tilbage

Land Rover Forum  

Index
39814: Motorskift fra 2,5 N/A til 200 Tdi (20-11-2006 12:27:04)
Søren Ahlqvist Dupont Persson #7671, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.79.150.215)
Hej

Jeg går med overvejelser om at skifte min lidt trætte 2,5 N/A diesel ud med en 200 Tdi i min 90" fra 1985.

I den forbindelse ville jeg gerne høre om der er nogen der ved hvad afgiften for sådan et motorskift ca. er? Jeg ved fra SKAT's side at der skal betales ny afgift af bilen med den nye motor så snart man overstiger de 20% men ikke hvor meget afgiften er.

Ligeledes ville det være rart at høre om hvilke mekaniske "udfordringer" man støder ind i ved motorombytningen?

Mvh.

Søren Persson
Index
39822: sv: Motorskift fra 2,5 N/A til 200 Tdi (20-11-2006 16:41:26) (svar på 39814)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.223.123)
Hej Søren, med hensyn til effektforøgelsen, der skal man beregne ud fra den kraftigste model magen til, i dit tilfælde en V8 og der vil du snilt komme ind under V8'erens effekt, så du har faktisk ikke noget problem med SKAT.

Med det tekniske må andre komme med bud.
mvh
Kenneth Poulsen
Index
39825: sv: sv: Motorskift fra 2,5 N/A til 200 Tdi (20-11-2006 17:22:30) (svar på 39822)
Peter Høg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.151.2)
Det synes jeg lyder mystisk. Jeg tror ikke at man kan lægge en 20% større motor i en bil uden at betale afgift til SKAT. Man kan jo eks. ikke bare købe en VW Golf 1,8 med 90 HK, og så lægge en 2,8 VR6 motor med 174 HK i den uden at betale til staten.

mvh Peter Høg
Index
39826: sv: sv: sv: Motorskift fra 2,5 N/A til 200 Tdi (20-11-2006 17:58:50) (svar på 39825)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.179.122)
hvis du laver konstruktive ændringer ved at udskifte vitale dele af motoren, eller ilægger en ny type motor, der øger effekten mere end 20% af den der på type godkendelsen er oplyst, skal du have bilen til reg. syn, og derefter forbi politi stationen for at registrere bilen med den nye effekt,-

regler vedr. effekt forøgelse kan du finde i registrerings afgift loven på www.skat.dk

/Tom
Index
39833: sv: sv: sv: sv: I HAR RET (20-11-2006 19:28:04) (svar på 39826)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.223.123)
Jeg må beklage min iver med at svare, mit ovennævnte svar har kun betydning i synshallen og IKKE i forhold til SKAT, der SKAL betales afgift.
Følgende er sakset fra www.fstyr.dk fra "Vejledning Om Syn Af Køretøjer" afsnit 7.06 side 25

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

- oplysninger medbragt af fremstilleren i form af oplysninger fra fabrikken eller teknisk materiale, der dokumenterer, at køretøjet med hensyn til hjulophæng og bremser svarer til en kraftigere variant, hvis hjøere motoreffekt så kan benyttes som udgangspunkt for beregning af de 20%
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Som skrevet er dette kun aktuelt i forbindelse med synshallen og det var jo ikke lige det blev spurgt om, men her er det alligevel.
mvh
Kenneth Poulsen - lettere distret
Index
53279: sv: sv: sv: sv: sv: I HAR RET (30-10-2007 11:22:16) (svar på 39833)
jacob Geltzer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.27.74)
er der nogen der rent faktisk ligger inde med typegodkendelsesnummret på sådan en 2,5D n/a fra 85 så vi kan finde ud af om den ifølge godkendelsen svarer til en v8 (aksel og bremsemæssigt)???

før vi har et specifikt nummer på den godkendelse der eventuelt verificerer dette er det jo lidt vidtløftigt at udtale sig om godkendelsesmuligheder