tilbage

Land Rover Forum  

Index
53897: Køb af diesel landrover (11-11-2007 19:33:37)
Jakob Arthur Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.198.44.71)
Hej alle!

Jeg står og skal snart købe en LR, og ville egentlig helst have en benziner 2,25L, men efter at have kikket med lys og lygte, syntes jeg ikke det virker som om de hænger på træerne...

Jeg tænkte derfor på at købe en diesel, og måske senere bygge den om til en benziner - kan det lade sig gøre uden det helt store bøvl?

Det skal lige siges, at jeg arbejder som mekaniker og har lang tids erfaring med gamle biler, men jeg kender ikke noget til LR, ud over jeg VIL have en :)

Jeg har hørt at diesel udgaven larmer meget, men en serie 3 diesel kan vel sagtens bruges som hverdagsbil hvis den er i god stand ikke?

Hvis man antager at bilen er i god stand osv. osv. hvad ville i så mene er mest driftsikker diesel eller benzin udgaven? Og til sidst, er en gammel diesel 100år om at forvarme før den kan starte?
Index
53898: sv: Køb af diesel landrover (11-11-2007 19:41:58) (svar på 53897)
Ole Rud Knudsen #6027, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 85.24.15.198)
Se da lige roverbørsen, lige nu, der er en 88 benz!
vh Ole
Index
53899: sv: Køb af diesel landrover (11-11-2007 19:43:00) (svar på 53897)
Thomas Olsen #6562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.28.204)
Hej Jakob

Det er da en god ide´du har fået med at købe en LR (smiley).
Jeg bruger selv en serie III 109", 2,25 diesel som hverdagsbil - har også haft en 88" serie III - denne var dog en 2,25 benzin.
Jeg er godt tilfreds med den, og skruer da også på den af og til... He he men om den larmer er en smagsting. Jeg synes ikke den larmer voldsomt, men har da hørt andre med en anden opfattelse. Det afhænger af om man tager larmen fra motor, dæk, gearkasse osv. som sød musik eller direkte larm (smiley).
Der er ikke de store problemer i at konvertere motoren. Den passer nemt på gearkasse, ophæng osv. Der er selvfølgelig noget med om tanken skal renses, og sikkert nogle andre småting, som jeg har glemt i farten.

LR hilsen
Thomas O
Index
53901: sv: Køb af diesel landrover (11-11-2007 19:49:05) (svar på 53897)
Peter Toft-Christiansen #7799, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 90.185.56.180)
Hej Jakob

Hvad er det for noget sludder at en diesel larmer..........haha!
Jo der er nu nok noget om det men ved du hvad.........når man køre ud af landvejen med solskin og blå himmel så lægger du ikke mærke til det ...tro mig.

Der er masser af fornuftige seriebiler til salg og hvis det nu skulle være en diesel så har Søren Ignaz en meget fin en til salg.......og iøvrigt så kunne du jo annoncere at du søger en 2,25 benziner......så er jeg sikker på at der dukker en op

God jagt

Peter Toft
Index
53908: sv: sv: Køb af diesel landrover (11-11-2007 20:21:01) (svar på 53901)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.165.100)
Om det skal være en benzin ell. diesel bør bestemmes af hvormeget du kører til daglig. Under 1000 km./ md. skal det nok være en benzin, mht. forvarmningstid af diesel afhænger det motorens, starterens og batteriets tilstand,
er alt ok, så ca. 10 sek. over frysepunktet, 15-20 sek. under frysepunktet. Det bedste køb er nok en LR fra først i firserne m. 5 hovedlejemotor.
Index
53906: sv: Køb af diesel landrover (11-11-2007 20:14:29) (svar på 53897)
Steen Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.52.69)
Hej Jacob

En Serie 3 er en fin hverdagsbil, jeg har kørt 100000 km i min gamle diesel. Den skal forvarme i 10 sec. ifølge bogen, men jeg giver den ca. 20 sec. De køre med serieglød, men kan konverteres til parallel glød hvis du vil. (tror ikke det kan betale sig) Jeg er radioamatør og har radio i bilen, og det genere ikke at det er en diesel, så kan folk høre at man er mobil. Serie 3 har ikke intercooler eller turbo, så det er ikke en racer, men super nem at vedligeholde, og den går meget sjældent i stykker. Jeg har dog lige skiftet ventildækselpakningen, den holdt kun 30 år og så var den dyr (14 kr.)

Køb du bare en serie III og husk at en diesel er en rigtig LR.

LR hilsen Steen