade sig gøre at sætte en Td5 motor i en 110" årgang 85-90?
Index
5246: sv: Td5 i gammel 110" (11-08-2002 10:56:39) (svar på 5245)
Lars Jonasson #5428, reg. nsj (medlem) (ip-adr: )
Hej Frederik !
Alt kan lade sig gøre. Man kan sende folk til månen, så sæ'fø'li' ka' man også få en Td5 maskine ned i en 110".
Jeg tror nu nok, at jeg ville nøjes med en 300Tdi. Det er iøvrigt ikke nogen dum motor, jeg er meget glad for min egen ;-)
Hilsen
Jonas #5428
Index
5255: sv: Td5 i gammel 110" (12-08-2002 07:46:55) (svar på 5245)
struntze (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: )
Det er som tidligere skrevet muligt at lave alt. Der er 2 "store" problemer med at lægge en TD5'er i en gamle 110"
1. Du skal lige lure ledningsnettet af, med div. følere rundt omkring.
2. du skal flytte den elektriske speeder med over, da en TD5'er ikke har kabeltrukket gas justering.
Brug en 200 / 300 TDi i stedet for, dem har du også mulighed for selv at skrue på. En TD5'er er lukket land, for os almindelige garagemekaninkere.
Hilsen
Strunzte
og god arbejdsløst.
Index
5264: sv: Td5 i gammel 110" (12-08-2002 15:48:15) (svar på 5245)
Anders Nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: )
Hvilken motor ligger der originalt i din bil ?

I forhold til synshallen må du kun forøge hestekraft outputtet med 20%.

Jeg vil da være interesseret i at høre hvad andre har af erfaringer i den sammenhæng. Jeg har selv lige skiftet min 2,5D N/A (72 hk) med en mercedes 300D 5 cyl (88 hk) og den overskrider den tilladte forøgelse med 2 hk!
Index
5265: sv: sv: Td5 i gammel 110" (12-08-2002 16:05:33) (svar på 5264)
Christian Ballisager (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: )
.. det er så vidt jeg ved ikke synshallen der er problemet - sålænge du bare kan dokumentere at bilens teknik er identisk med V8'ern (128BHP)
.. det er en anden sag med Told & Skat de vil ha' ny registreringsafgift hvis 20% grænsen overskrides.

Hej
Christian
Index
5266: sv: sv: Td5 i gammel 110" (12-08-2002 17:24:28) (svar på 5264)
Jakob Schnell #3738, reg. nsj (medlem) (ip-adr: )
Det er rigtigt hvad Christian skriver - synshallen er ikke det store problem. 20% grænsen er afgiftsmæssig, da køretøjet mister sin identitet (=ny registreringsafgift) hvis effekten forøges mere end 20%.
Som Christian skriver skal man blot kunne overbevise synhallen om at det er rimeligt med den pågældende motor i vognen.
Jeg lagde selv en V8 i min 2.5L N/A diesel fra 1986. Synsmæssigt var det ingen sag. V8'eren og dieslen har samme typegodkendelse - MEN jeg måtte lige en tur forbi Told&Skat - ikke noget gratis besøg ;o)
Held og lykke

Jakob #3738
Index
53270: sv: sv: sv: Td5 i gammel 110" (30-10-2007 09:23:34) (svar på 5266)
jacob geltzer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.27.74)
nu siger du "ikke noget gratis besøg"
hvad skulle du helt præcist betale???